CD Projekt ska "återuppbygga förtroendet" efter Cyberpunk 2077-debaclet på PS4 och Xbox One
Man får även tänka på att recensenten spelade igenom spelet på ca 25h om jag minns rätt. Blir rätt mycket fokus på mainstory och några sidospår då. Inte läst något generellt negativt om den biten av spelet. Så förstår att spelet kan få 5/5 på en bra pc, ser verkligen snyggt ut där och lägg då på en bra story så..
Rätt stor skillnad på när någon lägger ned det dubbla och kommit 15% på mainstory. Är en helt annan upplevelse då, ett helt annat fokus.
Nja, inte direkt.
Tror bubblan spricker om man springer runt och larvar sig som vissa gör i GTA och red dead.
Jag har kört i nästan 50 timmar och fokuserar mest på sidouppdrag och main story.
Jävlarns bra lir.
Det märks också att de har lagt stort fokus på små detaljer som rör handlingen.
T.ex. dör en skurk rätt tidigit i en cutscene, om man tittar på landmärken i den mellansekvensen och klurar ut vart i staden det är. Så kan man åka tillbaka till platsen.
Och mycket väl så ligger han kvar där, och man kan loota honom för lite smått o gott.
Såna detaljer tycker jag många andra spel kan missa, även om man inte åker dit själv tycker jag att man kan uppskatta att de tog sig tiden.
Spelet heter inte gta 6
Och gta v faller platt om man jämnför grafiken och storyn mot cyberpunk.. vart vill du komma?
Att ett spel som nästan är 10 år gammalt är mycket mer levande och tekniskt imponerande än ett "mästerligt" spel 10 år senare vars fokus och marknadsföring var om hur levande staden skulle vara. Sen är storyn något högt subjektivt och jag skulle inte direkt kalla Keanu verkande i Cyberpunk något som gör att gta v faller plat jämfört med cyberpunk.
Att ett spel som nästan är 10 år gammalt är mycket mer levande och tekniskt imponerande än ett "mästerligt" spel 10 år senare vars fokus och marknadsföring var om hur levande staden skulle vara. Sen är storyn något högt subjektivt och jag skulle inte direkt kalla Keanu verkande i Cyberpunk något som gör att gta v faller plat jämfört med cyberpunk.
Har inget med keanu att göra. Han var faktiskt en skitstövel i hela storyn och de flesta hata nog han. Mainstoryn och alla sidouppdrag är längder bättre än något gta någonsin kunde skita ur sig.
Gta mer tekniskt imponerande? Med vad?
Ska du skricka ai igen som en papegoja?
Har inget med keanu att göra. Han var faktiskt en skitstövel i hela storyn och de flesta hata nog han. Mainstoryn och alla sidouppdrag är längder bättre än något gta någonsin kunde skita ur sig.
Gta mer tekniskt imponerande? Med vad?
Ska du skricka ai igen som en papegoja?
Om du faktiskt läst denna tråd skulle du ha sett att en sådan länk redan har gjorts https://streamable.com/xal31p
Det är runt ut sagt patetiskt hur livlös staden i Cyberpunk är.
Men är man en professionell recensent måste man väl ändå kunna recensera spel ur en objektiv vinkel, alla fattar väl att alla tycker olika och några tycker dittan och dattan, men det finns ändå aspekter som man kan titta på som är svart och vit som den tekniska delen. Om spelet har en AI som är nästan icke existerande är detta inte någonting man kan uppleva positivt, som andra medlemmar har postat så kan man ju jämföra dessa tekniska bitar med ett liknande spel som GTA V, som snart är nästan 10 år gammalt. Så faller det bara platt rent utav.
Att det faller platt är kanske att ta i åt andra hållet, och jag förstår vad du menar. Det blir dock genast problematiskt att blanda in objektivitet. Vad du subjektivt tycker om objektiva saker såsom AI, kan vara en helt annan sak någon annan tycker (subjektivt) om något objektivt. Det är att hårddra det, men jag tror du förstår min poäng.
Om du faktiskt läst denna tråd skulle du ha sett att en sådan länk redan har gjorts https://streamable.com/xal31p
Det är runt ut sagt patetiskt hur livlös staden i Cyberpunk är.
