Många fler tog Doom Eternal i mål jämfört med 2016 års Doom
Går man med på Eternal's formula och gillar den är det ju väldigt svårt att få nog måste jag säga. Den håller mycket bättre än Doom 2016 som för mig som i slutändan kanske inte utmanade sådär jättemycket och hade mindre djup. Eternal har ju bara dragit växelspaken hårdare och hårdare för att sedan uppfinna nya växlar. Gods part 1 var helt sinnessjukt högt tempo och svårt! Inte van vid att moderna fps utmanar mig såhär 😁
Gillade Doom mer. Eternal kändes för mycket som Quake 3 singleplayer.
Haha det är kanske därför jag älskar det. Får så mycket Quake 3 vibbar av Eternal, vilket nog är den bästa kritik jag kan ge ett fps.
Gillade Doom mer. Eternal kändes för mycket som Quake 3 singleplayer.
Yeap, klara inte ens av eternal var inte ens doom spel längre
Doom spelade jag igenom och älskade
Doom 1993 och 1994 var mycket bättre. Vilket inte säger så mycket eftersom dom slår absolut det mesta på dagens spelhimmel. Förutom Quake 1. Eternal gillade jag också rejält. Inte klarat Gods 1 än. Så svårt. Nästan så jag inte orkar. Men måste. Sen kan jag spela om Doom 1 och 2 med expansioner med gott samvete
Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest
Gillade Doom mer. Eternal kändes för mycket som Quake 3 singleplayer.
Yeap, klara inte ens av eternal var inte ens doom spel längre
Doom spelade jag igenom och älskade
Det finns risk att jag lutar åt samma åsikt, med brasklappen att jag precis kommit igång med Doom Eternal, så jag kanske ändrar mig. Känslan är inte samma, och just nu tycker jag känslan var bättre i Doom 2016. Orsaken till att fler har slutfört Doom Eternal är nog mer beroende på pandemin än för att det är ett "bättre" spel.
Gillar båda skarpt 👍 men eternal var mycket svårare! Herregud vad man fick nöta vissa passager.
Enda jag inte gillade med det spelet var alla hoppsekvenser. Förstörde tempot i spelet och gav ingenting.
Men 2016 har bättre ”doom känsla”. Satt med ett dumt leende genom hela spelet när man mördade demoner.
Rent tekniskt är det såklart inget snack om att Eternal fortsätter imponera mer än 2016.
Jag gillade 2016 mer som ett Doom spel i doomiverse och kände ändå att storyn var någorlunda vettig för vad det är. I Eternal är det verkligen helt bonkers all out med storyn och plattformade som jag tyvärr tycker tar en ur inlevelsen context/storymässigt. Massivt roterande ikoner m.m , det är liksom quake MP över det så att få ihop det med en story känns sådär.
Däremot är ju Eternals combat-loop sjukt bra och det är ju ett fantastiskt spel på egna meriter, tycker bara det kunde hetat något annat än Doom. Platinat båda på playstation och klarad båda på nightmare på PC. Svårt att gå tillbaka till 2016 gameplaymässigt när man har bemästrat Eternal.
För alla er som är hungriga på mer kan jag rekommendera DLC:t, vilket sjukt jävla fan-dlc alltså.
Doom 2016 är ju mer bara rent röj. Eternal är ett Combat-pussel och är på så vis också väldigt unikt för ett FPS. Veta vilket vapen som är bäst mot vilka fiender och lite ammo så varje skott räknas. Kombinera det med att du alltid måste vara i rörelse och ta beslut blixtsnabbt. Sen att det inte är för alla förstår jag. Jag gillade det inte heller först, men har blivit ett av mina favorit FPS någonsin.
Däremot så tycket jag Ancient Gods DLCt är alldeles för svårt....det blir bara frustreranden
"Writer and Fighter"
Doom 1993 och 1994 var mycket bättre. Vilket inte säger så mycket eftersom dom slår absolut det mesta på dagens spel himmel.
Håller inte med. Musiken, grafiken och grunderna håller. Framför allt musiken! Men original kontrollerna var inte alls roliga när jag provade det igen 2020.
Och för mig är bandesignen föråldrad.
Jaga nycklar runt runt på banorna. Och springa längs varenda vägg och trycka på knappen för att leta lönndörrar...
Så själva pangandet av demoner, stämningen osv var fin. Men Doom börjar visa sin ålder.
Ingen skam i det. Spelade Super Metroid för 2 år sen. Fortfarande kul och välgjort. Men kontrollerna är lite stela med moderna mått.
Det finns risk att jag lutar åt samma åsikt, med brasklappen att jag precis kommit igång med Doom Eternal, så jag kanske ändrar mig. Känslan är inte samma, och just nu tycker jag känslan var bättre i Doom 2016. Orsaken till att fler har slutfört Doom Eternal är nog mer beroende på pandemin än för att det är ett "bättre" spel.
Tyckte som du fram tills jag hittade rätt rytm, skjuta, spruta eld, skjuta, lobba granat, skjuta, finishers, repeat i all oändlighet. Sen blev det roligt 🙂🥳
Måste hålla med Majorkraft litegrann. Hoppar Eternal om jag inte får det gratis.
Men att fler har klarat det måste bero på att fler har köpt det. Tycker det hypades mer innan försäljning än 2016.
Så procentuellt sett är det nog ingen större skillnad. Eternal kan ligga lite högre. Säger det som en gammal gubbe ;p. Unga nu för tiden verkar tröttna direkt om det inte händer jättemycket hela tiden.
Har väl 100h i DOOM och kanske 200-300 i eternal. Eternal är bättre i mitt tycke. DOOM var väldigt repetivt, helst i miljöerna... hell eller mars och inget där emellan, det är ett bra spel men det kändes som att man inte kom nånvart när alla miljöer var demsamma.
Båda spelen är dock riktigt bra och tillhör mina topp 10, men eternal är snäppet vassare i mitt tycke 😊
Gillade Doom mycket bättre, klarade dock båda. Deras ammunitionsbegränsning i Eternal var verkligen idiotiskt enligt mitt tycke. Skapade konstant frustration att hitta ammunition hela tiden, något jag ogillar skarpt.
Det finns en förklädd "reloadknapp" i form av motorsågen, binda den till R så är saken biff