Senaste filmen du såg
Ibland blir dåliga filmer kul att se just för att de är dåliga. Men det här låter inte som en sån film.
Nej "The Meg" var bara rakt igenom tråkig. Platta karaktärer och man brydde sig inte alls om vad som hände.
Errementari
Lågbudgetfilm som man verkligen måste gilla ockulta filmer på temat demoner för att tycka om.
Då jag medger att jag kan uppskatta en bra film på nämnda tema, även om dessa filmer inte direkt växer på träd, (de bra alltså) så sågar jag den inte totalt.
Två demoner av fem
Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.
Ponyo (2008) från Studio Ghibli. En retake, typ, på Lilla Sjöjungfrun men med en anime touch. Fin historia, inte så våldsamt mycket action. Känns som att jag var lite för gammal för den här filmen även om den är fint gjord. Passar nog bra att titta på med ett barn eller två.
En del plot holes som gjorde mig lite konfunderad.
Kollade på Coen-brödernas Netflixfilm, The Ballad of Buster Scruggs. En westernfilm uppdelad i 6 små berättelser helt skilda från varandra.
Den första är en musikal om Buster Scruggs och filmens svagaste del, enligt mig. Därefter lämnas musikalgenren och berättelserna tar en svägning åt det mörka hållet. Den är vacker och sevärd men inte det starkaste verket av bröderna. 6/10
Sett lite nytt och lite gammalt i veckan.
Don't Worry, He Won't Get Far on Foot - Biografi med Joaquin Phoenix som alkoholiserad serietecknare.
Walk Hard: The Dewey Cox story - Komedi med John C. Reilly som musiklegend. Några riktigt roliga musiknummer.
Tyckte båda var sevärda. Delar man min typ av humor kan man skratta gott åt Walk Hard.
Det finns bra julfilmer, och så finns det 48 Julönskningar. Slentrian-story med död pappa och en familj som försöker återfå julkänslan, där såklart storesyrran är sjukt anti allt. Skådespeleriet var bara snäppet sämre än de öron tomtenissarna hade på sig.
Se hellre The Christmas Chronicles om ni prompt måste se en julfilm. Iof också en död pappa (standard för julfilmer?) men bra mycket mer underhållande. Förutom fängelsescenen...
The Wonder - Julia Roberts & Owen Wilson.
Kan helt klart rekommendera. Mysig film.
Flera som tipsat mig om den, men jag har fortfarande inte sett den. Kanske den här veckan om jag hinner.
Flera som tipsat mig om den, men jag har fortfarande inte sett den. Kanske den här veckan om jag hinner.
Ha näsdukarna till hands bara ^^
The Clovehitch Killer
8.5/10 mycket bra thriller, bästa jag sett sedan Silence of the Lambs tror jag.
Intressant... Får bli att kika den ikväll.
Såg The Miseducation of Cameron Pole igår. Mysig film. Fin Chloë
1# FZ Troll
Aquaman (medtvingad av kompis), trodde jag skulle sucka mig igenom detta, men jag tyckte den var riktigt bra. Otroligt bra CGI, möjligen det bästa man sett vad gäller densitet iaf, Star Wars or LOTR's mäktigare scener är rätt tama i jämförelse.. Bra variation på miljöer. kul pop-corn superhhjälterulle. 7.5/10
The House that Jack Built. Humor/vansinne. Trier i högform. 8/10
The Clovehitch Killer
8.5/10 mycket bra thriller, bästa jag sett sedan Silence of the Lambs tror jag.
Såg tillslut filmen du tipsade om, tyckte den var väldigt bra faktiskt.
1# FZ Troll
Child 44
Seriemördare-film som utspelar sig 1952 i Sovjet.
Den tar ganska god tid på sig att bygga upp intrigen, men växer, och utvecklar sig till en helt OK, väldigt annorlunda kriminalfilm.
Tre av fem. (Nästan fyra av fem, men inte riktigt.)
Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.
The Meg.
Jag gillar filmer som utspelar sig under vattenytan men denna var knappt medioker. Pengabrist hos skådisarna antar jag.
Se en annan film istället för denna om hajar är önskemålet
C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik
The Predator. Hemsk film. Varför har de så satans svårt att göra bra Predator filmer? Senaste bra som ens var i närheten av loren var Predators från 2010.
Errementari
https://www.youtube.com/watch?v=JL_cvyZjlc4
Lågbudgetfilm som man verkligen måste gilla ockulta filmer på temat demoner för att tycka om.
Då jag medger att jag kan uppskatta en bra film på nämnda tema, även om dessa filmer inte direkt växer på träd, (de bra alltså) så sågar jag den inte totalt.
Två demoner av fem
Jag uppskattade den, och att se den på baskiska gav bättre inlevelse också. Jag ger den 3 demoner av 5. Demonerna var inte direkt lågbudget och för att vara en lågbudgetfilm så var skådisinsatserna mycket bättre än förväntat.
I drank what?
Såg Green Book igår på bio. Visste inte mycket om den innan förutom att jag sett Mortensen innan i LOTR och Ali i House of Cards. Jädrans mycket bättre än jag trodde och absolut en av mina favoritfilmer nu.
i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070