Diskutera - Bästa spelet från 1996-2021?
Vet inte hur man skall se på det. En del av mig vill säga Wii Sports men det är mest tack vare Wii:s innovation.
Annars tycker jag FF7, Heroes 3, Civilization 4 och Mass Effect 2.
| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|
Jag har sagt det många gånger förr och jag säger det igen. GTA 4 från 2008 rankar jag som världens bästa spel genom tiderna.
Ändå lustigt det där med smak. Jag rankar ALLA andra GTA högre, fyran är för mig bottennappet som saknade den där spelglädjen som övriga spel har, det enda GTA jag inte ens spelat ut. SA var också rätt skräp med sin ointressanta gettostory.
OT: Diablo 2 måste nog vinna för mig. Solklart det spel jag återvänt till flest gånger. Sen har jag sjukt många spel som ligger högt på nostalgiminneslistan, ex Oblivion när man kröp ut från kloaken första gången. AoE2 har fått många timmar också och ligger högt.
Ändå lustigt det där med smak. Jag rankar ALLA andra GTA högre, fyran är för mig bottennappet som saknade den där spelglädjen som övriga spel har, det enda GTA jag inte ens spelat ut. SA var också rätt skräp med sin ointressanta gettostory.
OT: Diablo 2 måste nog vinna för mig. Solklart det spel jag återvänt till flest gånger. Sen har jag sjukt många spel som ligger högt på nostalgiminneslistan, ex Oblivion när man kröp ut från kloaken första gången. AoE2 har fått många timmar också och ligger högt.
Det var för mörkt va? Eller så gillade du inte den tyngre bilkörningen. Brukar hänga på dessa saker hos folket.
Personligen tycker jag det blev såååååååå mycket bättre och roligare att ratta fordonen och sladda omkring. Fortfarande enkel arkadstyrning men mer realistisk hur den betedde sig.
Tycker även den mörkare tonen i spelet passar ett kriminellt liv bättre än den med mer humor o sol.
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ ||
The Legend of Zelda: Ocarina of Time
Håller med. Mest grafiken som inte håller måttet men annars är det fortfarande en fullpoängare.
Håller med. Mest grafiken som inte håller måttet men annars är det fortfarande en fullpoängare.
Förstår att många kan anse det vara ospelbart, men jag tycker ändå 3DS-versionen (som är något polerad/moderniserad) funkar fint 🙂
Manusmässigt är det såklart fantastiskt fortfarande, sen är väl inte gameplay lika vasst. Striderna är rätt kassa (och var ju inte ens särskilt bra när det begav sig).
Det låter ungefär som jag förväntat mig m.a.o. Har skaffat Enhanced edition, så förr eller senare drar jag igenom det igen.
I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg
Det var för mörkt va? Eller så gillade du inte den tyngre bilkörningen. Brukar hänga på dessa saker hos folket.
Personligen tycker jag det blev såååååååå mycket bättre och roligare att ratta fordonen och sladda omkring. Fortfarande enkel arkadstyrning men mer realistisk hur den betedde sig.
Tycker även den mörkare tonen i spelet passar ett kriminellt liv bättre än den med mer humor o soligare.
Jag gillade känslan i spelet, men hade nog samma problem med fyran som med San Andreas, storyn blev liksom inte intressant för mig. Tror Vice City förstörde dem, jag ville nog liksom bara ha ett nytt Vice City egentligen