Dragon Age 4-producent önskar gott nytt spelår med ny konceptbild
Jag hoppas verkligen att de lyckas med dragon age 4 och återgår till rötterna, origins. Sedan bygga spelet därifrån. Frågan är också om de tänkt köra vidare på frostbite engine, det var ju ingen höjare för open-world spel men riktigt kick-ass för mindre banor med tajta strider. Största orosmolnet är om de kommer köra detta som ett live-service eller inte. Jag hoppas ha fel för deras skull.
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |
Jag hoppas verkligen att de lyckas med dragon age 4 och återgår till rötterna, origins. Sedan bygga spelet därifrån. Frågan är också om de tänkt köra vidare på frostbite engine, det var ju ingen höjare för open-world spel men riktigt kick-ass för mindre banor med tajta strider. Största orosmolnet är om de kommer köra detta som ett live-service eller inte. Jag hoppas ha fel för deras skull.
Problemet med frostbite var ju att det var en ny väldigt komplicerad motor som de inte var så vana vid, men med inquisition lyckades de ju använda den.
Öppna världar har väl inte varit ett problem för frostbite?
De har byggt bilspel, fotbollsspel, shooters, rollspel, rymdflygare, golfspel och även strategispel med den
Problemet med frostbite var ju att det var en ny väldigt komplicerad motor som de inte var så vana vid, men med inquisition lyckades de ju använda den.
Öppna världar har väl inte varit ett problem för frostbite?
De har byggt bilspel, fotbollsspel, shooters, rollspel, rymdflygare, golfspel och även strategispel med den
https://i.redd.it/9u64so2aqwm21.jpg
https://pbs.twimg.com/media/EGhMICyXUAAX-Xh?format=jpg&name=s...
Just precis det jag menat, svårigheterna att jobba med motorn i just öppna världar som tas upp bland annat här: https://www.gamesindustry.biz/articles/2019-11-19-former-biow...
Och här också, särskilt då för Anthem och dragon age inquisition bland annat.
https://kotaku.com/how-biowares-anthem-went-wrong-1833731964
Även https://screenrant.com/anthem-frostbite-engine-development/
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |
Just precis det jag menat, svårigheterna att jobba med motorn i just öppna världar som tas upp bland annat här: https://www.gamesindustry.biz/articles/2019-11-19-former-biow...
Och här också, särskilt då för Anthem och dragon age inquisition bland annat.
https://kotaku.com/how-biowares-anthem-went-wrong-1833731964
Även https://screenrant.com/anthem-frostbite-engine-development/
Kan inte se något specifikt om öppna världar, bara att det behövde byggas features som inte redan fanns inbyggt i motorn vilket är rätt standard för ungefär alla inhousemotorer.
Utvecklare har som sagt redan byggt öppna världar i motorn, och nu finns ju alla dessa features att använda sig av.
Kan inte se något specifikt om öppna världar, bara att det behövde byggas features som inte redan fanns inbyggt i motorn vilket är rätt standard för ungefär alla inhousemotorer.
Utvecklare har som sagt redan byggt öppna världar i motorn, och nu finns ju alla dessa features att använda sig av.
Vad jag menar är att det inte var så många år sedan Anthem kom ut, hoppas de har lärt sig av misstagen (om de tänker använda samma motor i nya dragon age). Kanske blir frostbite engine 4 nu när ps5 och xbox one x finns?
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |
Har de gjort en 180 när det kommer till design och estetiken i Dragon Age?
Absolut ingenting med den konceptbilden får mig att tänka på Dragon Age.
Dragon Effect 4 kanske utspelar sig i en annan galax?