Horizon Forbidden West
Blodet och oljan flyter när undergången väntar i mästerliga Horizon Forbidden West.
#horizon-forbidden-west, #playstation-4, #playstation-5
Fy för fan, enda gången i mitt liv det svider att inte ha en PS5a.
Horizon: Zero Dawn till PC var bland det bästa jag lirat.
Håller med. Väntar på PC-versionen.
Är det värt att spela detta om man inte spela det första spelet? Eller missar man för mycket?
Första spelet är fortfarande ett riktigt roligt och snyggt spel, så du har all anledning att lira igenom det. Men vill du bara köra uppföljaren är det givetvis lugnt att bara kolla igenom en sammanfattningen av handlingen på Youtube (och lira det i efterhand om du får mersmak).
Oj ännu bättre än det första?? Hypen från min sida är i princip löjlig just nu... Ville verkligen inte hypa mig själv så här, men går inte att undvika
Väldigt trevligt skriven recension som vanligt, Fredrik!
Visst är det så! Uppskattar den extra kärleken "blodet" fått den här gången. Oljan var redan på plats.
Also: tack och bock för beröm (ingen nämnd, ingen glömd). Värmer alltid! ❤️
En Bamseponny av folket
Är det värt att spela detta om man inte spela det första spelet? Eller missar man för mycket?
Här skulle jag säga definitivt: NEJ! Tycker du helt klart ska spela originalet först. Tunga saker man helst vill uppleva där och då snarare än i en kort "detta har hänt"-video.
En Bamseponny av folket
Här skulle jag säga definitivt: NEJ! Tycker du helt klart ska spela originalet först. Tunga saker man helst vill uppleva där och då snarare än i en kort "detta har hänt"-video.
Och så är det ett av de absolut bästa spelen hela PS4 generationen.
“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”
Beställde PS4 disc blev billigast 56€, PS5 upgraden kommer på Fredag eller kan man redan ladda ner så fort man fått skivan?
Jag har lagt in preload men då har jag köpt Delux digital via PS-store.
Blev bra pris när man köpte presentkort via Benify.
Själv hade jag väldigt svårt att fastna för originalet. Jag tyckte att världen och alla varelser var riktigt häftiga, och jag ville verkligen gilla det, men efter tre försök att komma in i det så fastnade jag aldrig riktigt. Tror det var en kombination av att karaktärerna för det mesta var ganska ointressanta och inte speciellt originella, och att jag tyckte att Aloys rörelse och combat-system kändes otroligt klumpigt.
Tror ni att det är lönt för mig att ge mig på detta ändå?
Beställde PS4 disc blev billigast 56€, PS5 upgraden kommer på Fredag eller kan man redan ladda ner så fort man fått skivan?
Tips om en vill säkra upp att en får det på fredag!
Elgiganten släpper PS4-versionen för 499:-, priset gäller t.o.m söndag.
Jag har flera gånger försökt gilla Horizon.
Det BORDE passa mig. Jag älskar open world spel, botw är en av mina absoluta favoriter.
Men Horizon faller platt på marken varenda gång jag försökt. Känns som ett linjärt pusselspel i en förklädnad av att vara ett open world spel. Tråkigt. Repetativt. Klumpig styrning och jobbig kamera.
Och när jag läser att detta är "more of the same" som ettan vänder det sig i magen.
Nej, jag förstår verkligen inte betygsättningen här.
(Samtidigt som dying light 2 bara fick 3/5 exempelvis, då de är i hyfsat samma genre)
Jag fick aldrig striderna att vara roliga i Zero Dawn, tyckte det alltid var ett segt och extremt långsamt nötande som aldrig var roligt. Hade jag missat någon teknik eller någon detalj som låser upp nöjet i striderna? Rätt stor del av spelet ändå så jag tröttnade (plus att man dog av i princip minsta lilla träff).
Det första spelet fäste aldrig på mig så jag kommer avvakta lite med detta. Men kul för alla som längtat!
Jag har flera gånger försökt gilla Horizon.
Det BORDE passa mig. Jag älskar open world spel, botw är en av mina absoluta favoriter.
Men Horizon faller platt på marken varenda gång jag försökt. Känns som ett linjärt pusselspel i en förklädnad av att vara ett open world spel. Tråkigt. Repetativt. Klumpig styrning och jobbig kamera.
Och när jag läser att detta är "more of the same" som ettan vänder det sig i magen.
Nej, jag förstår verkligen inte betygsättningen här.
(Samtidigt som dying light 2 bara fick 3/5 exempelvis, då de är i hyfsat samma genre)
Ja, jo. Det är väl någonstans här jag befinner mig också i relation till Horizon: Zero Dawn. Jag tror inte uppföljaren kommer passa mig bättre, tyvärr. Men det finns väl någon mening i att man inte måste köpa alla nya spel.