Diskutera – Bästa svenska spelutvecklaren är...
Skulle vilja säga Dice men sen de sålde sin själ till satan så.... Däremot vilja pusha för Image & Form Games (SteamWorld Dig)
+1 tänkte precis likadant.
Greve Graphics
Blood'n guts!!
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Jag måste säga Tarsier.
Nu har jag inte spelat alla svenska spel, men många av dem känns som man har sett eller spelat förut. Little Nightmares var underbart. Väldigt nyfiken på hur deras nya spel kommer bli med erfarenheten de fått samt stabilare ekonomi
SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!
Digital Illusions (DICE) innan de köptes upp av EA. Hade aktier i DICE för 50k åren innan de släppte Battlefield II. Det var mycket svajigt i spelbranschen på den tiden, årene 2002 -2005. IT-bubblan hade spruckit och övergången till PS3/X360 kostade skjortan. Många spelutvecklare hade ekonomiska problem - stora skulder, sinade intäkter. Det var frågan om DICE skulle överleva, spelföretag konkade på löpande band.
Jag, liksom många andra småsparare, stöttade DICE när det var som värst. De va ju svenska hjältar, ljuset i tunneln. Och vad hände precis innan de skulle släppa Battlefield II? Precis innan vi skulle skörda frukterna av att ha stöttat de när det var som värst? Jo, EA kom in i bilden och la in ett bud som var en spottstyver över dåvarande aktiekursen. Storägarna sålde medan småspararna (10% av totalen) vägrade.
Efter 1 år blev det tvångsinlösen till spottstyver kursen. Resten är historia. Vi småsparare fick en stor fet amerikansk dildo rätt upp i r*ven. En läxa till dagens kids. Storfiskar äter upp småfiskar på börsen. 🙂
Skulle vilja säga Dice men sen de sålde sin själ till satan så.... Däremot vilja pusha för Image & Form Games (SteamWorld Dig)
Ja, jag håller med. Jag gillar deras 2D-plattformsspel. Senaste jag spelade var SteamWorld Dig 2. Riktigt bra och mysigt spel!
Då är jag inte ensam! Håller det fortfarande?
Vet inte. Vågat inte testa. Spelar aldrig gamla spel. Dom är aldrig lika bra som man minns dem. Minns hur man nötte och nötte för att pressa de där sista mille sekunderna. Kunde typ varenda sväng exakt. Starta om direkt man gjorde minsta lilla miss.
Diggade Ignition som lite påg.
Jag spelade det för något år sedan igen. Håller fortfarande och känns fortfarande unikt.
Ännu en dag i paradiset.
Diggade Ignition som lite påg.
Jag spelade det för något år sedan igen. Håller fortfarande och känns fortfarande unikt.
Känns som Micro machines möter Trials.
Ännu en dag i paradiset.
Jag har knappt koll på vart i världen studios kommer ifrån nu förtiden haha.
Men de som gjorde hotline miami är väl Svenskar va?
Och det spelet, eller spelen, gillade jag enormt mkt.
Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.
Gud jag saknar flipperspel där man ser allt uppifrån. Gillar inte alla jäkla 3D bord som spelen har ni förtiden.
Jag ber om ursäkt för off topic, men Pinball Arcade är ju guld. Williams collection främst(såklart subjektivt). Såg den här artikeln och tänkte direkt på Digital Illusions, så jag började lira lite Theatre of Magic. Första spelet gick RIKTIGT bra. Sen skulle jag hålla bollen på högra flippern för att kolla mail i telefonen och "tröga tangenter" kickar in(kör med v-shift och h-shift sen amiga tiden antar jag..). Blir uttabbad och spelet kraschar... Smått ledsen nu, men jag ska på det igen tänkte jag.
Slår ett slag för Fatshark som jag tycker har gått från klarhet till klarhet på senare år med sina spel i Warhammer-serien. Är också ett stort fan av deras spel Krater som jag tycker är något av en hidden gem, det är inte ofta man får postapokalyptiskt Sverige med bra humor i ett spel!
STADIA | PC | PS4 PRO | XBOX ONE S | NINTENDO SWITCH
Streaming är framtiden, du äger inte dina spel på steam, skivläsare är högljudda och förlegade och horisontellt linjerade thumbsticks är bäst.