Koreanska Starcraft-spelare inblandade i spelskandal
på brödtexten lät det som att dom syslande med vadslagning i hemlighet. vilket inte lät så farligt, men riggade matcher är lite värra skulle man säga.
ankan om dom sagt att dom ska städa upp lär det stämma.
E-sport är ju som skuret att sådant här skulle hända, gick rykten om detta redan för en fem år sedan att många spelare lade sig medvetet för att tjäna pengar på sig själva på bettingsidor. Att det visar sig vara en större härva än trott och att så många människor var inblandade på det hela och lät det hålla på så länge utan att någon har gjort något åt det, är kanske det lite mer chockerande.
Vet inte om awesome är ett ord jag skulle klistra på den här bägaren, så att säga.
Så fort det är tal om pengar börjas det fuska. Det är så typiskt folk, giriga jäklar är vad vi är.
"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."
PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT
Pengar, unyttja det som går. Men ni vet... Pengar köper det man inte har, som t.ex. http://www.aftonbladet.se/bil/article6928091.ab
Hur ser han ut mellan benen tro? ;o)
Så länge det finns stora pengar inblandat så har det alltid funnits fusk eller försök till det dom som blir upptäckta. så OS,VM,uefa..m.m så länge extremt med pengar finns inblandat så är det fusk försök och det är inte alla som åker dit så ingen jäkla shock det här om man sett många matcher...bara man säger äntligen när väl folk hittar fuskare ^_^
Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit
Omeh, inget tipstack :/
Sorry! Anledningen att du inte fick tipstack var att jag nosade upp nyheten på annat håll och inte hade uppmärksammat ditt tipsmail innan nyheten skrevs. Hoppas du är nöjd och glad ändå, det är ju lördag och solen skiner!
Absolut, inga sura miner här inte
Ja, se så fort det börjar bli lite pengar i sport så börjar också fifflandet, e-sport likaså. När uppstår första dopingskandalen?
Jag undrar hur man dopar sig i e-sport.... Presterar man bättre om man tar amfetamin eller något?
Ta något som lugnar nerverna, gör dig mer fokuserad och uppiggad skulle jag säga gör en jävla nytta när pressen ligger på en.