PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd
Dubbla priset och mer därtill på säljsidor. Tråkigt att se att man bokar upp sig för att tjäna en extra slant.
Mer än de dubbla priset , ingen liten extra slant ..
Frågan är nu när man lyckats knipa en PlayStation 5 - ska jag satsa på en ny 4K TV eller klarar jag mig med min 10 år gamla 42-tums plasma TV (full HD)?
Ja, jag undrar precis samma sak 😃
Någon annan som fortfarande har "under behandling" som orderstatus på EG? Fick bekräftelsemejlet 12:11. Några vänner som bokade några minuter senare har "reserverad".
Tror det kan bero på vilket betalsätt man använde. Jag valde att betala med Swish och min order gick från Under behandling till Reserverad rätt så snabbt.
Nerd 4 life, yo.
Tusan vad trevligt! 🥳 När beställde du? Fick min orderbekräftelse 8:57 imorse men inte sett något annat än att den slagit om till reserverad ännu.
Har varit i kontakt med deras support och de säger att de har en bug i deras system och att därför kommer statusen vara "Reserverad" tills det att du har din konsol levererad. Så jag har F5:at i onödan där hela dagen 😄
Någon annan som fortfarande har "under behandling" som orderstatus på EG? Fick bekräftelsemejlet 12:11. Några vänner som bokade några minuter senare har "reserverad".
sitter i exakt samma sits!
Ja, jag undrar precis samma sak 😃
Just nu tittar jag på LG OLED55CX6LA:
https://www.netonnet.se/art/ljud-bild/tv/oled/lg-oled55cx6la/...
Får se om NetOnNet eller någon annan ÅF sänker priset på Black Friday.
Nerd 4 life, yo.
Tror det kan bero på vilket betalsätt man använde. Jag valde att betala med Swish och min order gick från Under behandling till Reserverad rätt så snabbt.
Valde Klarna som betalsätt. Å andra sidan har en kompis som också valde Klarna "reserverad".
Dubbel glädje! Snubblade in på Elgigantens hemsida strax efter 12.00 av en ren slump och såg gröna knappen för PS5. Köpte en själv, men mer glädjande var att man kunde ringa bekanta som missat alla andra släpp . Har blivit lovad guld och gröna skogar som tack:)
Samma meddela brorsan och en kompis om detta som bägge fick en
Spela spel är kul ibland.
Har varit i kontakt med deras support och de säger att de har en bug i deras system och att därför kommer statusen vara "Reserverad" tills det att du har din konsol levererad. Så jag har F5:at i onödan där hela dagen 😄
Haha. Då är vi två! Tack för infon.
Mvh,
Michael Claesson
Just nu tittar jag på LG OLED55CX6LA:
https://www.netonnet.se/art/ljud-bild/tv/oled/lg-oled55cx6la/...
Får se om NetOnNet eller någon annan ÅF sänker priset på Black Friday.
Sneglar också på den eller ev. en C9 55 om den dyker upp på EG igen.
Liten uppdatering!
Fick igenom en beställning 09:00 och fick precis meddelande av Elgiganten och bring att mitt paket är på väg så kommer få det imorgon eller måndag! Mycket trevligt måste jag få säga för någon som inte förbokat överhuvudtaget😀
Gött! Vilket betalsätt använde du?
Liten uppdatering!
Fick igenom en beställning 09:00 och fick precis meddelande av Elgiganten och bring att mitt paket är på väg så kommer få det imorgon eller måndag! Mycket trevligt måste jag få säga för någon som inte förbokat överhuvudtaget😀
Jag och polaren plockade upp varsin från Elgiganten vid 12.00 tiden (Innan dess hade de problem med hemsidan på sina ställen tydligen). Låter som Elgiganten fick en hel del konsoler generellt. Leverans den fjärde december.
Samma här, betalade med Klarna.
Sneglar också på den eller ev. en C9 55 om den dyker upp på EG igen.
Vet du om C9 stödjer 120hz?
Nerd 4 life, yo.
Beställde först en digital på EG då den var den enda varianten som gick att beställa. Därefter släppte de standard och då beställde jag den. Efter info på forumet ringde jag kundtjänst och mycket riktigt skulle de ta bort en av konsolerna.
Betyder att ni som beställt två varianter måste meddela kundtjänst om vilken ni vill behålla. Betyder rimligtvis också att det kommer komma fler konsoler till salu.
Vet du om C9 stödjer 120hz?
Som jag förstått det så gör den det efter firmwareuppdatering nyligen. Du ska dock inte ta gift på att jag har förstått det rätt.
Gött! Vilket betalsätt använde du?
Jag körde med klarna 👍
Angående MediaMarkt och NetOnNet.
https://www.expressen.se/sport/e-sport/da-kan-du-fa-tag-i-en-...
Nerd 4 life, yo.
Står inget datum alls på mitt Mail eller på min sida på EG, står som reserverad men man undrar ju när man får den. Vet inte om jag ska ringa ner deras kundtjänst för detta även om man är nyfiken
Pratade med Elgigantens kundtjänst vid två tillfällen idag. Antingen får du din konsol imorgon, nästa vecka eller i början på december.
Nerd 4 life, yo.
Någon som fått sin kl12 beställning skickad än?
Inte vad jag kan se. Står reserverad bara. Slutförde beställningen runt 12:02. Så hade varit trevligt att få den skickad imorgon men är lika glad oavsett ändå
Det tycks ödesbestämt att jag inte ska få tag i en ps5a, lyckades gå till kassan på elgiganten vid 9 där men fick felmeddelandet att inga leveransställen fanns tillgängliga. Ambitionen var att hålla fortsatt koll under dagen ifall elgiganten lade upp fler men så hade vi en gigantisk läcka på jobbet (jobbar som drifttekniker) och hela arbetsdagen gick i stöpet.
För att cementera mitt nederlag ska jag hämta ut tre spel, ett headset och en handkontroll imorgon som jag kan placera som inredningsdetaljer i vardagsrummet i väntan på att de kommer kunna fylla någon funktion. En positiv sak i samband med konsolreleasen är att jag registrerat mig på det här forumet, hängde konstant på diverse spelforum förut men antingen dog de ut eller så gick man vidare. Kommer följa vad de lyckligt lottade som fått tag i en konsol skriver om sina upplevelser tills man själv är där. Kul att se sådan passion och glädje här!