Impopulära åsikter

Medlem
Impopulära åsikter

Jag vill ha era impopulära åsikter listade, och det gällande vanliga hederliga vardagsföreteelser. Alltså inga uppenbara åsikter såsom ”Trump är stygg” eller annat liknande dravel.

Jag vill åt dina mörkaste funderingar, vill att du skall blotta dina innersta hemligheter. Har du uppenbart sjuka åsikter som ”julmust är äckligt”, eller ”det heter chex” - tankar som gör att du gråtande sätter dig i garderoben och ägnar dig åt självspäkelse med en tandborste, åsikter som får normalt folk att hämta fackla och hötjuga och gå man ur huse för att köra ut dig ftån byn?

Släpp ut ditt inre djur.

Jag kan börja:
Folk som dricker julöl gör det bara för att passa in.

EDIT: givetvis attraherade den här tråden medlemmar från Skoldefektörernas Hobbyendokrinolog-avsnitt. Låt oss slippa Rasbiologiska institutets tappra Livets Skola-klubb, k?

signatur

1338 - One Step Above

Inaktiv

Tycker att sociala medier såsom twitter, Facebook, Instagram etc. är sjukt barnsligt. Tänker bara på när man var ung pojke och satt vid Lunarstorm bara det att det faktiskt är vuxna individer som beter sig ungefär likadant som vi gjorde då.

Sen mat såsom hummer, champagne och allt annat som är "fint" är inte godare än likvärdiga råvaror såsom havskräftor och mousserande vin. Jag begriper verkligen inte hur man kan lägga så mycket pengar på något som "alla" borde inse är sjukt övervärderat.

Tillägg: dubstep, varför?!

Backloggens befriare

Människor är bajs.

signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Julbord
Julbord med arbetet är fel!
Julbord förstör julmaten på julafton!

Julmat ska enbart förtäras med familjen. Helst enbart vid advent, lucia eller under julhelgen. Det är dock okej att köpa färdiglagad julmat ifrån catering / affären om det förtärs med familjen.

Nubbar tillhör inte julen. Julen är en familjehögtid och framförallt barnens högtid. En nubbe men inte mer. De som vill dricka mer får välja mellan sällskapet eller spriten.

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Kaffe och allt som har med alkohol att göra smakar äckligt.

Medlem

Solidaritet anno 2021

Inaktiv
Skrivet av greb1989:

Människor som inte begriper sig på enkel biologi. Det finns två kön, man eller kvinna. Du kan inte födas som det ena och dö som det andra som människa. Det är omöjligt, tror du något annat så lider du av någon psykisk sjukdom.

Håller med men var och en har rätten att leva sitt liv som de vill och mår bra av, vill folk göra könsbyten så visst är väl bättre än att de tar livet av sig,
Tycker även homosexualitet är sjukt men samma sak där, folk får leva hur de vill inget som jag tycker borde förbjudas, stör mig inte alls annat än jag tycker det är konstigt när man får frågan vad man tycker om eländet.

Men värst av allt i världen som jag verkligen inte accepterar är folk som vill ha senap på julskinkan, eller äta senap överhuvudtaget, fram med högafflarna !!

Medlem

Alla spel som innehåller påtvingade AI medhjälpare är dåliga.

T.ex: Last of Us 1-2 och nya God of War. Mängder av action JRPGs som Tales spelen eller FF7-Remake.

signatur

Den som vet vet.

Medlem

Kan ni inte använda den tråden som redan finns, där flera redan skrivit saker, det behöver väl inte finnas massa sådana här trådar som bara maler samma saker.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Avstängd
Skrivet av Hipshot:

Kan ni inte använda den tråden som redan finns, där flera redan skrivit saker, det behöver väl inte finnas massa sådana här trådar som bara maler samma saker.

2 = Massa? Kära nån.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Skrivet av FryinRyan:

2 = Massa? Kära nån.

ska bli spännande att se vilket av dessa inlägg som blir den impopulära åsikten.

Medlem
Skrivet av greb1989:

Människor som inte begriper sig på enkel biologi. Det finns två kön, man eller kvinna. Du kan inte födas som det ena och dö som det andra som människa. Det är omöjligt, tror du något annat så lider du av någon psykisk sjukdom.

Är det rimligt att ha en åsikt som skiljer sig från den samlade vetenskapen liksom psykologers åsikt i ämnet? Tror det är mer komplext ån du försöker göra det till. Men visst, denna tråd var väl inte tanken att vara en reflekterande sådan utan mer en underhållande sådan. Dock inte underhållande att klassa en stor mängd människor som psykiskt sjuka bara för att du har avvikande åsikter om dom.

Medlem

JRPG är barnspel skapade av folk utan talang.

Medlem

Fps-hysteri är att likna vid snoppmätning. Att lägga tusentals kronor på datorkomponenter för att kunna spela i 100+ fps är inget annat än vansinne och den som säger sig se skillnad och påstå att allt under 60 fps är ospelbart ljuger. Men komponent-tillverkarna skrattar hela vägen till banken.