Detta har noll med resten av spelet att göra
Spela spelet istället för att papegoja runt gta.
Detta är inte gta
Nja, inte direkt.
Tror bubblan spricker om man springer runt och larvar sig som vissa gör i GTA och red dead.
Jag har kört i nästan 50 timmar och fokuserar mest på sidouppdrag och main story.
Jävlarns bra lir.
Det märks också att de har lagt stort fokus på små detaljer som rör handlingen.
Tror du missförstår mig lite jag säger inte bu eller bä, många stör sig på att det inte finns så "liv" i världen. Jag har inte spelat spelet utan går utifrån relativt spoilerfria videoklipp och liknande. Storyn + sidouppdrag verkar riktigt bra (det väldigt lilla jag läst). Det jag menade att ska du recensera ett spel på kort tid så fokuserar du mest troligt på MAIN story. Jag tror att om någon säger till dig du har 30h på dig att spela klart detta spel så får du en annan upplevelse än om du går in med tanken att nu ska jag ta min goda ro med detta spel och njuta. Lättare att förbise vissa punkter som tillsammans kanske sänker upplevelsen för andra i en längre genomspelning. Men vad vet jag? Längtar själv till när man har en ps5 och det kommit ut en riktigt ps5 version av spelet så jag får se själv vad det är för spel.
Denna är ju ett gott exempel på hur zombie-liknande NPCerna är. Tänk dig ex RDR2 och alla beter sig så där, hade fort blivit rätt tradigt i min bok i alla fall. Den "levande" världen var ju det som var verkligen pricken över i:et i det spelet. Jag larvade inte runt i det utan spelade det mer som ett rollspel vilket för mig kändes naturligt.
Jag har sett flera stycken säga att det är tomt - jag har fullt av bilar och folk överallt. Vad är det jag missar?
Tomt as in spelfunktionellt öde. Visst att det finns folk här å där, men de är bara grafisk lull-lull som inte går att interagera med för fem öre alternativt inte direkt gör något vettigt alls om man försöker. Samma med bilar och staden som sådan. Som någon annan skrev, jag vill åka tunnelbana etc., jag vill spela på arkadmaskinerna, jag vill ta en taxi nånstans, jag vill att badmofo ska bli sur när jag står rakt framför honom å stirrar in i hans kretsfyllda öga. Jag vill inte att _alla_ bara ska sätta sig på huk när jag avfyrar några skott å sedan bara sitter där, jag vill inte ha poliser som spawnar från ingenstans etc. etc.
egoistiskt tänkande. Inte speciellt respektfullt till alla som pungat ut 600 spänn på konsol
Var väl mer dumt av CDR att släppa ett spel till konsoller som knappt klarar av att driva det. De skulle hållt sig till senaste generationen (+pc). Att ps4 ägare kanske får vänta 1-2-3-4år innan de köper en ps5 å kan lira det får väl så vara.
Bättre studios än de här polackerna har gått i graven, så man kan hoppas att de har gjort sitt nu.
Du fortsätter med ditt drev. du har ju sagt att du inte ens har spelet och har uppenbarligen inte spelat.
Varför ska dom gå i graven? Finns betydligt värre utgivare och spel, se bara allt skräp EA och Ubisoft bajsar ur sig tex.
Spelet heter inte gta 6
Och gta v faller platt om man jämnför grafiken och storyn mot cyberpunk.. vart vill du komma?
Grafiken är bara en snygg bakgrund det är allt. Finns ingen interaktivitet mellan objekt.
NPC'er ser ut som för 7 år sedan.
Ingen interaktivitet mellan fordon och mark. Inga hjulspår eller stänk i vattenpölar.
Skjuter man i vatten händer inget.
Lägg sen på alla grafikbuggar och obefintlig AI.
Fast alla har olika kvalitetskrav och jag håller med reddit mobben i detta fall.
pr stunt från cdred
https://www.theverge.com/2020/12/15/22176279/cyberpunk-2077-p...
