Releaselistan 2021
FZ listar de viktigaste spelsläppen under 2021. Tips, feedback och rättningar mottages tacksamt, se länkar nertill på sidan.
#fz, #releaselistan, #releaselistan-2021
Av det som har releasedatum i jan-feb är det nog bara Hitman 3 jag ser fram emot, men senare under året ser det ut att kunna komma en hel del intressant. Humankind, Backbone, Evil Genius 2, Stalker 2, Shadow Warrior 3 och några till.
Plus förstås alla indiespel och andra okända titlar som jag inte ens hört talas om ännu.
Mycket fina saker att se fram emot, Cyberpunk 2077, Vampire the Masquarede Bloodlines 2, Stalker 2 och Resident Evil Village kommer att vara mumma för själen
Jag äter upp min fiktiva hatt om Bloodlines 2 inte blir ett totalfiasko. Är ändå ett fanboy av ettan, men noll och inget av det man sett och hört från tvåan är ju förtroendeingivande, tyvärr.
Tidigt 2021 känns som god tid för lite backlogg spel.
I februari blir det iofs Nioh collection, men av de datumsatta spelen 2021 är det inte mycket som intresserar mig på förhand, sen om något spel visar sig vara oväntat grymt så lär man ju klippa till.
Däremot spelen som inte är datumsatta än tex Gow osv, där finns det många givna köp
Är det här bara riktiga releaser eller är early access också inkluderat?
Bara releaser. Är jag rätt säker på - det är ju Fredrik som rattar det mesta i denna lista, men vi brukar bara köra officiellt tillkännagivna releaser.
Modigt av er att släppa en lista för 2021 när förmodligen 50% av spelen kommer få nya datum xD
Klart saker kan ändras. Men det här speglar vad som sagts officiellt nu, och uppdateras löpande. Ofta med er hjälp, vilket vi är väldigt tacksamma för.
Står 20 januari på hemsidan, twitter och andra håll, och jag hittar inget annat.
Oj ok kunde svära på att jag läst nyheten " Hitman 3 framflyttat" på FZ
my bad
Härligt inte långt kvar då
If the left one isn´t right, right is the only one left, right?
Outriders och Vampires Masquerade är i stort sett det enda jag vet att jag vill spela nästa år, har dock inget hopp för Vampires tbh, känns som det aldrig kommer att hända med allt som pågår.
Som tidigare inlägg skrivit om så verkar det som om jag kommer kunna få tid med att köra spel från min backlog.
Saknar Elite Dangerous: Odyssey på listan. Det är ju i och för sig en expansion, men om Mass Effect Legacy Edition får vara med så tycker jag Elite ska med också. Mer rymdskepp har aldrig skadat!
/MJ