PS5 - har du köpt eller tänker köpa?
"Nej, men vill köpa någon gång långt fram"
Kanske. När den är billigare, mindre och lite snyggare, och framför allt när det finns det där exklusiva spelet som jag bara måste ha.
PS4 köpte jag enbart på grund av Bloodborne, även om det faktiskt var God of War som fick pendeln att till slut tippa över. Är dock inte så sugen på Ragnarök. Vi får se.
Köpte i mars och är supernöjd. Inte ägt någon Playstation sedan PS1 så hade gott om bra titlar att spela igenom. Rent generellt kan man väl säga att min kärlek för spel från soffan har återkommit.Har mycket att göra med min Oled-TV också. Har svårt för IPS-skärmen vid PCn numera, hoppas det kommer Oled i mindre format snart (42 tum på G 2022, men fortfarande för stort).
Nä, 42" är för litet. 😉 Du får ha den lite längre ifrån bara. Tror 42" skulle vara en rätt bra storlek faktiskt. 48" är lite stort men man vänjer sig fort.
Japp. Såklart har jag köpt. Så många måste ha spel ute redan med många många fler på kommande
I am not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Sony, or any of its subsidiaries or its affiliates.
Dessa bilar alltså!
Verkstaden lämnade en offert om att vår parkeringsbroms behöver åtgärdas snart...
för priset av två PS5:or.
Det var lite så frun la fram det... :'(
Kanske off-topic, men makulerade köpet då jag missat att ps5 inte kan spela musikskivor, nästan löjligt detta... förstår inte varför Sony valt att ta bort denna finess. Visst, kanske inte många som köper fysiska skivor längre, men tråkigt att en next-gen konsol inte kan spela simpla musikskivor. Menar, ps3 kunde göra det.... Blir ett series x eller i värsta fall köpa en blueray så man kan köra filmer också. Har redan ett series s som jag är mycket nöjd med men nu blev planerna ändrade haha
Lutar åt att vänta till nästa år eller ps5 pro (om det kommer ett sådant) då utvecklarna blivit vana med hårdvaran samt att större spelbibliotek finns. Även tillgången borde bli avsevärt bättre (förhoppningsvis).
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |
Kanske off-topic, men makulerade köpet då jag missat att ps5 inte kan spela musikskivor, nästan löjligt detta... förstår inte varför Sony valt att ta bort denna finess. Visst, kanske inte många som köper fysiska skivor längre, men tråkigt att en next-gen konsol inte kan spela simpla musikskivor. Menar, ps3 kunde göra det.... Blir ett series x eller i värsta fall köpa en blueray så man kan köra filmer också. Har redan ett series s som jag är mycket nöjd med men nu blev planerna ändrade haha
Lutar åt att vänta till nästa år eller ps5 pro (om det kommer ett sådant) då utvecklarna blivit vana med hårdvaran samt att större spelbibliotek finns. Även tillgången borde bli avsevärt bättre (förhoppningsvis).
Udda anledning. Aldrig hört talas om något liknande innan. Med all respekt.
Ja själv sörjer jag mer att den inte har optisk ljudutgång men det gäller ju för series X oxå tyvärr.
Jag köper gärna musikskivor men jag rippar dem till mp3 direkt och har i datorn eller även i mobilen.
Förhandsbokade förra året, tog nästan ett år att få den. Fick den i september, klarat 9 spel. Stabil konsol i stort, supersnabb och så där men tkr både huvudmenyn och handkontrollen är ett step down från PS4:a.
Huvidmenyn kan jag hålla med om lite. Det jag saknar är mapp funktion samt att kunna öka mängden titlar som kan visas utan att gå till biblioteket. Gissar det fixas i kommande uppdateringar.
Men handkontrollen är nog den bästa kontrollen to date. Både när det kommer till funktioner och ergonomi/fysiska egenskaper. Dessutom billig om man ser till alla features jämfört med många andra kontrollers
I am not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Sony, or any of its subsidiaries or its affiliates.
Ja, fick möjlighet att köpa en genom Elgigantens lotteri i februari. Har haft väldigt mycket kul med den under det här året, delvis med nya spel som Rift Apart och Returnal men även med upphottade PS4-spel som jag inte har kört tidigare då PS4:an helt enkelt började kännas som en undermålig upplevelse sista åren.
H-How can she slap, kupo!?
Udda anledning. Aldrig hört talas om något liknande innan. Med all respekt.
Ja själv sörjer jag mer att den inte har optisk ljudutgång men det gäller ju för series X oxå tyvärr.
Jag köper gärna musikskivor men jag rippar dem till mp3 direkt och har i datorn eller även i mobilen.
Är nog som sagt inte många som kör fysiska musikskivor längre, bor väl lite av en samlare i mig
Har inte kört mp3 sedan jag hade minidisc. Vägrar spotify då jag vill kunna äga musiken, men ska kunna gå att köra mp3 från en usb-hårddisk och koppla till ps5.
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |