Hogwarts Legacy försenas till 2022
Kanske inte vill göra en Cyberfail..
Kan ju hoppas studios lär sig, men känns som en fantasi i sig att de inte kommer fortsätta trycka ut ofärdig skit för att försöka tjäna så mycket pengar som möjligt för att träffa visa sälj-fönster osv
Kan ju hoppas studios lär sig, men känns som en fantasi i sig att de inte kommer fortsätta trycka ut ofärdig skit för att försöka tjäna så mycket pengar som möjligt för att träffa visa sälj-fönster osv
Jepp. Cyberpunk är låååångt ifrån det första och kommer vara låååångt ifrån det sista trasiga spelet som släpps.
varför envisas alla nuförtiden att sätta releasedatum för tidigt?
Är det inte bättre att börja teasea och göra pr när man har en produkt som är 99% färdig?
Jag håller med dig. Dock så länge folk köper saker som inte finns(pre-order) så kommer nog detta bara att eskalera.
varför envisas alla nuförtiden att sätta releasedatum för tidigt?
Är det inte bättre att börja teasea och göra pr när man har en produkt som är 99% färdig?
Bättre för konsumenten? Ja
Bättre för intäkterna? Absolut inte
Man vill så ett frö och bygga hype så länge som möjligt.
Cyberpunk t.ex är så stort och välkänt idag bland annat för att det teasats länge och byggt upp hype. Hade de presenterat spelet 1 månad innan release så hade det nog knappt sålt så mycket som det gjort idag där alla och deras farföräldrar köpt spelet utan att knappt ens veta vad det är för typ av spel och vad RPG ens är.
Marknadsnissarna vet nog vad de håller på med för att få maximala intäkter.
Verkar förövrigt att spel som har långa utvecklingstider, särskilt helt nya spel med helt ny gameplay har svårt att veta exakt hur länge det kommer ta att komma i mål eftersom allting är nytt, de blir alltid försenade. Division var väl också fördröjt med 2 år?
Kommer ihåg att det läckte gameplay video från Hogwarts Legacy för över två år sedan där det redan såg ut att vara riktigt snyggt och spelbart, så utvecklingen för det här spelet ser ut att vara mycket långt också, skulle nog gissa att de landar på en total utvecklingstid på 5-6 år dagen spelet släpps.
Sedan kan det nog vara så att corona försenat utvecklingen.
Life is too short to remove USB safely.
Tror ett stort antal Pre-Orders hängde på detta spel,.. det kan inte kännas bra att sitta med en ny skalpad PS5 för 11 papp och läsa detta.
Känns dumt att köpa en scalpad ps5a innan det finns spel man vill spela
min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.
Tror ett stort antal Pre-Orders hängde på detta spel,.. det kan inte kännas bra att sitta med en ny skalpad PS5 för 11 papp och läsa detta.
Jag tror inte någon köper en ps5 enbart för ett ”Harry Potter” spel.. Verkligen inte xD
De skulle dessutom släppas i September och då kommer tillgången antagligen vara bra och alla som vill har fått sina. Så alla fel skulle jag säga.
Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch
Jag tror inte någon köper en ps5 enbart för ett ”Harry Potter” spel.. Verkligen inte xD
De skulle dessutom släppas i September och då kommer tillgången antagligen vara bra och alla som vill har fått sina. Så alla fel skulle jag säga.
Haha, folk köper spelkonsoler för mindre.
I'm like you, I have no name.
Haha, folk köper spelkonsoler för mindre.
Jasså?! Kanske inte för 5000kr mer än marknadsvärdet.
Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch
Kanske kan detta faktiskt vara en effekt av efterspelet till CyberPunk i den bemärkelsen att de vill försöka undvika lastgen då de inte kommer kunna leverera ett tillräckligt bra spel på gamla plattformar?
Att skjuta upp släppet till 2022 gör det mindre problematiskt att slopa lastgen helt. Då slipper de behöva optimera för 4 konsoler med mekaniska diskar och begränsad beräkningskraft och kan lägga all kraft på framtiden.
Men jag tror det blir svårt att skippa så många miljoner konsoler med ett så pass stort IP. Även 2022 kommer det vara många som inte sitter på PS5/XSX
Känns dumt att köpa en scalpad ps5a innan det finns spel man vill spela
Finns massor av spel man vill spela till PS5.
Finns massor av spel man vill spela till PS5.
Läs vad jag citerade så förstår du nog vad jag menade
min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.