Tips för dig med Oculus Quest 2+Xbox
Hej!
Gjorde något igår som jag behöver tipsa andra om.
1. Jag drog igång min Quest 2 igår med Virtual desktop (tycker prestandan blir bättre än med airlink) mot min PC.
2. Parade min Xbox kontroller med PC.
3. På PCn startade jag sedan Xbox appen och valde att strömma min Xbox till PC.
4. Då kunde jag spela Xbox spel med jäääkligt stor skärm i headsetet. Körde Hades och märkte inget som helst lagg även om det givetvis måste finnas. Körde även lite metro exodus och old school Pac Man. Klockrent!
Rekommenderas varmt
Hej!
Gjorde något igår som jag behöver tipsa andra om.
1. Jag drog igång min Quest 2 igår med Virtual desktop (tycker prestandan blir bättre än med airlink) mot min PC.
2. Parade min Xbox kontroller med PC.
3. På PCn startade jag sedan Xbox appen och valde att strömma min Xbox till PC.
4. Då kunde jag spela Xbox spel med jäääkligt stor skärm i headsetet. Körde Hades och märkte inget som helst lagg även om det givetvis måste finnas. Körde även lite metro exodus och old school Pac Man. Klockrent!
Rekommenderas varmt
Jag har spelat vanliga spel på det sättet på PC men tycker det blir för mycket kompression på just 2d spel med virtual desktop.
Ett annat tips bte om man har Xbox streaming, xcloud? Att man kan dra ner APK för android och köra det inne direkt i Oculus Quest home
Jag har spelat vanliga spel på det sättet på PC men tycker det blir för mycket kompression på just 2d spel med virtual desktop.
Ett annat tips bte om man har Xbox streaming, xcloud? Att man kan dra ner APK för android och köra det inne direkt i Oculus Quest home
Märkte av kompression i metro men inte i de andra.
Märkte av kompression i metro men inte i de andra.
Upplever det som mest när det är halvmörkt och mörkt.
Provade nyligt spela Snowrunner, men det såg ut som en enda pixlig gröt vissa partier i skymning och natt.