Kvällssnack: Vad borde Dice göra istället för Battlefield?
Vill du se svenskarna tänka nytt eller kriga på med sin långlivade spelserie?
Ingen aning faktiskt - efter bf1 och WW2 har jag tappat tilltro till dom. Förstår inte hur de kunde misslyckas med så mycket erfarenhet
Jag gillade både bf1 och 5 i början men sen avtog det.
Jag hade hoppats på att bf5 åtminstone skulle ha lite ww2 kännsla och likna 1942 men ocker.
Det känns generic shootet med ww2 skin möjligtvis.
Bf är skräp status i minaögon
Testa på ett maffigt rejält single player äventyr i AAA klass. Något 3e persons stuk. Jag tänker som det "Guerrilla Games" gjorde att komma från FPS serien Killzone till third person äventyret Horizon: Zero Dawn.
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ ||
Har varit största DICE fanet någonsin. Men varumärket Battlefield(och Battlefront) ger en bitter eftersmak i munnen. Hur kunde de bästa shooters bli en enda röra utav micro transaktioner och PK/politik?
Vad hände med konceptet: Gör ett bra och roligt spel = många sålda kopior = $?
EA kommer exploatera varumärket tills det inte ger vinst längre.
Som tur finns alternativ till EAs skit. Men man börjar bli less på industrin, grafikkortet får sällan jobba numer.
Bfbc3, 4,5,6,7,8 osvosv
Äh bc var ju sämst i serien nästan, fattar inte hypen kring bc2, det var snyggt som fan men alla inväntade vid det läget en uppföljare till bf2, kommer ihåg att det knappast 'praisades' så mycket när det väl begav sig. Single player däremot var kul spinoff.
Bf1 var otroligt polerat men det var mer casual än någonsin, hade dock ändå jäkligt kul i det. Bf5 känns det som de gjorde ett halvhjärtat försök, bra ttk och inge 3d-spotting men buggit som satan och bara lite 'meh', svårt att sätta fingret på det men ja det var ju inget BF1943 direkt.
Benefactor 2 för tusan!!!
Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest
Äh bc var ju sämst i serien nästan, fattar inte hypen kring bc2, det var snyggt som fan men alla inväntade vid det läget en uppföljare till bf2, kommer ihåg att det knappast 'praisades' så mycket när det väl begav sig. Single player däremot var kul spinoff.
Bf1 var otroligt polerat men det var mer casual än någonsin, hade dock ändå jäkligt kul i det. Bf5 känns det som de gjorde ett halvhjärtat försök, bra ttk och inge 3d-spotting men buggit som satan och bara lite 'meh', svårt att sätta fingret på det men ja det var ju inget BF1943 direkt.
Fanns det sp i bc2? Lätt roligaste mp spelet sen första bf.
Med vänliga hälsningar från Costa Del Sol.
Ett fps-spel där man går runt i en stor öppen värld och gör lite lugna uppdrag och kan bygga nån bas här och var osv. Typ som ett Fallout 4 men inte nödvändigtvis så mycket till story eller NPC:er. Men, där ens värld kan innehålla ett fåtal andra spelare, som man aldrig blir varse på nån karta eller radar. Låt säga att det kanske är fyra spelare på en jättestor karta, eller till och med så lite som en enda annan spelare. Och så finns det inga absoluta knutpunkter nånstans på kartan för att minimera risken att man vill till samma ställe ofta.
Och så spelar man, och spelar, och dolar på. Fortifierar sin bas/sina baser. Samlar resurser. Sen, plötsligt, så kanske man ser den andra spelaren. Döda eller dödas. Fatta vilken spänning och adrenalin det skulle vara! I mina ögon så gränslöst mycket mer spännande än det vanliga PvP-upplägget med en massa spelare som man ser direkt.
Jag tycker de ska vända om, och skapa ett nytt genre. De hat talangen, de har tekniken, och de har erfarenhet. Vad som vore smart är om de anställda riktigt, riktigt bra manus författare, och gav de fria tyglar under 2-3 månader. Jag tror mer på AR för framtiden, eller blandning av VR och AR. Till exempel. Och det här är tufft. Warhammer där man kan skapa moljöer för slagen, ha alla figurer som man prenumererar på, typ Chaos vs Order etc. Du flyttar och ger order i en 3D miljö, med animationer, eld, kanonskott, flygande drakar, och heroes som springer runt. Denna idé är guld värd, för tabletop fantaster. Är själv en koncept artist som har ögonen på filmbranschen. Allafall, tack för mig, och hoppas det blir mer tuffa ideer i tråden.
“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci
Jag spelade BFV ett par timmar, men man tröttnade snabbt. Det fanns ingen själ i spelet. Jag gick tillbaka till BF3 och BF4 istället som kändes lite som glansdagarna.
Asså vill de rädda serien bör de gå tillbaka till riktiga battlefield inte den skiten de pumpar ut nu varje jävla år. Ingen som kommer ihåg 1942 eller Vietnam när man körde 64 spelare conquest där kartorna var enorma??? Jag vill tillbaka dit fast med gameplayen som den är nu men större kartor gärna variation och obalans dvs inte samma skit till alla factioner
Ge mig ett nytt BF214X så köper jag, annars får det vara
Håller med. Vill gärna se en framtidsshooter. Tycker BF2142 var före sin tid gällande spelsätt, fordon etc. Vore mycket kul!