The Elder Scrolls: Blades försenas till 2019
Vet någon om det kommer att kosta något? Är det gratis kommer jag att prova men tyvärr är nästan alla gratisspel utformade på ett sätt att om man inte betalar så blirupplevelsen lidande
Jag tror det är högst rimligt att titta på Bethesdas förra mobilspel, Fallout Shelter, för att se hur dom tänker kring intäktsgenerering. Det spelet går utmärkt att spela utan att betala en enda krona, upplevelsen blir densamma.
Om jag får gissa så lägger dom kosmetiska prylar och tidsbesparande funktioner bakom lootlådor, men det är bara min spekulation.
Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.
Tjänar de verkligen så mycket på mobilspel så de tycker det är värt att låta de som vill ha en "riktig" uppföljare i en bra spelserie? Uppenbarligen är inte jag målgruppen då jag inte har och kommer inte att spela på min mobiltelefon någonsin, men blir ändå lite besviken.
Tycker de kunde tagit budgeten från detta och slängt på den på The Elder Scrolls VI istället, så kanske vi inte behöver vänta 15 år på en uppföljare.
Tjänar de verkligen så mycket på mobilspel så de tycker det är värt att låta de som vill ha en "riktig" uppföljare i en bra spelserie? Uppenbarligen är inte jag målgruppen då jag inte har och kommer inte att spela på min mobiltelefon någonsin, men blir ändå lite besviken.
Tycker de kunde tagit budgeten från detta och slängt på den på The Elder Scrolls VI istället, så kanske vi inte behöver vänta 15 år på en uppföljare.
Med tanke på den enorma mängden F2P spel som finns därute kan man gissa att utvecklingen av ett spel kontra vad det drar in i mikrotransaktioner är tämligen lönsam.
@StrongBad: Jag håller med om att Fallout Shelter går väldigt bra att spela utan att spendera en enstaka krona men det är just "tidsbesparande funktioner" i spel som jag ibland blir skeptisk mot. Nu har jag inte spelat Shadow of Mordor 2 men var det inte snack att det var mycket grind om man inte betalade? Just sånna saker att man inte behöver betala (pengar) men då får man istället betala med sin tid för att driva spelaren till att hosta upp några kronor.
Tjänar de verkligen så mycket på mobilspel så de tycker det är värt att låta de som vill ha en "riktig" uppföljare i en bra spelserie? Uppenbarligen är inte jag målgruppen då jag inte har och kommer inte att spela på min mobiltelefon någonsin, men blir ändå lite besviken.
Tycker de kunde tagit budgeten från detta och slängt på den på The Elder Scrolls VI istället, så kanske vi inte behöver vänta 15 år på en uppföljare.
Som att slå ihop två mammor så man inte behöver vänta 9 månader på en bebis.
Lol@underrubriken!
Som att resa tillbaka till 90-talet igen
@Fiddi: Mobil är den största plattformen för spel, antagligen större än PC och konsolerna tillsammans. Inte bara i antal spelare utan i omsättning också.
Så vitt jag vet har PC toppat ligan vad det gäller omsättning följt av konsolerna dom senaste åren.
Kan tyvärr inte ge någon källa för jag kommer fasen inte ihåg var jag läste det (inte igår). =P
Mobilspel kostar ingenting och mikrotransaktioner hittas även i spel på PC och konsol.
Att utveckla ett mobilspel är också jämförelsevis billigt så omsättningen blir klart lägre även där.
Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x
C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch
Så vitt jag vet har PC toppat ligan vad det gäller omsättning följt av konsolerna dom senaste åren.
Kan tyvärr inte ge någon källa för jag kommer fasen inte ihåg var jag läste det (inte igår). =P
Mobilspel kostar ingenting och mikrotransaktioner hittas även i spel på PC och konsol.
Att utveckla ett mobilspel är också jämförelsevis billigt så omsättningen blir klart lägre även där.
Måste ha varit ett par år sedan du läste det.
https://newzoo.com/insights/articles/global-games-market-reac...
Mobil är helt klart störst.
Måste ha varit ett par år sedan du läste det.
https://newzoo.com/insights/articles/global-games-market-reac...
Mobil är helt klart störst.
Det är.. komplicerat.
Det finns fortfarande anledningar till varför till exempel: rockstar slänger miljarder på att utveckla superdyra konsol-spel även om mobilmarknaden på papper är en otroligt mycket större både i användning och inkomst.
Det är.. komplicerat.
Det finns fortfarande anledningar till varför till exempel: rockstar slänger miljarder på att utveckla superdyra konsol-spel även om mobilmarknaden på papper är en otroligt mycket större både i användning och inkomst.
Är det verkligen så komplicerat? Rockstar kanske är nöjd med det de tjänar på sina produkter och marknad och inte strävar efter att maximera profit sålänge det går bra? Det må låta overkligt i dagens samhälle men vissa kanske är nöjda med "mycket" istället för "mest"?
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Tjänar de verkligen så mycket på mobilspel så de tycker det är värt att låta de som vill ha en "riktig" uppföljare i en bra spelserie? Uppenbarligen är inte jag målgruppen då jag inte har och kommer inte att spela på min mobiltelefon någonsin, men blir ändå lite besviken.
Tycker de kunde tagit budgeten från detta och slängt på den på The Elder Scrolls VI istället, så kanske vi inte behöver vänta 15 år på en uppföljare.
Fallout Shelter har genererat nästan en miljard senast jag kollade, säkert mer nu. Inte dåligt och klart attraktivt för en utgivare/utvecklare, speciellt om man ser till utvecklingskostnaden samt utvecklingstiden.
Har svårt att se att dessa projekt tar faktisk tid från deras övriga utveckling.
Ännu en dag i paradiset.
Måste ha varit ett par år sedan du läste det.
https://newzoo.com/insights/articles/global-games-market-reac...
Mobil är helt klart störst.
Kan säkert vara flera år sedan ja. Min tidsuppfattning är inte vad den än gång var.
Där ser man.
Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x
C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch