Valheims succé fortsätter med ytterligare en miljon sålda exemplar
Är det typ en handful personer som ligger bakom denna succe?
Inte ens så många. Vd:n jobbade ensam på det i 1 år innan studion grundades, sen var de 3 största delen av utvecklingen 😱
All kredd åt järngrinden
Så välförtjänt. Satan vilket bra spel, ett så uttjatat koncept som dom tagit och gjort till perfektion. Man hade velat vara delaktig, dom skrattar till banken just nu, och snacka inte om hur deras telefon måste ringa om att expandera deras studio till 50 man och börja göra nästa spel.
Skulle va kul om ni på fz redaktionen få till en intervju med utvecklarna.
Verkligen! Fast vi kanske inte ska störa gänget. Dom kanske fortfarande är bakfulla och slitna sen första miljonen..
Niet.
Så välförtjänt. Satan vilket bra spel, ett så uttjatat koncept som dom tagit och gjort till perfektion. Man hade velat vara delaktig, dom skrattar till banken just nu, och snacka inte om hur deras telefon måste ringa om att expandera deras studio till 50 man och börja göra nästa spel.
Vad betyder ens det? Vad för perfektion, jag har inte spelat spelet och kommer inte heller göra det, men det måste väl finnas mycket i spelet som kan förbättras, bara att det är ett early access borde väl betyda det?
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Vad betyder ens det? Vad för perfektion, jag har inte spelat spelet och kommer inte heller göra det, men det måste väl finnas mycket i spelet som kan förbättras, bara att det är ett early access borde väl betyda det?
Ja det finns det ju. Men jag tror man menar som någon annan beskrev rätt bra, att dom lyckats träffa punkter i en annan väldigt mättad genre. Eller så är det min tolkning av det.
För perfekt finns ju inte, inte så att alla tycker samma saker är perfekta i alla fall.
Niet.
Inte alls min typ av spel, men gläds ändå något alldeles oerhört åt detta. Att en så liten studio kan nå en sådan framgång i en genre där det går tretton på dussinet är ruskigt kul.
I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg
De är väl redan en del av Embracer Group?
Ok. Det hade jag ingen koll på
De är väl redan en del av Embracer Group?
Vad jag har förstått så är det coffee stain som är utgivare, som i sin tur ägs av Embracer. Men jag tror Iron Gate AB fortfarande ägs av dess VD. Inget jag vill ta gift på däremot, har inte sett några uppgifter om aktieägarandelar.
If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.
Blir mer och mer sugen på att testa detta. Ser lite mysigt ut och med deras roadmap så känns det som dom har stora planer för detta året. Gillar inte EA dock... Men kommer nog slänga in en slant, hoppas jag får med mig mina vänner också.
EA har inget med detta att göra...
EA har inget med detta att göra...
EA=EARLY ACCESS!!!!!!!
1# FZ Troll
EA=EARLY ACCESS!!!!!!!
Haha!
Sorry, är bara färgad av "publisherhat". Skämskudde för mig.
Förhoppningsvis.
Nyhetsvärde?
i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070
Skulle va kul om ni på fz redaktionen få till en intervju med utvecklarna.
Verkligen! Fast vi kanske inte ska störa gänget. Dom kanske fortfarande är bakfulla och slitna sen första miljonen..
Vi har ställt frågan men grundaren verkar vara så upptagen just nu att han inte ens hunnit fira.
Nyhetsvärde?
Klart det har nyhetsvärde att en liten svensk studio säljer miljoner.
Haha!
Jag gör samma tabbe. Varje gång! EA är EA. Early Access får flytta på sig. xD
När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.
Haha!
Har inget emot Electronic Arts 😂
1# FZ Troll