Cyberpunk 2077, Officiella speltråden – Allmän diskussion, Guide, Frågor, Tips, Spelare.
Körde just uppdraget "The Heist", bara säger det faaan vad bra det är.
Känslan, suggestiva settingen, narrativet, reaktioner från npc som känns trovärdiga. Små rörelser från npc's som får de att se levande ut och får en att leva sig in i världen och tro det är på allvar..
Vilket spel! Fasiken!
Vete fasiken om HL3 är mitt mest efterlängtade spel längre, har varit det i 16 år nu, finns en ny kung på tronen, när får vi se CP2? Lever jag ens då?
7900XTX
7800X3D
Tycker är spelet är ok.
Vapenmekaniken i strider är helt åt helvete. Det sänker betyget rejält för mig. Körkänslan är också ganska meh....
Hade velat ha mer åt gta 5-hållet på de fronterna.
Sen är det för rörigt för min smak. För mycket text på skärmen tex. eller för mycket loot som man inte har en aning vad det gör, men plockar upp i stridens hetta och sen glömmer bort. Känns som de har tänkt för mycket när de utvecklade det.
Tycker är spelet är ok.
Vapenmekaniken i strider är helt åt helvete. Det sänker betyget rejält för mig. Körkänslan är också ganska meh....
Sen är det för rörigt för min smak. För mycket text på skärmen tex. eller för mycket loot som man inte har en aning vad det gör, men plockar upp i stridens hetta och sen glömmer bort. Känns som de har tänkt för mycket när de utvecklade det.
För mig är skjutandet inte viktigt alls, berättelsen och känslan som förmedlas är allt med detta spel.
Vi tycker alla olika, är skjutmekaniken och bilfysiken det som är viktigast så förstår jag att man blir besviken men det finns ju så många andra spel då.
7900XTX
7800X3D
För det är de mest hypade spelet på många år så klart. Är inte direkt intresserad av flygplan heller men har måånga timmar i flight simulator.
Så du köpte det utan att ha sett att det är massa neon och robotar? Ingen reklam alls? Blunda o köp?
För mig är skjutandet inte viktigt alls, berättelsen och känslan som förmedlas är allt med detta spel.
Vi tycker alla olika, är skjutmekaniken och bilfysiken det som är viktigast så förstår jag att man blir besviken men det finns ju så många andra spel då.
Håller med att storyn och mycket annat är bra.
Men skjuta och köra är relativt stora delar av spelet. Är de kassa så kan aldrig spelet få toppbetyg i min bok, oavsett hur bra storyn är.
Kör på AMD 5600X, 32gb 3600mhz CL17, 1070 och installerat på SSD. Kör det mesta på high, ingen RT uppenbarligen, 1080p - det enda jag ändrat från default i grafikinställningarna är att jag stängde av motion blur helt.
Har förvisso bara spelat i drygt 3h men har inte haft några krascher och enda buggen är att en död fiende fastnade med armen i en dörröppning. Såg dock inte konstigt ut förrän jag gick in i liket och att det under kollisionen hängde raklångt i luften.
Men snälla nån, vad gör jag då för fel?
Har en 1600 som går i 3.6 ghz på alla kärnor, Inget spel hittills har gnällt på den överklockningen
1080ti från KFA2 som just nu går i standard inställning så att inget ska f*cka upp
Mina 2x8 gb går i 2666 mhz xmp för säkerhetens skull
Har knappt några program igång förutom afterburner och Nvidia själv
Chipset och Gpu är uppdaterade till senaste version jag hittade.
Mycket märkligt att det vägrar vara stabilt!
Det låter så enkelt när du säger så, vi kör på det.
Godnatt då!
Idag kom det fram.
Har kört några timmar nu (ps4 pro) och tycker det funkar hyfsat bra.
Men att dom lyckas fucka upp kontrollerna så som de gjort är ju ett skämt.
Det går ju inte att aima alls med default settings, siktet flyger över hel skärmen.
Fipplade runt lite och sänkte ner sensitivity till typ 10. Och ökade movements assist, och nu funkar det väl hyyyfsat men det är ju inte cod direkt.
Stängde av all annan skit dom hade som options också btw.
Men spelet är bra.
Synd bara att dom klantar sig på så enkla saker när dom ändå har hatstormen om konsolprestandan som dom måste varit medvetna om
Jaja
Så du köpte det utan att ha sett att det är massa neon och robotar? Ingen reklam alls? Blunda o köp?