Ja. Läste det på FZ. Uppmaningen är ju bra från deras sida. Faller som sagt pladask när tex. Sony vägrar. 😂
Niet.
Du fortsätter med ditt drev. du har ju sagt att du inte ens har spelet och har uppenbarligen inte spelat.
Varför ska dom gå i graven? Finns betydligt värre utgivare och spel, se bara allt skräp EA och Ubisoft bajsar ur sig tex.
Ja, det tycker jag att de har gjort sig förtjänta av.
Ubisoft gillar jag. Tycker inte att Child of Light och Watch Dogs-spelen är skräp.
Ser för övrigt att många jämför Cyberpunk 2077 med GTA? Hur kommer det sig?
Rollspel (uttrycket som används för att beskriva djupa system för karaktärsutveckling m.m.)
FPS (både tekniskt och uttrycket som använda för att beskriva typiska element och system för genren)
Baserat på befintliga skrifter/litterära verk
Vad har dom gemensamt i er mening?
Niet.
Tycker synd om CD-Project. De måste utveckla spel till skitdåliga konsoler istället för att enbart fokusera på PC, vilket är det som de uppenbarligen vill. Varför spelar folk ens shooters på konsol med handkontroll? Tar ju bort all spelkänsla. Nu får alla lida på grund av det.
Grafiken är bara en snygg bakgrund det är allt. Finns ingen interaktivitet mellan objekt.
NPC'er ser ut som för 7 år sedan.
Ingen interaktivitet mellan fordon och mark. Inga hjulspår eller stänk i vattenpölar.
Skjuter man i vatten händer inget.
Lägg sen på alla grafikbuggar och obefintlig AI.
Fast alla har olika kvalitetskrav och jag håller med reddit mobben i detta fall.
Hur mycket har du spelat?
GTA i all ära men det du visade upp i klippen är det som "GTA gör bra".
Det Cyberpunk gör bra är helt andra saker.
GTA kan man spela i "små doser" åt gången, man tappar inte känslan var man är, man kan fortsätta när som eller bara mata på med missions. Att "Free roama" är bara kul en stund.
Det är inte vad som är fokus i Cyberpunk. Även fast jag tror det är nått dom kommer lägga in i efterhand.
Cyberpunk är nått man blir uppslukad i och timmarna drar iväg, man får ångest av att avsluta
Har du spelat The Witcher? jämför mer med det än GTA.
Sen lite allän rant. Känns lite småkul när "konsol plebs" får smaka på "dålig optimering".
Ja, det tycker jag att de har gjort sig förtjänta av.
Ubisoft gillar jag. Tycker inte att Child of Light och Watch Dogs-spelen är skräp.
Ja men titta, en som gillar ubisoft spel.
jag tycker inte om dom
kanske borde starta ett drev
Tycker synd om CD-Project. De måste utveckla spel till skitdåliga konsoler istället för att enbart fokusera på PC, vilket är det som de uppenbarligen vill. Varför spelar folk ens shooters på konsol med handkontroll? Tar ju bort all spelkänsla. Nu får alla lida på grund av det.
Det är mer synd om mig, och andra som köpte det till PS4. Vi fick betala. CD Projekt fick betalt. De får bonusar nu.
Varför inte? Jag gillar Half-Life 1 och 2, FEAR, Bioshock, Gears of War 1-3 på konsol. Funkar skitbra.
Vadå "måste"? Det är väl ett helt eget val man gjort?
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Att de kommer fixa spelet tvekar jag inte en sekund på, och förhoppningsvis så betyder den här skakiga releasen gratis DLC i framtiden.
Det skulle de ha gjort från början. Japaner skulle inte ha släppt ifrån sig nåt sånt här. För dom har yrkesstolthet.
Förhoppningsvis så är detta det sista CD Projekt gör. Självklart ska de fixa till det, det är det minsta man kan begära. Sen kan studion försvinna från jordens yta.
Det är mer synd om mig, och andra som köpte det till PS4. Vi fick betala. CD Projekt fick betalt. De får bonusar nu.
Varför inte? Jag gillar Half-Life 1 och 2, FEAR, Bioshock, Gears of War 1-3 på konsol. Funkar skitbra.
