Starbreeze har fått ordning på ekonomin, Payday 3 är framtiden
Hoppas de ger fan i Diesel Engine och använder typ UE4 eller Cryengine.
skam den som ger sig, de borde köra valhalla igen!
Många som har fått gå från starbreeze undrar om de har kvar den kompetens som krävs för att skapa ett payday 3. Kanske blir som @eld skrev ovan att de licensierar ut det.
Precis,
De verkar inte ha pengar nog för att bygga upp studion igen eller har råd för hela utvecklingen av ett payday 3, men om de låter någon annan publisher stå för notan och utvecklingen mot en liten licensieringsprocent så kan de genomföra ett projekt som måste vara mer bastant än payday2.
Som det ser ut nu så kommer Starbreeze vara upptagna med att göra mer dlc till payday 2 för att hålla sig flytande, och då blir det lite svårt att komma igång med produktionen av ett pd3.
Skönt att se att de fick rekonstruktionen i hamn. Den nya ledningen verkar ha fått rätt prio på grejer efter den förra VD:ns hybris. De gör rätt i som satsar på PD3 , och de kan mycket väl ha kapaciteten att göra en bra uppföljare, så länge de inte forcerar fram den och låter spelet mogna fram.
Tycker det är bra med svenska spelutvecklare och under den nya ledningen ser jag faktiskt ingen anledning till att PD3 blir allt annat än succé.
Pay2WinDay 3
Betala för att vinna ett coop-spel där du kan modda ganska exakt varje resurs utan reprimander? Javisst! ¯\_(ツ)_/¯ Jag tror du har fått konceptet lite om bakfoten.
Betala för att vinna ett coop-spel där du kan modda ganska exakt varje resurs utan reprimander? Javisst! ¯\_(ツ)_/¯ Jag tror du har fått konceptet lite om bakfoten.
Haha ja det var krystat men lät ändå bättre än MicrotransactionDay 3. Kanske blandar ihop spelet med något annat men har inte payday 2 otroligt mycket mtx på Steam?
Skönt att se att de fick rekonstruktionen i hamn. Den nya ledningen verkar ha fått rätt prio på grejer efter den förra VD:ns hybris. De gör rätt i som satsar på PD3 , och de kan mycket väl ha kapaciteten att göra en bra uppföljare, så länge de inte forcerar fram den och låter spelet mogna fram.
Tycker det är bra med svenska spelutvecklare och under den nya ledningen ser jag faktiskt ingen anledning till att PD3 blir allt annat än succé.
Fast det är ju ingen ny ledning, det är samma ledning fast utan Bo.
Mikael Nermark har alltid varit Bo's högra hand.
Fast det är ju ingen ny ledning, det är samma ledning fast utan Bo.
Mikael Nermark har alltid varit Bo's högra hand.
Beror väl på hur man hur man ser på det. Ny VD hade jag ändå kallat ny ledning. Även om den nya var nummer 2. Micke verkar ändå fått styr på skutan och är verkar en eldsjäl för starbreeze. Det bådar gott på den biten tror jag.
Haha ja det var krystat men lät ändå bättre än MicrotransactionDay 3. Kanske blandar ihop spelet med något annat men har inte payday 2 otroligt mycket mtx på Steam?
Det finns många DLC, ja. Men jag förstår fortfarande inte hur du får DLC och kosmetiska anpassningar av karaktärens utrustning till pay to win? Eller varför ens göra sig lustig över att spelet har mycket innehåll släppt efter lansering? Vissa grejer är gratis, men det mesta får man betala för. Jag väljer hellre Payday 2 eller Killing Floor-modellen än Left 4 Dead-modellen där det är en total avsaknad av extra innehåll. I Payday 2 räcker det dessutom med att en i gruppen äger en karta för att resten ska kunna spela - till skillnad från många andra större varumärken i branchen där man helt sonika delar upp sitt community baserat på vad de betalat för!
Payday 3 kommer använda Unrealmotorn, spelet blir nog ganska likt p2 med, det kan ju inte bli superstor skillnad med så lite tid.
Skulle vara kul om det fanns versus i det.
Tusan vad du va redig då, släng gärna med en källa på ditt svammel med. Finns inga bekräftade källor (vad jag vet) att man skall använda Unreal. Varför kan det inte vara stor skillnad mellan P2 och P3? PayDay 2 kom väl ut runt 2014 eller nått, medans P3 kommer 2021 (beroende på). Efter 7 år får man hoppas man kommit framåt i utvecklingen.
Hetsa inte upp dig mer än du behöver. Alla spekulerar, mitt är inte mer eller mindre sant än det andra säger i tråden.
Men jag tror inte dom kommer köra Diesel, det känns mycket rimligare att bara köra på Unreal, det kommer ett byte snart till nya konsoler, Payday 3 kommer så klart vara en titel som marknadsförs för dessa men som också släpps på gamla konsoler så klart. Epic lär väl redan jobba på att se till att deras motor kommer ha det "bästa stödet möjligt" för utvecklare att ta sina spel till den nya generationen.
Nu pratar vi också om ett företag som skals NER inte upp för en uppföljare. Till skillnad mot Payday 1 där allt skalades upp massivt och sedan kom Payday 2.
Dessa 7 år är inte värda så mycket när det kommer till Payday 3, iden med att lägga ner Payday 2 var ju att zombiespelet skulle ta över och medans dom tryckte DLCs för det så utvecklade man Payday 3 och andra projekt.
Vad jag menar med inte så stor skillnad är att, visst det kommer vara andra banor, fler eller andra vapen, kanske någon kul bil. Men det naturliga hade för Payday varit att gå helt open world ala GTA eller typ Saints Row, men det lär väl inte ske nu. Det kommer säkert en in-game butik för riktiga pengar, men ja, tror inte alls att P3 kommer vara ett så stort steg fram som det kunde varit annars.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.