Har sett en del reklam och trailers och det var VERKLIGEN inte från ps4 versionen iaf, trodde inte att de skulle se så uselt ut som det gör på ps5 just nu.
Neon och robotar gillar jag inte, RPG och CD Projekt gillar jag skarpt så trodde jag skulle gilla det ändå, men icke... Kommer eventuellt ge de en till chans när nextgen-uppdateringen släpps.
Men nu underhåller Snowrunner mig mer än CP2077.
Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch
Tycker är spelet är ok.
Tycker också striderna är konstiga. Men det går att smyga sig på dom och döda dem, fan vad kul det är ett smyga sig fram det gillar jag verkligen och att hacka. Men det är många grafik-grejer som är dåligt.
Det är spelbart men nästan inte...
Har sett en del reklam och trailers och det var VERKLIGEN inte från ps4 versionen iaf, trodde inte att de skulle se så uselt ut som det gör på ps5 just nu.
Neon och robotar gillar jag inte, RPG och CD Projekt gillar jag skarpt så trodde jag skulle gilla det ändå, men icke... Kommer eventuellt ge de en till chans när nextgen-uppdateringen släpps.
Men nu underhåller Snowrunner mig mer än CP2077.
Det är som om jag skulle köpa NBA men hata sport
Det som gör mig arg mest är som sagt hur liten texten är, funderar på att skriva ett argt Mail om det men tror inte de läser sånt. Spelet frös vid en bro två gånger strax efter första uppdraget som corpo.
Under sound i settings så kan du ju ändra storleken på texten, har du gjort det? Jag har inte gjort det så vet inte, den kanske inte blir så stor ändå.
Den må vara liten, men den luktar som en stor.
Under sound i settings så kan du ju ändra storleken på texten, har du gjort det? Jag har inte gjort det så vet inte, den kanske inte blir så stor ändå.
För subtitles ja, det har jag gjort. Jag menar främst texten på sidorna och att symbolerna där det står att man ska klicka på L3 osv är så svåra att se så jag måste gå fram till min tv. Det har slagit mig under kvällen att jag kanske spelar på en för gammal tv (38 tum) och att spelet är tänkt att spela på en smart-tv och det har jag men inte här jag är nu. Är inte i min lgh nu när det är pandemi pga riskgrupp... Men för den sakens skull så borde man kunna se saker i ett spel.
Röda texten är lite irriterande ibland men jag är som tur är inte färgblind, det hade inte varit kul alls då kan jag tänka mig.
Cyberpunk 2077 Patch 1.03 Notes: Bugs and Glitches Fixed So Far
Cyberpunk 2077's 1.03 patch should help some of the game's worst performance bugs.
According to CD Projekt Red, this latest patch features the following fixes:
Added performance and stability improvements.
Optimized performance to improve framerates for RTX GPUs.
Fixed sporadic crashes on PS4 and Xbox One/S.
Fixed crashing problems.
Addressed issues related to FPS drop.
Addressed texture related issues.
Fixed game loading issues.
Added performance fixes.
Other under the hood fixes.
https://www.denofgeek.com/games/cyberpunk-2077-patch-1-03-not...
Niet.
20 timmar in och njuter enormt!
Förutom grafiska buggar som löstes direkt med de senaste drivarna så har jag inte haft några större problem. Inga krascher eller allvarliga buggar som hindrat spelandet, men ibland är UIt inte så responsivt och en del skumma saker händer då och då i night city XD
Inte buggfritt eller felfritt alls, men definitivt inget "gamebreaking".
Hittills...Älskar jag spelet! Är ungefär vad jag förväntat mig, en aning mer opolerat än jag trott och efter att ha spelat RDR2 ett par hundra timmar innan detta så känns en hel del saker lite väl stelt och statiskt.
MEN, stämningen...Musiken...Känslan och hela attityden är på topp! Ryser och njuter om vartannat. Jag älskar också striderna, vet inte vad folk som klagar förväntar sig av ett RPG men det här är exakt den typ av strider jag förväntat mig så är mycket nöjd!
Är mycket kvar av spelet så håller på betyget men än sålänge är det högt!
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
New hotfix to Cyberpunk 2077 is now live on PlayStation consoles and PC. For Xbox systems, we are working to have the update out as soon as possible. Here is the list of changes:
Quests
Fixed an issue with completing the final objective in Gig: Freedom of the Press.
