Vilken nedläggning av ett spel har svidit mest?
Idag vaknade vi till beskedet att Valve valt att lägga In the Valley of Gods på is – och risken är väl stor att det kommer frysa fast där. Det är i och för sig långt ifrån ensamt om att (eventuellt) gå genom isen.
Spelhistorien är fylld av krossade drömmar; Warcraft Adventures, Project Ragtag, Star Wars 1313, Whore of the Orient, Fable Legends, B.C., Silent Hills, Fez 2. Är det någon nedläggning som tynger dig extra mycket? För egen del svider det till då och då när jag ser att klockan är 13:13. Dumma Disney. Och inte blev det bättre när EA gjorde "en Disney" och stoppade Ragtag. Kraften har varit svag med Star Wars-spelen länge, men jag hoppas att Fallen Order (har inte hunnit till det) ska lägga om mina sår.
En Bamseponny av folket
Det är lite svårt att säga då man inte kan veta hur spelen hade blivit om dom hade gjorts klart. Men om man leker med tanken att dom hade blivit bra, så kom jag först att tänka på StarCraft: Ghost och... well, that's it. Jag tenderar att glömma nedlagda spel fort, men det är säkert fler titlar som jag hade vela se digitalfödas. Listan med spel man hoppas på är längre och listan med spel som sabbat serien är tyvärr ännu längre, men det är väl en annan diskussion det.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
"Silent Hills" sign by KONAMi.
Sedan "Star Wars 1313" men det projektet fick jag reda på några år efter men det lät som det kunde bli ett mäktigt lir.
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ ||
Duke Nukem Forever.
https://youtu.be/4KzjeS7iEDY
Gammal artikel, men i framtiden så kanske...........? https://www.fz.se/nyhet/275977-3d-realms-vill-slappa-2001-ars...
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |
Ett pek och klick spel av Pendulo Studios som har gjort några grymma sådana spel. Detta spel skulle vara mer för vuxen publik (18+) och skulle innehålla allt ifrån sex, pengar, hemliga organisationer och såna där roliga saker tyvärr blev spelet aldrig crowdfundat. Måste vara min största besvikelse av ett nerlagt spel.