Diskutera - Vad MÅSTE finnas med i GTA VI?
@crazyrobban: Att folk föredrar fysiken i GTA IV är ju inte så konstigt då det är det enda spelet i serien vad jag vet som har en riktig fysikmotor, vilket GTA V inte har. Sen att vissa inte tycker om storyn och stuket är ju en helt annan sak, för mig gör fysiken GTAIV en roligare sandbox då fysiken inte är ett par förvalda stadier av skadenivåer på fordon osv som GTAV har. Lika ragdoll-effekten på människor existerar inte i 5an som 4an har.
Valet att de slutade med det i och med GTA V har nog mest att göra med att de satsade på multiplayer väldigt hårt med den titeln, att ha varje klient beräkna sina egna skador på fordon osv blir lite problematiskt då dessa inte blir att stämma mellan klienterna. Det borde ju gå att ordna idag med dagens hårdvara men känns som servern får ta en hel del mer då. (för att synka).
Singleplayer fokuserat spel som utspelar sig på 80-talet i Vice City och närområdet där det handlar om att bygga upp ett drogimperium med handel av Kokain från Sydamerika.
Givetvis med musik och bilar från perioden.
This! Ala scarface som vice city!
Jag tror vi får offra utvecklarna ändå. Ja, det vart mycket övertid för dom. men massans behov av att ha ett gigantiskt gta 6 måste ju väga mer än några speldesigners psykiska hälsa. Sätt galler på fönstren och högt staket på taket bara. Apple gjorde ju det i Kina, och titta hur bra det fungerade i slutändan. Ingen hoppar från taket längre! Man kan inte göra en omelett utan att knäcka ett par ägg. Vi måste ha ett enormt gta 6!
Fusk. Roligaste jag haft med GTA-spelen är när man använder diverse fusk-koder så man bara kan gå helt bananas.
Fusk har byts ut mot irl cash pay to win. Men det är nog helt rätt. Avsikten är att ge spelare en känsla av stolthet och prestanda för att låsa upp olika fusk. Finns ingen stolthet i att fuska gratis... /s
Bilar.
Fatta vad kul om de faktiskt tog bort bilar! "Grand theft VI"!
Ta bort alla vapen och armor fusk eller varför inte alla gör. Spelet story som imprinsip aldrig tar slut handlingar som får konsekvenser ingen förlust av vapen och ammo vid död ta tilbaka gymet eller liknande för att kuna träna upp spelaren på ett stelle. fokusera spelet på singelplayer sorry som kan utväklas vid långa transporter mellan städerna använda alternativ transport. Ett riktigt stocmarket. Det ska vara en storry likty gta v
En radiokanal med 80-tals musik!
Och hade varit kul att få träffa på Tommy Vercetti igen och hans översittare Sonny Forelli.
Pizzamoppen hade vare kul o få köra på bakhjulet igen sick-sackandes mellan brudar på rollerblades i solnedgången..
Ah för mig var det tvärtom. Så fort jag började använda funk i GtaIV så slutade jag att vara intresserad nästan direkt. Magin mm försvann för mig. Har inte använt fusk i spel sedan dess. Tycker att Gta spelen är så extremt stora så när man börjar använda fusk så är det dax att spela något annat nytt spel.
När jag var en liten grabb på 8-9 år så var det rätt kul att dra in något fusk å ösa på. Känns som att ju äldre man blev desto tråkigare blev det att fuska. Man förstör spelen helt enkelt. Som du säger, magin för spelet försvinner totalt.
Min son tycker att man ska få polisen efter sig om man stulit vilken bil som helst, han vill också att Rockstar fixar bort alla moddare och förbjuder den flygande motorcykeln med målsökande missiler
i7-11700K|ASUS ROG STRIX B560-F GAMING WIFI|32GbDDR4|RTX3080
Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense 2.5 VM|4 Windows VM|Windows 7 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS3|PS4 |PS5 |Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X
Fusk har byts ut mot irl cash pay to win. Men det är nog helt rätt. Avsikten är att ge spelare en känsla av stolthet och prestanda för att låsa upp olika fusk. Finns ingen stolthet i att fuska gratis... /s
Behöver det inte finnas heller. De gamla spelen hade fusk-koder man kunde skriva in, så vitt jag minns, när som helst.
Jag har egentligen inga problem om det skulle vara så att man behöver spela en del för att kunna låsa upp dem, säg komma en bit in i spelet. Bara de finns är jag nöjd.
Min poäng är väl egentligen att jag ville ha det lite som det var förr, inte bara för GTA, utan även för många andra spel med deras roliga fusk,
Banbrytande fysisk och AI.. får man till dessa element rätt kan man ha hur kul som helst, utan att ens ha en speciellt bra story.
Överlag vill jag ha ett ännu mer organiskt spel där spelaren själv skapar stora delar av vad man kan säga är storyn, även om det kanske är simplare saker än vad en i förväg skriven berättelse är.
Jag tror att det enda jag verkligen önskar och hoppas på inför sexan är att körkänslan påminner om fyran.
Tyckte om att det gick långsammare, bilarna hade mycket mer tyngd, och man kunde lätt rulla över om man svängde för skarpt för snabbt.
Word!