Fixed an issue with starting conversation with Johnny at the end in Life During Wartime.
Corrected a rare issue with NPCs no longer calling V if A Like Supreme quest was abandoned mid-way.
Fixed an issue with Nix not going into his default state in Spellbound and KOLD MIRAGE.
Fixed issues blocking progress in I Fought The Law if the quest area is left.
Fixed inability to find Delamain in Epistrophy.
Fixed issues related to remaining in the second phase of the quest after finishing Pacifica fight with Ozob if played after Finals.
Fixed an issue with Nomads no longer present if V leaves the quest area mid-combat in With a Little Help from My Friends/Queen of the Highway.
Adjusted mappings and re-enabled quest tracker in M'ap Tann Pèlen/I Walk the Line/Transmission.
Fixed constraints on freedom to get up and sit down if neither blueline condition is met in Violence.
Fixed issues with time and space resulting from leaving the quest area or abandoning the quest in Following the River.
Fixed an issue with conversation with Johnny not starting after leaving the hotel in Tapeworm.
Fixed an issue with quest being blocked upon leaving the quest area before climbing the hill in Following the River.
Fixed the objective “Go into booth 9” not completing if the room’s entered too fast in Automatic Love.
Fixed Jackie’s issues with sitting still in The Ripperdoc.
Other quest fixes
Gameplay
Fixed the preview in weapon crafting.
Visual
Reduced vehicle appearance pop-in.
Speeded up switching first person perspective to third person perspective in a vehicle.
Fixed issues with animations missing from important quest NPCs during cinematics.
Performance & Stability
Improved stability, including various crash fixes.
Miscellaneous
Modified the flashing effect on braindances to reduce the risk of inducing epileptic symptoms. The effect has been smoothed out and the flashes reduced in frequency and magnitude.
Removed copyrighted songs incorrectly present in the game with "Disable Copyrighted Music" feature toggled on.
PC-specific
Switching language to default in the in-game settings now correctly sets it to the language of your Steam client.
Console-specific
Improved reflections quality on Xbox One and PlayStation 4 to eliminate the smudge effect.
Fixed “The Wasteland” achievement being stuck on 97% after completing all relevant missions in The Badlands on Xbox.
Fixed an issue with missing PT-BR VO for Xbox players in Americas.
Niet.
Har bara avverkat dryga 2 timmar in i spelet och det är fantastiskt roligt.
MEN, varför är det så jävla platta animationer under eldstriderna? Ser ytterst billigt ut.
Tänk om Rockstar hade gjort detta.
Vilket jävla spel det skulle blivit.
Ja, jag kommer från RDR2 ett par hundra timmar alldeles innan CP2077 och man saknar verkligen den känsla för detaljer som Rockstar har! Men då är de bäst på just detta, med hästlängder, så jämförelsen kanske är orättvis XD
Men om CDPR och Rockstar går ihop och gör ett spel, oavsett vad så skulle det bli det bästa någonsin!
Ja, jag kommer från RDR2 ett par hundra timmar alldeles innan CP2077 och man saknar verkligen den känsla för detaljer som Rockstar har! Men då är de bäst på just detta, med hästlängder, så jämförelsen kanske är orättvis XD
Men om CDPR och Rockstar går ihop och gör ett spel, oavsett vad så skulle det bli det bästa någonsin!
Det kan det faktiskt bli, eller så lär CDPR sig att göra ett ordentligt spel som kan konkurrera ordentligt vid release
Du har knappt börjat spela när du kommit till lägenheten om du började som Nomad.
Karaktärerna, de små detaljerna när de rör sig och interagerar med dig är helt suveränt, staden är levande..du kommer att få se..
Måste invända här, "detaljerna när de rör sig och interagerar" i Cyberpunk är okej men långt ifrån suveränt, och ljusår ifrån RDR2. Jämfört med RDR2 är Cyberpunk VÄLDIGT stelt. Påminner mycket mer om Skyrim än RDR2 på den fronten.
Staden känns levande, absolut, men individuella karaktärer framstår ofta väldigt stela och radarstyrda.
Det här kanske redan har skrivits i tråden men om inte så kanske detta kan vara till hjälp för någon.
