FZ Play i kväll - Pur(r)färska Stray!

Robot
FZ Play i kväll - Pur(r)färska Stray!

Mirror_Hime spelar hyllade katt-spelet.

#fz-play, #stray, #twitch

Skribent

Nu är ju frågan, ska jag spela själv eller titta på @Mirror_Hime och hennes mysiga stream? Questions Questions...

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Baserat på trailern jag såg för någon vecka sedan eller om det kanske var lite längre än så samt den senaste videon för någon dag sedan, så ser det ut som de verkligen lyckats fånga vad som gör en katt till en katt. Blir till att kolla senare då=).

Medlem

Jag vill ju inte bli spoilad mer än om spelet är bra eller dåligt. Typ, finns det omspelningsvärde?

Ska man köpa det på steam eller punga ut det på ps5 lixom.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag vill ju inte bli spoilad mer än om spelet är bra eller dåligt. Typ, finns det omspelningsvärde?

Ska man köpa det på steam eller punga ut det på ps5 lixom.

Jag passade på att testa deras nya PS plus nivå där det ingår.

It's not a lake, it's an ocean

Jag är sugen och gillar inte ens katter.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Lirat en halvtimme och det är väldigt nice
Men PC performance är inte så bra... mycket stutter.

Moderator

OMGOMGOMG KATTSPEL! Låt nu detta vara riktigt bra!

Medlem

Måste man ju bara kolla in. Katter är najs!

Medlem
Skrivet av rosski:

Jag passade på att testa deras nya PS plus nivå där det ingår.

Vad kostar det i jämförelse med vad spelet kostar?

signatur

Medlem

Kanske kikar in senare om jag hinner, ikväll är det Stranger Things maraton med mor på schemat!

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av lonian:

Kostar 150kr för en månad, drygt 300kr för spelet.

Skribent
Skrivet av lonian:

Lite över 300 kr för spelet och det är väl 150 för en månad premium? Spelet ska väl vara runt 4-5 h långt och inte så mycket omspelningsvärde så är nog mer värt att hoppa på en månad premium för det?

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Okej, kollat massa reviews nu.

Det verkar vara ett bra spel, men de säger att någonting saknas. Inte att spelet är för kort, för det är ganska kort men det borde finnas något mer. Någon gillade inte riktigt hur det slutade.

Ska hur som bli kul att få se vad man själv tycker.

signatur

Medlem

Skulle jättegärna joina, men här hemma myser vi till det som bäst med en egen playthrough. Vi ses i reprisen!

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus | Twitch: Gorrsnus

Skrivet av Speer:

Jag gillar grafiken och atmosfären. Släpps det på Gamepass?

Inga tecken på det just nu i alla fall. Bara PC och PlayStation, väl?

signatur

Medlem
Skrivet av Speer:

Jag gillar grafiken och atmosfären. Släpps det på Gamepass?

Det är ”timed exclusive” till PS just nu. 3/6/12 månader - ingen som vet tyvärr.

Medlem

Första genomspelningen tog mig 6h 58m. Då kollade jag i princip varenda vrå och krök i spelet. Är man inte completionist tar det förmodligen 4-5h. Finns en achievement för att klara spelet på under 2h, så rushar man är det riktigt kort.

Jag skulle jämföra det med Kena. Det är ett charmigt, ganska enkelt, gansk kort spel med en story som hade kunnat byggts på lite mer. Tydligt AA-prägel på både gott och ont, mestadels gott. Men det beror ju på vad man hade för förväntningar.

Jag fick ju spela det "gratis" via PS Plus. Hade jag köpt spelet skulle jag nog ha önskat mig lite mer. Till protokollet kan tilläggas att jag gillar katter.

Skrivet av serdyllon:

Första genomspelningen tog mig 6h 58m. Då kollade jag i princip varenda vrå och krök i spelet. Är man inte completionist tar det förmodligen 4-5h. Finns en achievement för att klara spelet på under 2h, så rushar man är det riktigt kort.

Jag skulle jämföra det med Kena. Det är ett charmigt, ganska enkelt, gansk kort spel med en story som hade kunnat byggts på lite mer. Tydligt AA-prägel på både gott och ont, mestadels gott. Men det beror ju på vad man hade för förväntningar.

Jag fick ju spela det "gratis" via PS Plus. Hade jag köpt spelet skulle jag nog ha önskat mig lite mer. Till protokollet kan tilläggas att jag gillar katter.

Jag har bara börjat än, men det känns lite för självspelande.

signatur

Medlem

Spelade ett par timmar igår. Animationerna är riktigt bra, men kattens ansikte kändes som det hade behövt lite mer kärlek.

signatur

I drank what?

1
Skriv svar