Jo, fast nu kunde de inte skapa produkten de ville på grund av dessa typer av begränsningar. Pengar i alla ära, men aja.
Ditt "skitbra" är mitt ospelbart. Men vi har alla olika standard.
Tror du missförstår mig lite jag säger inte bu eller bä, många stör sig på att det inte finns så "liv" i världen. Jag har inte spelat spelet utan går utifrån relativt spoilerfria videoklipp och liknande. Storyn + sidouppdrag verkar riktigt bra (det väldigt lilla jag läst). Det jag menade att ska du recensera ett spel på kort tid så fokuserar du mest troligt på MAIN story. Jag tror att om någon säger till dig du har 30h på dig att spela klart detta spel så får du en annan upplevelse än om du går in med tanken att nu ska jag ta min goda ro med detta spel och njuta. Lättare att förbise vissa punkter som tillsammans kanske sänker upplevelsen för andra i en längre genomspelning. Men vad vet jag? Längtar själv till när man har en ps5 och det kommit ut en riktigt ps5 version av spelet så jag får se själv vad det är för spel.
Denna är ju ett gott exempel på hur zombie-liknande NPCerna är. Tänk dig ex RDR2 och alla beter sig så där, hade fort blivit rätt tradigt i min bok i alla fall. Den "levande" världen var ju det som var verkligen pricken över i:et i det spelet. Jag larvade inte runt i det utan spelade det mer som ett rollspel vilket för mig kändes naturligt.
Förstod precis vad du menade.
Verkar vara du som inte förstår vad jag menar.
Det jag menade är att det inte hade spelat någon roll om de spelade 30 eller 60 timmar om de höll sig till sidouppdrag och huvudstoryn. När man färdas i staden mellan alla olika uppdrag så ser den verkligen levande ut.
Men ja, börjar man larva sig och skjuta civila så blir ju spelets brister snabbt uppenbara.
Frågan är om det ens går att patcha in då Xbox one och PS4 antagligen inte har en millimeter processorkraft kvar att avvara. Skulle se rätt dumt ut om det endast är PS5/XSX plus PC som får AI som beter sig lite mer naturligt.
Och jo, NPCer kanske springer ifrån dig när du siktar på dem i RDR2, men det är ju fortfarande inget speciellt djup i deras beteende. Undviker alltid NPCer i open world lir då det inte går att komma ifrån hur tråkiga de är.
Och Rockstars spel har ju en större brist i mitt tycke, deras utdaterade och extremt tråkiga design av missions. Men det hör ju till en annan diskussion.
Vadå "måste"? Det är väl ett helt eget val man gjort?
Det tror jag inte. Finns ingen anledning att merparten anställda på företaget skulle vilja släppa spelet även till konsol, annat än ren ekonomisk vinning.
Och Rockstars spel har ju en större brist i mitt tycke, deras utdaterade och extremt tråkiga design av missions. Men det hör ju till en annan diskussion.
Rockstar vs CD Projekt... hmm, svårt val.
Witcher och Cyberpunk vs Grand Theft Auto och Red Dead Redemption.
Nej förresten, lätt val
Det tror jag inte. Finns ingen anledning att merparten anställda på företaget skulle vilja släppa spelet även till konsol, annat än ren ekonomisk vinning.
Vad spelar det för roll?
Företaget tar ett beslut, vad "merparten anställda" tycker om det spelar mindre roll.
Det är samma princip som när webbtjänster antar att man godkänner deras villkor om man använder deras produkt, man ger ett implicit godkännande genom att fortsätta.
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Scaryfoot är ju uppenbart en whiner/troll som bara är tjurig för att han köpte de till oldgen vilket knappast var någon överraskning att de skulle va en dålig upplevelse med tanke på hur sega andra nya spel är nu som till exempel Valhalla som har otroligt långa laddningstider. Kan personligen inte ens fatta att man kunde köpa detta spel till oldgen när de finns bättre deals.
Nu vill han bara kasta skit och höras som ett litet barn🤷🏼♂️ Han är säkert en av dom som går in på metacritic och sätter en 1a när han i själva verket knappt spelat spelet.
