karaktärer i spel du älskar.
Många favoriter, onda som goda.
På rak arm kommer jag på:
Jon Irenicus - Baldur's Gate 2 (hyffsat ond)
Vulperan Meerah i WoW - BfA (skulle nog kalla henne god)
C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik
@Grukk: Man, Cam Clarke. Kan lyssna på honom i timmar. Gillade Kratos skarpt i Symphonia jag med. Att Symphonia har både Clarke och Jennifer Hale i samma spel är nog en stor anledning till att jag tycker om det så mycket.
Verkligen! Sheena är också en favorit från Symphonia, de gjorde verkligen intryck på mig
Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S
Massor. Här är ett axplock.
Från Baldur's Gate:
Minsc
Edwin Odesseiron
Jan Jansen
En hel hög från Mass Effect (kompanjonerna är verkligen det som lyfter serien);
Garrus
Tali
Mordin
Wrex
Thane
Grunt
Dragon Age:
Alistair
Varric
KOTOR;
HK-47
Jolee Bindo
Garret (Thief)
Ezio Auditore (Assassin's Creed)
GLaDOS (Portal)
Arthas (Warcraft)
Thrall (Warcraft)
Guybrush Threepwood (Monkey Island)
Korrekt! Sylvanas Windrunner!
I princip den enda lore-karaktären jag någonsin varit väldigt intresserad av i en spelserie.
Hejar på henne än idag efter allt hon gjort i Battle for Azeroth och allt vi sett henne göra i kommande Shadowlands.
Jag hoppas att vi Sylvanas-lojalister får en rejäl belöning i slutändan men antar att hon kommer bli någon sorts slutboss som jag i slutändan kommer behöva döda.
Spelar ingen roll. Hon är den coolaste karaktären jag någonsin stött på i spel.
På andraplats kommer nog Sarah Kerrigan aka Queen of Blades.
https://i.pinimg.com/originals/7a/24/94/7a249496375ed2573a820...
Håller på Sylvanas stenhårt. Älskar hennes karaktär och allt hon genomlidit i all lore gällande warcraft. Samt att hon har i särklass en av de bästa rösterna gör ju sitt också. Men även Kerrigan ligger högt hos mig
Quake? Är det smittsamt?
Håller på Sylvanas stenhårt. Älskar hennes karaktär och allt hon genomlidit i all lore gällande warcraft. Samt att hon har i särklass en av de bästa rösterna gör ju sitt också. Men även Kerrigan ligger högt hos mig
En som förstår!
@Grukk: Man, Cam Clarke. Kan lyssna på honom i timmar. Gillade Kratos skarpt i Symphonia jag med. Att Symphonia har både Clarke och Jennifer Hale i samma spel är nog en stor anledning till att jag tycker om det så mycket.
Glömde så klart att nämna Derplander från Final Fantasy XIV:
https://i.redd.it/t97j71moerrx.png
Han representerar alltså spelaren själv i alla trailers till spelet och dess expansioner. Som någon som har snart 4000 timmar i FFXIV så blir man ju varm direkt.
Sen är ju Y'shtola från samma spel fruktansvärt badass samtidigt som hon drar i hjärtsträngarna lite titt som tätt.
Oja klart som tusan Y'shtola är en favorit. Gillar Thancred Waters och Yda sedan tycker jag om Yugiri Mistwalker och Urianger Augurelt.
Hmm...favoritkaraktärer...Bilddags!
Garrus Vakarian - Mass Effect
Sen Mass Effect har jag nog inte upplevt en karaktär i ett spel som är älskvärd på samma nivå som Garrus ur Mass Effect. Jag vet inte ens vart jag ska börja egentligen, han är underbar! Jag kunde där emot inte försöka mig på att romance:a honom, han är bara för mycket av en "bro".
Final Fantasy XIV - Emet Selch
Final Fantasy har för många karaktärer jag älskar men Shadowbringers, FFXIVs senaste expansion har nog en av de bäst skrivna karaktärerna på länge i mitt tycke; Emet Selch. Jag vet inte vad jag förväntade mig men nog var det inte att Shadowbringers skulle vara så pass bra som det var. Emet Selch var en fantastiskt skriven karaktär på alla möjliga sätt och vis, från början till slut.
Metroid - Samus Aran
En av de mest respektabla och häftiga karaktärer i mitt tycke. Tystlåten men inte helt berövad av all personlighet. Det var många som exempelvis ogillade Metroid Other M eftersom det gav oss en inblick på vem Samus är som person och det stämde tydligen inte överens med folks intryck av henne, men personligen älskade jag det. Det förstärkte bara min åsikt om henne, hon är badass.
Ett par andra karaktärer jag kommer tänka på är April Ryan från The Longest Journey och Kuja från Final Fantasy 9. Det finns säkerligen fler med tanke på hur många spel det finns, men dessa är de som först dök upp i huvudet.
Instämmer! Var på väg att lägga upp en bild på Sora, men dessa två förgyller verkligen trion
Denna man behöver ingen introduktion och är för mig en karaktär som har ett djup som få; beundransvärd och utan fåfänga.
Nog måste man vara lite fåfäng för att upprätthålla ett sådär välansat skägg och prydligt uppsatt hår genom en hel kampanj.
Hmm, personligen kommer jag spontant att tänka på Clementine och många andra karaktärer från The Walking Dead-serien. Älskar dynamiken mellan de oerhört olika personligheterna, väldigt intressant att följa.
Det känns nästan lite klyschigt att nämna honom vid det här laget, men Arthur Morgan var en oväntat sympatisk huvudkaraktär som lämnade ett ganska stort avtryck hos mig.
Gob som står i baren i Megaton är en trevlig kille. (Fallout 3)