Take-Two-chef: Spel kan vara fotorealistiska om 10 år
Ja fyfan. Tänka sig ett fotorealistiskt krigsspel, hela spelarbasen skulle ha PTSD och mardrömmar efter en vecka.
Det skulle krävas en helt annan typ av spel än de som enbart handlar om att döda.
Tror knappast att folk skulle bli mer störda av att spela ett fotorealistiskt spel där man skjuter folk än i ett motsvarande spel i nutid. Det är ju fortfarande på låtsas. Kan man inte förstå det så är man i behov av professionell hjälp. Personligen är det något av en våt dröm med fotorealism + överdrivet våld, men jag tror inte jag kommer få vara med om det under min livstid.
Den må vara liten, men den luktar som en stor.
Tror knappast att folk skulle bli mer störda av att spela ett fotorealistiskt spel där man skjuter folk än i ett motsvarande spel i nutid. Det är ju fortfarande på låtsas. Kan man inte förstå det så är man i behov av professionell hjälp. Personligen är det något av en våt dröm med fotorealism + överdrivet våld, men jag tror inte jag kommer få vara med om det under min livstid.
Tror snarare att de som kan slakta drivor av folk i något som knappt kan särskiljas från verklighet utan att känna obehag är de som behöver professionell hjälp
Tror snarare att de som kan slakta drivor av folk i något som knappt kan särskiljas från verklighet utan att känna obehag är de som behöver professionell hjälp
Hahaha
Den må vara liten, men den luktar som en stor.
Hahaha
Spel som Gran Tursimo har kört med fotorealism länge, fast det går nog ta det till en högre nivå.
Tror också att fotorealism gör sig bäst i sportspel.
https://www.gamenguides.com/wp-content/uploads/2020/01/gran-t...
Notera att bilspel inte innehåller (generellt) mänskliga karaktärer eller organiska kreatur överlag... Det hjälper.
subterranean homesick alien