Snacks och spel - hur gör du?
Efter att ha fått den flottbeständiga Xbox-kontrollen till kontoret började vi snacka om hur, och om, man snacksar samtidigt som man spelar. Jocke intog bara flytande medan till exempel @keffkebab använde en gaffel för att äta ostbågar. Andra tipsade om ätpinnar och till och med spik. Själv har jag nog en tendens att välja snack som inte riskerar att kladda ner. Eller typ hälla upp nötter i ett glas och därmed kunna stjälpa in dem direkt i munnen.
Så frågan är enkel, hur får du i dig snacks när du spelar utan att bli kladdig om händerna?
Smågodis! Ju segare, surare, saltare och tandfastnande dess bättre! Och kladdar inte ner fingrar, tangentbord och dyl.
Rekommenderar ferraribilar med colasmak, sura döskallar och salta lakritsbalkar!
Och vill man verkligen lyxa till det kan man gå direkt på smågodisets absoluta framkant; Matadormix!
Men oftast blire bara en kopp kaffe och en snus, inte lika lyxigt kanske men ack så nödvändigt!
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Gamer grub såklart!
Lösningen har funnits länge, nu ska bara alla svenska snacksfabrikörer skaffa paketering som tillåter dig att "dricka" din snacks direkt istället för att använda ett glas som @Carl Johansson-Sundelius gör.
Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S
Ingen snacks förutom lakrits/turkisk peppar här. Det är torrt och kladdar inte och är väldigt gott
Edit:
Brusande dryck från butiken med den gulgröna loggan funkar toppen för casual gaming över VoIP med vänner också
C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik
En fuktig "släng" (trasa) om man äter något flott; varma mackor/pizza/chips/nöter.
Annars går det inte så bra ihop. Man blir jo lite små irriterad om fingrarna och musen/tangenterna/kontrollerna är oljiga.
All mat man annars äter framför datorn är i skål och äts med gaffel/sked.
“Too weird to live, too rare to die”
På ett lan sommaren 2017 så hade jag en kompis som åt "Cheez ballz" med ätpinnar. Tyckte jag hörde något om det i Fräcka Fredag men det kanske var en gaffel? Minns inte
Det funkade faktiskt rätt bra från vad jag observerade.
Jag äter ostkrokar utan att skämmas framför burken.
Säger man ostkrokar har man mycket att skämmas för
Snacksar aldrig när jag spelar, det håller man sig tills man kollar på en tv-serie alt film.
Calle, du skulle slängt in en poll - "Äter du snacks medans du spelar spel?"
Om forumet hade en omröstningsfunktion - lätt! Det kunde man visst, en gömd feature!
På ett lan sommaren 2017 så hade jag en kompis som åt "Cheez ballz" med ätpinnar. Tyckte jag hörde något om det i Fräcka Fredag men det kanske var en gaffel? Minns inte
Det funkade faktiskt rätt bra från vad jag observerade.
https://bagarenochkocken.se/20.0.0.7/70805/cache/70805_28cebe...
Jag har sett liknande lösningar från andra
Jag mortlar hela påsen ostbågar till ett fint damm, lägger det i ett glas och skyfflar in i pajhålet med sked.
Nu hittar du allt på!
Tror alla säger ostkrokar uppe i norra Sverige.
Om forumet hade en omröstningsfunktion - lätt! Det kunde man visst, en gömd feature!
Hade varit kul och göra en poll för min intressanta speltråd, och se intresset för de olika spelen.
Håller mig till dricka när jag spelar. Orkar inte hålla på med kladdiga fingrar.
59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund
Jag jagar med pilkrok och agnar betet på en fiskebåge...Men jag äter tamefan ostkrokar!!!
Det heter ju ostkrokar, vafan snackar du om?
@uberpwnage2.0: Please, ostbågar. Lär er svenska.
@uberpwnage2.0: Please, ostbågar. Lär er svenska.
Inte ofta jag säger detta, men @Uberpwnage2.0 har rätt! Det är ju en krok inte en båge.
Norrlandskusten represent!
Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S
Inte ofta jag säger detta, men @Uberpwnage2.0 har rätt! Det är ju en krok inte en båge.
Va sjutton snackar du om? Det är väl uppenbart att det är en båge, inte en krok! Ni är alla galna!!
Krok:
Båge:
Ostbåge:
Usch nej. Det heter ju till och med Ostbågens Dag. En krok består dessutom av en rak del som sedan avslutas i en böj. En båge är inte rak någonstans, precis som en ostbåge
Usch nej. Det heter ju till och med Ostbågens Dag. En krok består dessutom av en rak del som sedan avslutas i en böj. En båge är inte rak någonstans, precis som en ostbåge
Kom inte här med logik och tro att du kan ändra något, ostKROKAR het d! DX
Va sjutton snackar du om? Det är väl uppenbart att det är en båge, inte en krok! Ni är alla galna!!
Krok:
https://www.ikea.com/se/sv/images/products/kampig-krok-gul__0...
Båge:
https://cdn2.cdnme.se/cdn/7-1/2878526/images/2011/img_0442_16...
Ostbåge:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/81/Mei...
fakenews...
Nån som vågat testa LINSbågar än? Sett dem i affären sen i somras men ej vågat testa dem än själv.
Jag brukar köra med linschips, de är krispigare än potatischips.
Tror alla säger ostkrokar uppe i norra Sverige.
https://i.imgur.com/rprhUzZ.jpg
Hade varit kul och göra en poll för min intressanta speltråd, och se intresset för de olika spelen.
Redigera ditt första inlägg i en tråd du skapat, så finns valet längst ner. Detta borde såklart ligga med från början men verkar vara något knas.