Medlem
Google

intressant artikel

Vad tycker ni?

Personligen prenumererar jag väl inte på konspirationsteorierna om att Google har en agenda. Jag tror dom *menar* väl. Men det går inte att förneka att informationen dom samlar på sig kan missbrukas. Och, som någon säger i artikeln, saker som vi inte ens kan tänka oss att göra idag kan vara både lagligt och praxis i framtiden.

signatur
Medlem

Men vi har väl rätt till information? Sedan är det ju en annan fråga om hur man hanterar den.

signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Alla vet ju att Google är ett led i NWOs plan att ta över....

signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Vem bryr sig, låt dom ta över

signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Samhället i sig självt är ett större hot än Google, de är "bara" ett företag bland många...

MFC
Medlem

Google behöver ju inte anstränga sig för att komma åt informationen... fjårtisar lägger ut bilder i snabbare takt än USA kan skjuta missiler på talibaner

signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av MFC:

Google behöver ju inte anstränga sig för att komma åt informationen... fjårtisar lägger ut bilder i snabbare takt än USA kan skjuta missiler på talibaner

+1

Personlig integritet my ass.

signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Avstängd

Jag är lite oroad över Googles position. Generellt gillar jag Google, men jag tycker inte om att de får såna möjligheter till att skapa elände.

Medlem

Google village --> That way!

signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Och samtidigt som det gnälls satan på Google, FRA och så vidare, så har folk inga som helst problem med att lägga ut hela sitt liv på Facebook och Twitter samt diverse bloggar...

Märkligt som fan.

signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Exeron:
Skrivet av MFC:

+1

Ptja så länge du sitter vid din dator och har tillgång till internet har du ingen personlig integritet där, allt du gör lämnar fotspår.

Skrivet av EliasN:

Jag är lite oroad över Googles position. Generellt gillar jag Google, men jag tycker inte om att de får såna möjligheter till att skapa elände.

Alla stora företag kan i princip göra vad dom vill, bara att se hur t.ex Coca Cola utnyttjar bönder för att få priset på socker lågt, hur dom använder viktiga vattenreserver, se hur dom som odlar kaffe kan exploatera odlarna, se hur...

Ja, listan kan göras overkligt lång, men i slutändan så är det nästan sak samma vad du gör ; företagen har pengarna, och iochmed pengarna har dom makten över dig.

Fast för dig är det lugnt, Gud kommer rädda dig när kvällen är över

signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Gnäll och Gud är ju rätt jobbigt när allt kommer omkring trots allt.

signatur

Min avatar är en protest mot de alldeles sinnesförvirrade reglerna för avatarstorlek.

Medlem
Skrivet av SuperTank:

https://www.youtube.com/embed/lMChO0qNbkY

Lol... skojig.

signatur
Medlem
Skrivet av Nestor:

Och samtidigt som det gnälls satan på Google, FRA och så vidare, så har folk inga som helst problem med att lägga ut hela sitt liv på Facebook och Twitter samt diverse bloggar...

Märkligt som fan.

Tell 'em, brotha!

signatur

MFC
Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av Exeron:
Skrivet av MFC:

+1

Ptja så länge du sitter vid din dator och har tillgång till internet har du ingen personlig integritet där, allt du gör lämnar fotspår.

Ja, men så är det ju oavsett. Ska man vara helt säker får man dra ut proppen, stänga av mobilen, klippa alla sina kort i plånboken och flytta till ett ställe som inte syns från Googles/Nasas/USAF satelliter.

... Tragiskt egentligen.

Usama Bin Laden 1 - 0 USA

signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av MFC:
Skrivet av Greger:
Skrivet av Exeron:
Skrivet av MFC:

+1

Ja, men så är det ju oavsett. Ska man vara helt säker får man dra ut proppen, stänga av mobilen, klippa alla sina kort i plånboken och flytta till ett ställe som inte syns från Googles/Nasas/USAF satelliter.

... Tragiskt egentligen.

Usama Bin Laden 1 - 0 USA

Glöm inte heller Eniro eller Lantmäteriverkets kartor
Rätt bra upplösning över större delarna av landet

signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Sant, eller alla spionsatelliter som vi inte vet om... När det ibland blinkar till på himlen, le då, någon tar ett foto av dig...

Medlem
Skrivet av depthless:

Sant, eller alla spionsatelliter som vi inte vet om... När det ibland blinkar till på himlen, le då, någon tar ett foto av dig...

För att inte tala om alla komersiella satelliter med grymt bra kameror som finns uppe numera

signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Märkligt som fan.

Det är ju lite som att jämföra att skänka pengar och att få en räkning - man bestämmer själv vad man vill lägga ut i "bloggosfären", inte sant? Är det samma människor som "bloggar" som gnäller?

signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av SuperTank:

https://www.youtube.com/embed/lMChO0qNbkY

det har man ju föga hjälp av, din dator innehåller bara en bråkdel av den informationen som du lämnat spår av ute på nätet de senaste åren.
Och vem är det som hämtar? Google såklart, de vet din hemadress, de kommer veta din nya adress och har stenkoll på dig tills du lämnar byn och får en C(eller var det ett G?)-stämpel i pannan.

signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Det är ju lite som att jämföra att skänka pengar och att få en räkning - man bestämmer själv vad man vill lägga ut i "bloggosfären", inte sant? Är det samma människor som "bloggar" som gnäller?

Visst bestämmer man vad man lägger ut, men för en tålmodig person så kan man ju pussla ihop både den ena och den andra faktan om en person bara genom att följa bloggen.

Lägga märke till mönster, antydningar osv osv.
"Social mining" tror jag det kallas.

signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Märkligt som fan.

det är inte så märkligt tycker jag, det handlar om okunskap eller ignorans, båda är fullgoda skäl att utsätta sin personliga integritet för nätet.
Okunskap kan du inte rå för innan du blir belyst.
Ignorans, antingen bryr man sig inte eller så manifesterar man.

Det är inte märkligt att folk vill kommunicera (helst privat då) och vara sig själva vare sig det handlar om t-banan, telefonen eller internet.

Tycker du att det är fel att gnälla att det tjuvlyssnas när man gör det? Eller har det kanske att göra med att du är sur på medierna som man använder för kommunikation?

signatur

thank you, come again

Medlem

Så länge vi är med i EU så orkar jag inte bry mig om google. I slutändan är dom bara ett företag och kan inte bestämma över folk.

signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av CastorFiber:

Visst bestämmer man vad man lägger ut, men för en tålmodig person så kan man ju pussla ihop både den ena och den andra faktan om en person bara genom att följa bloggen.

Lägga märke till mönster, antydningar osv osv.
"Social mining" tror jag det kallas.

Testify!

signatur

1
Skriv svar