Worms fyller 25 år - firar med rea på flera titlar
Hade ingen Amiga men köpte det något eller några få år efter det till Playstation och efter det fick det bli Worms Armageddon, och jag hörde maskarna för första gången prata svenska. ”Klantskalle” kunde det låta när jag exempelvis sprängde på ett ställe där det även fanns maskar i mitt lag.
Worms TDC var det sista Worms man toklirade på Amigan och även det Worms som gick varmast. En rolig finess var att man kunde designa egna banor med hjälp av Deluxepaint (eller vilket ritprogram som helst på Amigan). Så då satt man och gjorde egna små kit med allt ifrån bilar till träd till sängar som man sedan sparade ned som brushes så man kunde klistra in dom i sina banor.
Som vi lirade detta. Vi blev så bra med ninja rope att vi behövde sätta superkorta omgångar.
Worms, pffff...
Ge mig Scorched Earth!
Scorched Earth var också kanonkul!
Kommer inte ihåg om det var i originalet, eller +reinforcements united utgåvan. Men man kunde sikta med minigun, och på nåt sätt välja bazookan, så att minigunnen i princip sköt bazooka-ammo i ett rasande tempo. Vilket lätt kunde förstöra stora delar av spelvärlden.
Perfekt knep att ta till mot inte ont anande småbröder.
Spelat ett antal men jag gillade Worms 2 på PC mest.
Den hade en sån bra launchers/editor där man kunde justera vapnens exakt hur man ville.
Tex att blåsa bort sett hela banan med minigun
Det finns redan, det heter Liero låter som att dom får hård konkurrens då.
Åhhh!! Har inte tänkt på gamla hederliga Liero på måååånga år! Älskade det spelet.
Submission is for the weak