Färre polygoner gör Lady Dimitrescu ännu läskigare, visar Resident Evil Village-demake
Ser ju för bra ut för PS1. Jag minns hur texturer och polygoner hela tiden var i rörelse på något konstigt sätt som om dom hela tiden behövdes justeras för att sitta rätt, vet inte hur det ska förklaras riktigt, men 3D såg alltid lite märkligt ut. Någon som vet vad jag menar?
Ser ju för bra ut för PS1. Jag minns hur texturer och polygoner hela tiden var i rörelse på något konstigt sätt som om dom hela tiden behövdes justeras för att sitta rätt, vet inte hur det ska förklaras riktigt, men 3D såg alltid lite märkligt ut. Någon som vet vad jag menar?
Ja, jag minns att det var just detta som gjorde Silent Hill 1 så otäckt också. För det var hela tiden oklart om det var något spöke/monster eller om det bara var texturerna som "warpade".
"Writer and Fighter"
Ser ju för bra ut för PS1. Jag minns hur texturer och polygoner hela tiden var i rörelse på något konstigt sätt som om dom hela tiden behövdes justeras för att sitta rätt, vet inte hur det ska förklaras riktigt, men 3D såg alltid lite märkligt ut. Någon som vet vad jag menar?
Ja PS1 grafik fungerar inte idag. Jag kan i alla fall spela och tycka N64 är ok men när jag startade PS1 sist jag ville ha lite nostalgi så stängde jag av det rätt snabbt.
Var lite väl få pixlar. Skulle istället ha varit lite mer suddig bild.
Ser ju för bra ut för PS1. Jag minns hur texturer och polygoner hela tiden var i rörelse på något konstigt sätt som om dom hela tiden behövdes justeras för att sitta rätt, vet inte hur det ska förklaras riktigt, men 3D såg alltid lite märkligt ut. Någon som vet vad jag menar?
Texturerna tar inte 3d-perspektivet med i beräkningarna, för att det ska gå snabbare.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Texture_mapping#Affine_textur...