Hur mycket har du spelat?
GTA i all ära men det du visade upp i klippen är det som "GTA gör bra".
Det Cyberpunk gör bra är helt andra saker.
GTA kan man spela i "små doser" åt gången, man tappar inte känslan var man är, man kan fortsätta när som eller bara mata på med missions. Att "Free roama" är bara kul en stund.
Det är inte vad som är fokus i Cyberpunk. Även fast jag tror det är nått dom kommer lägga in i efterhand.
Cyberpunk är nått man blir uppslukad i och timmarna drar iväg, man får ångest av att avsluta
Har du spelat The Witcher? jämför mer med det än GTA.
Sen lite allän rant. Känns lite småkul när "konsol plebs" får smaka på "dålig optimering".
Jajamen, spelat igenom W3 svåraste graden utan att bli besegrad en enda gång. Så jag har nött det rätt bra.
GTA har jag spelat klart mindre.
Håller med om att CB/W3 är klart mer rpg betonade med färdigheter, karaktärer, berättande mm.
Men...det dom har gemensamt är en öppen värld, strider och bilkörning.
Och i min mening bara för att CB är rpg betyder inte att man kan göra avkall på grafisk kvalitet i detaljer och tillkortakommanden som CB har.
W3 var så mycker mer detaljerat än CB. Ex Fotspår. Vattenfysiken, interatkiv med spelaren
Den grafiska kvaliteten och AI som GTA gör bra tycker jag också skall göras bra i CDreds öppna värld. Det har inget med action/rpg att göra i mitt tycke.
Bättre studios än de här polackerna har gått i graven, så man kan hoppas att de har gjort sitt nu.
Nej, finns ingen bättre studio idag så vore oerhört tråkigt om de skulle försvinna.
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Scaryfoot är ju uppenbart en whiner/troll som bara är tjurig för att han köpte de till oldgen vilket knappast var någon överraskning att de skulle va en dålig upplevelse med tanke på hur sega andra nya spel är nu som till exempel Valhalla som har otroligt långa laddningstider. Kan personligen inte ens fatta att man kunde köpa detta spel till oldgen när de finns bättre deals.
Nu vill han bara kasta skit och höras som ett litet barn🤷🏼♂️ Han är säkert en av dom som går in på metacritic och sätter en 1a när han i själva verket knappt spelat spelet.
Citerar mig själv:
Jag personligen har inte hypat spelet. Har inte skrivit nåt om spelet innan det släpptes. Jag förväntade mig ett bra spel, som skulle funka, när jag fick det. Varken mer eller mindre. Jag har inte spelat nåt spel av studion tidigare.
Jag tycker att det är anmärkningsvärt att man måste ladda ner 45 GB för att kunna spela. Och inte ens det räckte. Det fortsätter komma patchar. Jag har aldrig varit med om nåt sånt tidigare.
Årets stora spelsläpp är det en del som kallar det. Det mest uppseendeväckande som släppts i år, efter The Last of Us 2, det kan jag hålla med om. Det är mycket fokus runt Cyberpunk nu, och vem vet? Kanske medvetet. Vi som fortfarande tror att vi kan spela nytt på gamla PS4 får ju faktiskt skylla oss själva. De får uppmärksamhet. Uppmärksamhet säljer. I slutändan så handlar om allt om pengar för ett företag.
Det skulle de ha gjort från början. Japaner skulle inte ha släppt ifrån sig nåt sånt här. För dom har yrkesstolthet.
Förhoppningsvis så är detta det sista CD Projekt gör. Självklart ska de fixa till det, det är det minsta man kan begära. Sen kan studion försvinna från jordens yta.
Folk glömde hur dåligt The Witcher 3 var väldigt snabbt så fort det kom uppdateringar som åtgärdade alla problem. Tror inte många tyckte att det var generationens bästa spel när det kraschade, buggade sönder och hade frame drops ner till 20 FPS. Visst kan man tycka att de borde ha skjutit upp det igen, eller dumpat last gen helt och hållet, men det är heller ingen som tvingar dig att vare sig köpa det eller spela det i dagsläget.