Bethesdas Todd Howard tror på mindre spelvärldar framöver
Jag tror på totalbyte av grafikmotor när det gäller Bethesda spel. Creation Engine MÅSTE avlivas. Det är inte humant att låta fanskapet lida. Bygg upp era fantastiska världar med en nya fräsch grafikmotor. Jag gillar stora levande innehållsrika världar att utforska. Sedan ska de vara snyggt detaljerade också.
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ ||
Så länge det bara fungerar så
Men nu ägs Bethesda av Microsoft, då kan väl inget gå fel?
Men nu ägs Bethesda av Microsoft, då kan väl inget gå fel?
Hahaha Precis!
Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc Ultra, Sonos Era 300 x 2.
VR: Meta Quest Pro
Jag tror på totalbyte av grafikmotor när det gäller Bethesda spel. Creation Engine MÅSTE avlivas. Det är inte humant att låta fanskapet lida. Bygg upp era fantastiska världar med en nya fräsch grafikmotor. Jag gillar stora levande innehållsrika världar att utforska. Sedan ska de vara snyggt detaljerade också.
Undertiden hos Bethesda...
Rockstar visade med Red Dead 2 att man inte behöver välja det ena eller andra.
Fast jag har hört av flertalet, som ändå är fans av Rockstar, att deras speldesign börjar bli riktig tradigt, specifikt att alla uppdrag går ut på att man börjar eller avslutar med att färdas långt som fan innan man kommer igång på riktigt.
Fast jag har hört av flertalet, som ändå är fans av Rockstar, att deras speldesign börjar bli riktig tradigt, specifikt att alla uppdrag går ut på att man börjar eller avslutar med att färdas långt som fan innan man kommer igång på riktigt.
Lite så jag kände. Jag älskade första RDR, men jag orkade inte spela klart tvåan då allt tog sådan tid. Det var rätt så enformigt med. Väldigt imponerande rent tekniskt, men jag tröttnade efter 10-20 timmar.
Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc Ultra, Sonos Era 300 x 2.
VR: Meta Quest Pro
Fast jag har hört av flertalet, som ändå är fans av Rockstar, att deras speldesign börjar bli riktig tradigt, specifikt att alla uppdrag går ut på att man börjar eller avslutar med att färdas långt som fan innan man kommer igång på riktigt.
Ja, även jag tycker att uppdragen bygger på 20 år gammal design, men jag är rätt säker på att det var spelvärldar som kebbe tänkte på och inte uppdragsdesignen.
Fast jag har hört av flertalet, som ändå är fans av Rockstar, att deras speldesign börjar bli riktig tradigt, specifikt att alla uppdrag går ut på att man börjar eller avslutar med att färdas långt som fan innan man kommer igång på riktigt.
Deras "speldesign" är det inget fel på, deras senaste spelsläpp är hyllat som ett av tidernas bästa spel.
Det faller såklart inte alla i smaken.
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Rockstar visade med Red Dead 2 att man inte behöver välja det ena eller andra.
Hahaha You crack me up.
Fast jag har hört av flertalet, som ändå är fans av Rockstar, att deras speldesign börjar bli riktig tradigt, specifikt att alla uppdrag går ut på att man börjar eller avslutar med att färdas långt som fan innan man kommer igång på riktigt.
Jag tycker det fungerar bra. Du har som oftast någon som du pratar med, utvecklar karaktärerna och världssynen lite. Det är inte ofta att du bara färdas med en massa dötid. De riktigt långa turerna klipper RDR2 ner ibland.
Jag tror på totalbyte av grafikmotor när det gäller Bethesda spel. Creation Engine MÅSTE avlivas. Det är inte humant att låta fanskapet lida. Bygg upp era fantastiska världar med en nya fräsch grafikmotor. Jag gillar stora levande innehållsrika världar att utforska. Sedan ska de vara snyggt detaljerade också.
Precis, den motorn fungerade bra fram tills Oblivion. Därefter känns spelen väldigt stela och inte alls speciellt snygga. Även Oblivion kändes lite stelt, men det var ändå otroligt snyggt när det släpptes för nästan 15 år sedan, det går inte att använda sig av samma motor i decennier.
Tråkigt att de utvecklar nya Elder scrolls med den gamla motorn, men vem vet, jag kanske blir positivt överraskad.
Jag tycker det fungerar bra. Du har som oftast någon som du pratar med, utvecklar karaktärerna och världssynen lite. Det är inte ofta att du bara färdas med en massa dötid. De riktigt långa turerna klipper RDR2 ner ibland.
Okej bra för jag har spelet på PC men fortfarande inte tagit mig an SP än utan mest spelat MP med flickvännen när det kom vilket var kul ett tag men finns inte lika mycket att göra som i GTA:O.
