Rockstar avtäcker Red Dead Online!
Red Dead Redemption 2 får multiplayer, öppen beta släpps i november.
#red-dead-online, #red-dead-redemption-2, #rockstar-games
Haha nu börjas det. Inte ett enda story dlc. Garanterat 5/5 spelet i frågas huvudkampanj. Men inga expansioner elr dylikt. Bara massa multiplayer sattyg för att uppmuntra den stora skara kids som snor morsans kort ur handväskan på nätterna och handlar shark cards elr vad fan det nu heter som ger valuta^^....
Jag förstår att dom vill ha en öppen beta för att stress testa servrarna och saker i spelet. Men dom har ju erfarenhet från GTA5 varför måste MP komma efter att spelet har släppts?
Sen hoppas jag på att RDR2 kommer få SP dlc för alla kidsen kommer inte fastna för MP för det närmsta dom kommer till en snabb bil i spelet är en mustang.
Med tanke på vilken otrolig kassako gtaV online är så va detta självklart, frågan är hur hutlösa priser de kommer ta i ingame shoppen bara.
Och de lär förmodligen släppa det till pc också, efter något år, som gtav.
Funderar på om man ska vänta ut det...
Och de lär förmodligen släppa det till pc också, efter något år, som gtav.
Funderar på om man ska vänta ut det...
Skulle tippa på att det släpps en uppdaterad version till nästa generationens konsoler 2019 eller 2020 beroende på när maskinerna släpps, och att det kommer till PC året därpå.
Tycker detta var rätt väntat med tanke på att GTA V studion också hoppade på utvecklingen av detta spel. Kändes som om deras expertis är riktad mot online-läget då RDR2 började utvecklas innan de hoppade på, samt att det är samma studio som utvecklade RDR som utvecklar detta också.
Sen har jag inte testat GTA V Online så kan inte direkt kommentera hur bra/dåligt det är. Men får nog testa i alla fall
Något som skulle va intressant är om fiveM kommer starta upp egna server för dem som kanske vill lira Roleplay. De hade varit intressant nivå. Eller just ja de kommer inte till PC
Roleplay ala brokeback mountain????? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 ROFL!!!
Gillade verkligen inte online-upplägget i GTA 5. Känns som att Rockstar bara prioriterade GTA Online och sket fullständigt i att förbättra och expandera singleplayer, och detta trots att de lovade att det skulle komma ett singleplayer DLC 2014 som skulle utöka storyn.
Rockstar har alltid varit en av mina favorit devs men efter GTA 5 och deras online explosion tycker jag de har blivit alltför jävla giriga. De bajsar på oss SP gamers och struntar i DLC o expansioner till huvudkampanjen vilket är så jäkla tråkigt. De får inte fortsätta sin väg mot avgrunden där EA slagit rot...
:::::EDiT::::: Fel ordval "bajsar" men det är så synd att det skippas story DLC och bara fokuserar på online. Annars är kampanjen riktigt matig och bra men jag skulle önska mera DLC likt mästerverken till GTA 4. The Lost & Damned och The Ballad of Gay Tony var fruktansvärt bra.
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ ||
Multiplayerdelen av RDR2 är inget för mig.
Dels är det risk för att det blir som med GTAV, inget SP-content efter release men också att för mig så är själva poängen med ett westernspel själva stämningen, atmosfären och miljöerna. Rida i gryningen ensam på sin häst, en tumble weed blåser förbi och en skallerorm varnar i buskarna. Föreställ dig samma scen men nedför en kulle kommer xxXyomamaiZphaaaatXxx ridandes på en dlc-häst och börjar rida runt dig dabbandes på hästryggen.... Nej tack
Jump in.
Så red dead Redemption 2 kommer enbart vara single player vid release?
Då tycker jag Rockstar kunde sänkt priset på spelet, och istället lagt en avgift för onlinedelen för dom som vill ha den... Fullpris när NGT så väsentligt saknas är dåligt.
Rockstar har alltid varit en av mina favorit devs men efter GTA 5 och deras online explosion tycker jag de har blivit alltför jävla giriga. De bajsar på oss SP gamers och struntar i DLC o expansioner till huvudkampanjen vilket är så jäkla tråkigt. De får inte fortsätta sin väg mot avgrunden där EA slagit rot...
man får snart en faktura bara nämna spelet
Jag blir nästan upprörd här! GTA V:s solodel var kanske 30-50 timmar och RDR:s ca 20-30 - båda oerhört bra singleplayer. Det är fan ta mig valuta för en sexhundring per spel. Man har förstås all rätt i världen att önska mer sånt godis, men när det börjar snackas om "bajsar på oss" och "sänk priset" har man objektivt fel. Faktiskt.
Förstår mig inte på folk här. Rockstar kommer säkerligen skapa ett fullgott singleplayerläge med precis den nivå av content som kan förväntas av ett fullprisspel. Utöver detta så får man en multiplayerdel "på köpet" som är helt valfri.
Ändå så gnäller folk. Långt ifrån alla gillar singleplayer så Rockstar vill försöka få in multiplayerspelarna också. Klarar man inte av att andra har kul tillsammans så är det väl bara att låta bli att logga in i multiplayerläget??
Jag blir nästan upprörd här! GTA V:s solodel var kanske 30-50 timmar och RDR:s ca 20-30 - båda oerhört bra singleplayer. Det är fan ta mig valuta för en sexhundring per spel. Man har förstås all rätt i världen att önska mer sånt godis, men när det börjar snackas om "bajsar på oss" och "sänk priset" har man objektivt fel. Faktiskt.
RDR's solodel var riktigt jäkla bra. Multiplayern var ren skräp. GTA V är, för mig iaf, det näst sämsta 3D GTA dom släppt med en rätt jäkla kass solodel. Kan inte kommentera multiplayern.
Angående GTA V vill jag minnas att dom lovade att släppa singleplayer dlc så på så sätt så "bajsade" dom på konsumenterna.
Men nog fan måste jag hålla med om att det content man fick för pengarna var värt summan.
RDR's solodel var riktigt jäkla bra. Multiplayern var ren skräp. GTA V är, för mig iaf, det näst sämsta 3D GTA dom släppt med en rätt jäkla kass solodel. Kan inte kommentera multiplayern.
Angående GTA V vill jag minnas att dom lovade att släppa singleplayer dlc så på så sätt så "bajsade" dom på konsumenterna.
Men nog fan måste jag hålla med om att det content man fick för pengarna var värt summan.
Finns inte så många GTA i 3D...vilket är det sämsta då?