Topp 3-lista på Steam?
Min Topp 3 på Steam
1. Valheim - 252 timmar
2. The Witcher 3 - 101 timmar
3. Dark Souls 1: Remastered - 77 timmar
Det är ganska få timmar jämfört med mina polare,
fast å andra sidan har jag bara haft en vettig PC i 2 års tid.
Vilka är de tre spel som ni lirat mest på Steam?
- Frivilligt att posta bild eller ej.
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Spelar mycket mindre nu och på fler plattformar (Epic och Stadia) men ändå intressant att se själv.
Killing floor 2 - 373h
Chivalry (främst expansionen deadliest warrior) - 184h
CoD: Black Ops - 120h (plus 67h zombie)
Egentligen ska spel som Skyrim (98h) och Max Payne 3 (65h) ligga högre då jag kört dem mycket mer på andra plattformar.
Senaste spelen jag köpte var Hotline Miami 1 och 2 men dessa har jag bara spenderat totalt ca 8h med
Spelar mest VR-spel på Steam förrutom Farm Sim 22 som jag köpte för ett tag sen. Annars är det gamla spel i toppen som jag inte spelar nå mer.
SteamVR anger att jag kört det i 2259 timmar.
Senast jag kört 1 spel över 1000timmar är nog så långt tillbaka som Battlefield 3 eller 2.
en annan långkörare är Snowrunner på Epic games store som klockar in på 8Dagar och 15 timmar enligt räknaren där.
Stellaris - 2133 timmar
Total War: ROME II - Emperor Edition - 1443 timmar
Sid Meier's Civilization IV: Beyond the Sword - 1421 timmar
Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.
Jag spelade först Dragon Quest Builders på Playstation 4 och köpte sen Dragon Quest Builders 2 till PC och spelade förra sommaren. Det var så kul att det blev snabbt över 100 timmar speltid.
PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz
https://i.imgur.com/zBJn2X7.jpg
Jag spelade först Dragon Quest Builders på Playstation 4 och köpte sen Dragon Quest Builders 2 till PC och spelade förra sommaren. Det var så kul att det blev snabbt över 100 timmar speltid.
DQB2 är helt klart underskattat!
Jag och grabben har haft riktigt sköj med både DQB1 och 2. Vi har fixat platinum troféen till DQB2 på PS4, men det finns fortfarande massor av grejer vi inte upptäckt. Det känns som vi bara skrapat på ytan. Det är helt sanslöst vad vackra grejer som folk bygger i spelet!
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
1. Rocket League - 376 timmar
2. Team Fortress 2 - 258 timmar
3. Fifa 21 - 233 timmar
Lite skämmigt att Fifa 21 tar sig in på topp tre, och då räknas ju inte ens timmarna från tidigare utgåvor. Men tycker det är nice att sätta sig med handkontrollen och spela av några matcher efter jobbet.