Håller inte med han. De som gör att jag väljer bland annat fallout 3 och Vegas över 4an är för de är mer öppet och öde. 4an gjorde fallout till ett fps spel där det tvunget skulle va action hela tiden. 3an kan jag spela enbart för att gå runt och ta in atmosfären.
Det känns trist att Bethesda, som så många andra spelstudios jag älskade och vars spel jag alltid såg fram emot, inte längre är intressant för mig. BioWare är ett annat exempel. Förr visste man att Bethesdas kommande spel skulle vara något alldeles speciellt men numera förväntar man sig bara se lastgammal och buggig teknik paketerad i ett lite snyggare yttre.
bethesda´s spel har varigt buggiga som satan ända sedan Dagerfall och du har inte märkt det för ens nu ? Fy fan new vegas var nästan lika buggigt som F76 men ingen jävle värkar minnas det. Ungefär som varenda kotte har fått kollektivt selective amnesia och bara minns det bra. Men me n Betshda kan ej göra bra spel längre och dom enda som kan göra dom bästa spelen i världen är CDPR som lyckats gjort 1 ut av 3 bra spel.
Det känns trist att Bethesda, som så många andra spelstudios jag älskade och vars spel jag alltid såg fram emot, inte längre är intressant för mig. BioWare är ett annat exempel. Förr visste man att Bethesdas kommande spel skulle vara något alldeles speciellt men numera förväntar man sig bara se lastgammal och buggig teknik paketerad i ett lite snyggare yttre.
Bethesda, BioWare, Blizzard... listan börjar bli lång.
Det är ju det alla vill ha, folk vill klart ha stora öpnna världar men till en viss gräns känns dom toma med copy paste content och samma varelser du slåss emot bossar som känns som en 10 åring har kodat dom.
Ja det är väl klart som fan ingen kommer tycka om det.
Anledningen varför folk vill ha öppna stora världar är för möjligheterna som finns där, och ja dom finns där men priset på spelet skulle vara tvunget vara högre än vad det är idag och mycket mer arbete på spelen.
Fast jag har hört av flertalet, som ändå är fans av Rockstar, att deras speldesign börjar bli riktig tradigt, specifikt att alla uppdrag går ut på att man börjar eller avslutar med att färdas långt som fan innan man kommer igång på riktigt.
Huvuduppdragen blir lätt tradiga och är nog det sämsta med RDR2, spelvärlden är dock enorm, detaljrik och erbjuder riktigt mycket att göra (inklusive mängder av bite-sized sidouppdrag som var bättre än huvuduppdragen).
Jämför med det Todd Howard säger här, Bethesda körde på en linjär story i en minimal spelvärld med Fallout 4, efter drygt 100 timmar finns det ingenting att göra där förutom att jaga generiska Settlement-uppdrag. Lade enkelt det dubbla endast på skattjakt och vanlig jakt i RDR2.
Man kan säga vad man vill om spelmotorn, men the Elder scrolls är fan i mig den enda gamla rollspelsserie som inte gått ned sig. Skyrim är fortfarande intressant och det finns inget spel i samma genre som lyckas lika bra. Enligt mig 2010-talets bästa rpg som satte ribban för allt annat efteråt och då kan man förlåta en hel del buggar. Har en hel del förväntningar på TES6 och kör gärna samma motor. Då kan moddarna komma igång tidigt.
RDR 2 är ett fint spel och en fantastisk värld men lite väl utdraget och bitvis tradigt. Samt att storyn var lite väl rälsig, det fanns väldigt få valmöjligheter och man måste snällt följa med vare sig man vill eller inte. Värst var epilogen som aldrig ville ta slut. Det försöker lite väl mycket och när det lyckas är det magiskt. Lite som Witcher 3.
Ska dock tilläggas att jag är en rpg-nörd och gillar spel där man till en viss gräns får fylla karaktärer och story själv och inte blir knäppt på näsan hela tiden. Kan också vara att 2011 var sista året jag kunde slösa med tid, innan 9-17 och barn som gör att jag håller Skyrim så högt.
Halvöppna är oftast mycket bättre. God of War, Gears 5, Jedi fallen order och Ori spelen. Gärna blandat med Metroidvania stil och bra musik och ljud. Blir oftast väldigt bra
🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”
”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”
Har aldrig varit ett fan av stora öppna världar eftersom de allt som oftast upplevs som döda och sterila. Föredrar helt klart lite mindre världar som är mer detaljerade och levande. Typ Witcher lyckas väl med det tycker jag(även om den världen är ganska stor)
Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche