Glas eller vas?
Var i en butik häromveckan, ni vet en sådan med en massa hyllor med diverse tingel-tangel. Glas, byttor, dekoration, tallrikar, etc.
Ryckte åt mig två glas bland mycket annat, och har nu nyttjat glasen ett par gånger genom att dricka ur dem.
Nu till min fråga:
Är det verkligen ett glas? Eller dricker jag ur en vas?
Ännu en dag i paradiset.
Banana for scale!?
Svårt att bedöma när man inte riktigt ser storleken
Ännu en dag i paradiset.
Jag skulle säga att det är en vas. Men det är väl helt upp till betraktaren. Skulle lätt kunna dricka ur den. Skönt med ett stort glas vid datorn.
Jag tror att du kan ha rätt. Botten är mycket tung, känns konstigt för ett glas. Samt att kronan viker utåt.
Känner mig dock som en sann viking när jag dricker ur min bägare.
Ännu en dag i paradiset.
Jag tror att du kan ha rätt. Botten är mycket tung, känns konstigt för ett glas. Samt att kronan viker utåt.
Känner mig dock som en sann viking när jag dricker ur min bägare.
Mjöd?
Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.
Ännu en dag i paradiset.
Lite låg för att vara en vas kanske? Hade definitivt använt som glas även om den marknadsförts som vas
Botten är så grov och tung, det får mig att tänka att det ska vara något som lutar emot kanterna. Vätska har inte den effekten, tänker jag.
Allt jag har druckit ur den smakar gott dock!
Ännu en dag i paradiset.
Veckans kluring. Till stilen ser det ut som en vas men innehållet gör det till ett glas.
Själv använder jag glasburkar som glas hela tiden. Så det är vad man gör det till
Ja, mycket klurigt!
Tror att jag kommer att köra på som glas tills behovet av vas dyker upp
Ännu en dag i paradiset.