Medlem

Jag är tolerant mot de intoleranta, det vill säga att jag är övertygad om att om "idioter" får komma till tals så kan man motarbeta dem betydligt bättre än att censurera, deplattformera och tysta dem. Detta har dock inget med att normalisera eller acceptera som en del använder som motargument och på så sätt legitimerar censur av "dåliga tankar och idéer". Poängen är att hur skall man motarbeta dåliga tankar och idéer om man aldrig får höra dem?

signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Ja då ska jag försöka att trampa på så många tår jag bara kan.

1. Folk som säger att dom tycker att rökig whisky är gott ljuger. Dom vill bara verka tuffa.

2. Alla röda viner smakar likadant. Dvs äckligt.

3. Om du går ut på ett övergångsställe utan att kolla om bilisten har uppmärksammat dig förtjänar du att bli påkörd.

4. Kojima är överskattad.

5. Gamers är väldigt gnälliga nu för tiden. Exempel: vi vill ha större, snyggare och mer komplexa spel, men vi vill inte betala utvecklingskostnaden.

6. Kärnkraft är bra.

7. Elbilar är inte bra för miljön.

signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

1. Jag tycker att Nintendo-spel är fruktansvärt barnsliga. Nästan ospelbara. (Räknar med att bli bannad från forumet för den här åsikten )

2. (Dyra) märkeskläder är ett rop på hjälp.

signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Sverige är inte USA

Medlem
Skrivet av doversund:

Jag är tolerant mot de intoleranta, det vill säga att jag är övertygad om att om "idioter" får komma till tals så kan man motarbeta dem betydligt bättre än att censurera, deplattformera och tysta dem. Detta har dock inget med att normalisera eller acceptera som en del använder som motargument och på så sätt legitimerar censur av "dåliga tankar och idéer". Poängen är att hur skall man motarbeta dåliga tankar och idéer om man aldrig får höra dem?

För att felcitera Voltaire: "Jag avskyr din åsikt, men jag är beredd att dö för din rätt att framföra den."

Alla borde leva enligt den devisen. Världen skulle bli en trevligare plats då. Utan cancel-kultur.

signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

It's not a lake, it's an ocean

Jag gillar inte katter. Alltså, verkligen inte. Det är inte på nivån att jag skulle göra en katt illa, men jag tycker att de är äckliga.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Inaktiv
Skrivet av Ruffles:

Jag gillar inte katter. Alltså, verkligen inte. Det är inte på nivån att jag skulle göra en katt illa, men jag tycker att de är äckliga.

Jag trodde jag var ensam om detta

Medlem
Skrivet av lerb:

Jag känner Sourons vakande öga över denna tråd... Snacka om att gå in hårt för att skapa oreda och osämja på forumet. Vad har ens det här diskussionsämnet på FZ att göra, har vi blivit Flashback? Vad hände? Alltid finns där en ny tråd där det enda syftet är att gnälla.

*min impopulära åsikt*

Amen. Forum-klimatet är sämre än någonsin här på FZ.

signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av lerb:

Jag känner Sourons vakande öga över denna tråd... Snacka om att gå in hårt för att skapa oreda och osämja på forumet. Vad har ens det här diskussionsämnet på FZ att göra, har vi blivit Flashback? Vad hände? Alltid finns där en ny tråd där det enda syftet är att gnälla.

*min impopulära åsikt*

Tanken var att få ut ”normala” impopulära åsikter, i lite mer skojfrisk stil, vilket jag tyckte framgick av tonen och vilket flera uppenbart förstod. Insåg inte att vi hade en falang av incel-skolavhoppare som genast skulle slå ner likt dysfunktionella hökar från sina Monsterdrycksmoln.

signatur

1338 - One Step Above

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av anon_327736:

Jag trodde jag var ensam om detta

Jag vågar knappt säga det högt, alla älskar ju katter.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Jag vågar knappt säga det högt, alla älskar ju katter.

Ogillade katter i hela mitt liv ända tills jag var tvungen att vänja mig. Nu tolererar jag katter istället. Enstaka exemplar tycker jag tom om lite.

signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Religiös tro är psykisk störning som borde botas/behandlas.

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Nomman:

För att felcitera Voltaire: "Jag avskyr din åsikt, men jag är beredd att dö för din rätt att framföra den."

Alla borde leva enligt den devisen. Världen skulle bli en trevligare plats då. Utan cancel-kultur.

Kan inte göra annat att än att hålla med!

signatur

Medlem
Skrivet av Soulless:

Religiös tro är psykisk störning som borde botas/behandlas.

Gäller det även människor som har bytt ut religion mot ideologi?

signatur

Medlem
Skrivet av Nomman:

Ett bra citat och en bra livsåskådning. Jag försöker verkligen acceptera alla åsikter men ibland är det svårt. Speciellt när den man pratar med är av åsikten att alla som inte tänker som den har fel.

signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Ett bra citat och en bra livsåskådning. Jag försöker verkligen acceptera alla åsikter men ibland är det svårt. Speciellt när den man pratar med är av åsikten att alla som inte tänker som den har fel.

"Do what you will, so long as it harms none."

signatur

1338 - One Step Above

12
Skriv svar