För er som precis som jag är vänsterhänt eller av en annan anledning behöver byta key bindings till t ex piltangenterna gör detta:
Det finns två filer som styr key bindings: InputUserMappings.xml som du hittar i mappen "<Cyberpunk Game Directory>/r6/config" samt UserSettings.json som du hittar i mappen C:\Users\<your user name>\AppData\Local\CD Projekt Red\Cyberpunk 2077\.
Den första filen styr ALLA key bindings. Här kan du t ex ändra F-tangenten (take down etc) till något annat. Jag har ändrat det till Enter-tangenten exempelvis.
Den andra filen styr endast de key bindings som du kan ändra på i spelet.
Se till att dessa två filer inte pekar på olika tangenter, annars kan det bli knas.
Öppna filerna i en text editor. Leta (eller hellre sök efter texten: "value": "IK_Key" där Key är samma som den tangent du vill ändra. För piltangenter skriver du "value": "IK_Up" eller "value": "IK_Down" etc.
Det här kanske redan har skrivits i tråden men om inte så kanske detta kan vara till hjälp för någon.
För er som precis som jag är vänsterhänt eller av en annan anledning behöver byta key bindings till t ex piltangenterna gör detta:
Det finns två filer som styr key bindings: InputUserMappings.xml som du hittar i mappen "<Cyberpunk Game Directory>/r6/config" samt UserSettings.json som du hittar i mappen C:\Users\<your user name>\AppData\Local\CD Projekt Red\Cyberpunk 2077\.
Den första filen styr ALLA key bindings. Här kan du t ex ändra F-tangenten (take down etc) till något annat. Jag har ändrat det till Enter-tangenten exempelvis.
Den andra filen styr endast de key bindings som du kan ändra på i spelet.
Se till att dessa två filer inte pekar på olika tangenter, annars kan det bli knas.
Öppna filerna i en text editor. Leta (eller hellre sök efter texten: "value": "IK_Key" där Key är samma som den tangent du vill ändra. För piltangenter skriver du "value": "IK_Up" eller "value": "IK_Down" etc.
Är du vänster hänt med musen? Jag är det men spelar med WASD. Nyfiken på hur du spelar
För subtitles ja, det har jag gjort. Jag menar främst texten på sidorna och att symbolerna där det står att man ska klicka på L3 osv är så svåra att se så jag måste gå fram till min tv. Det har slagit mig under kvällen att jag kanske spelar på en för gammal tv (38 tum) och att spelet är tänkt att spela på en smart-tv och det har jag men inte här jag är nu. Är inte i min lgh nu när det är pandemi pga riskgrupp... Men för den sakens skull så borde man kunna se saker i ett spel.
Röda texten är lite irriterande ibland men jag är som tur är inte färgblind, det hade inte varit kul alls då kan jag tänka mig.
Aha, då förstår jag 🙂 Förstår att det blir svårt att se texten om man har en mindre tv och sitter en bit ifrån, jag kör på datorn och har min 24" rakt i ansiktet typ.
Den må vara liten, men den luktar som en stor.
Saknar tredjepersonsvyn 😩. Bra spel annars men ser inte riktigt det fantastiska som många andra ser. 3.5/5
Storslaget och massivt men når inte den wow-känsla man förväntat sig efter Witcher3 och t.ex. RDR2.
Är fortfarande barnsligt nöjd med spelet men då är jag en riktig sucker för Cyberpunk och förstår att det gör mycket för att putsa bort problemen
Är du vänster hänt med musen? Jag är det men spelar med WASD. Nyfiken på hur du spelar
Japp. Jag klarar inte av WASD, jag har spelat med piltangenterna sedan barnsben (35+ år nu) med högerhanden och musen i vänster.
Körde just uppdraget "The Heist", bara säger det faaan vad bra det är.
Känslan, suggestiva settingen, narrativet, reaktioner från npc som känns trovärdiga. Små rörelser från npc's som får de att se levande ut och får en att leva sig in i världen och tro det är på allvar..
Vilket spel! Fasiken!
Vete fasiken om HL3 är mitt mest efterlängtade spel längre, har varit det i 16 år nu, finns en ny kung på tronen, när får vi se CP2? Lever jag ens då?
Kunde inte sagt det bättre vet inte om jag haft tur inte nån crash eller större buggar här är helt fast i detta spelet
Vissa buggar är ju lite roliga iaf, i mitt inventory ser det ut så här. Varning för nakenchock i spoilertag
Hahahaha kan vara det roligaste på länge