PUBG Corp: "Vi håller med om kritiken mot spelet"
Erkänner att spelet behöver förbättras och att hårdare tag mot fuskarna krävs.
#playerunknowns-battlegrounds, #pubg-corp
"Vi håller med om kritiken." - och sedan då? Känns som politikersnack tills dom har gjort något.
Ja, sedan kom resten av stycket som du hoppade över att läsa:
Right now we’re developing new plans to resolve various problems facing PUBG, prioritizing server performance, client-side performance, anti-cheat, and bugs.
Ja, sedan kom resten av stycket som du hoppade över att läsa:
Right now we’re developing new plans to resolve various problems facing PUBG, prioritizing server performance, client-side performance, anti-cheat, and bugs.
Det förändrar ju ingenting. Dom planerar att göra, javisst, men det är inte förrän det är gjort som det är gjort.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Kritiken har uppmärksammats i månader nu, utan märkbar eller större förbättring annat än för syns skull. PUBG Corp har börjat svara på Reddit-trådar och gett ett intryck av att faktiskt bry sig, men trots det stagnerar spelets utveckling och popularitet. Inte blir det bättre av att trådar med kritiska röster som höjts helt sonika tas bort på sistone, för att sopa problem under mattan. Trots att konstruktiv och vettig kritik ges av väl artikulerande individer.
Tyvärr skjuter PUBG sig själva i foten för mycket och under alldels för lång tid. Finns inte många chanser kvar för dem att lösa detta, speciellt inte med alla inkommande titlar som med all sannolikhet kommer knäppa dem på näsan. Skittråkigt när det funnits enorm potential under 1.5 års tid nu. Smått irriterad men mest besviken faktiskt.
Hoppet lever, om än lite...
Ja, sedan kom resten av stycket som du hoppade över att läsa:
Right now we’re developing new plans to resolve various problems facing PUBG, prioritizing server performance, client-side performance, anti-cheat, and bugs.
Exakt detta har sagts i var o varannan patchnote/roadmap/kommentar sedan ett halvår, om inte längre. Vid det här laget är det mest tomma ord då ingen förändring sker, mer än till det sämre.
Man kan väl tycka att sånt borde ha prioriterats tidigare
Jodå,
Prioriterat munväder som jag ser det, en av de senare nedan som togs upp på FZ men det har varit fler som andra skriver.
Battlegrounds: stopp för fuskare och bättre prestanda har högsta prio
2018-05-28 08:40
https://www.fz.se/nyhet/276727-battlegrounds-stopp-for-fuskar...
Hålla liv i shoppingen handlar det nog mera om, med sista "passet" som var rent pinsamt i sitt upplägg för en produkt som kostar och verkligen kändes som ta vad ni kan och spring innan det blir nästa pass av konkurrens under hösten.
Skrevs mycket och flitigt om detta "pass" när det för en stund begav sig hur pass sniket och uträknande det var, det var som om loot gänget på EA ihop med Wargaming's "finest" toppat med konsulter från Ganij kom upp med upplägget
PUBG Event Pass Met with Huge Player Backlash
http://in.ign.com/playerunknowns-battlegrounds/124482/news/pu...
---
@hälliz,
Radera trådar har de gjort från dag ett, men numera med sådan frenesi att det finns inte mycket att läsa då få orka skriva där mera, kolla antal inlägg och "views" för ett spel med det antal spelare det faktiskt har.
-cb99
Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.
Har sett en handfull uppenbara fuskare efter 1000+ timmars spelande i top 100 squads på fpp leaderboards.
Man börjar ju undra om det inte är så att det mesta fuskandet sker på asiatiska servrarna och om alla som klagar helt enkelt är dåliga.
200 timmar här. Ganska färsk i gamet om man säger så. Jag tror mig bara ha stött på en fuskare hittills i spelet. En sån där stålmannenfuskare som rör sig med ljusets hastighet. Jag är medel men vad används för fusk i PUBG?
C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik
@Ariath: ja du. Wallhack, loot hack så man kan se vilken loot som finns. No clip, bullet dodge (tror jag) med mera.. Typ allt du kan tänka dig.
Hade spelet inte varit kodat av okunniga så hade det varit enklare för servrarna att hantera, men däremot förstår jag inte varför man inte har maintenance en gång i veckan med 30 minuters downtime under lägsta användarnivå så att säga. Så EU har en dag/TID, US en dag/tid.. När EU har downtime så kan man lira på us osv osv osv..
@totte1015: det har sina stunder och som man strävar efter dem, varje game.
Det förändrar ju ingenting. Dom planerar att göra, javisst, men det är inte förrän det är gjort som det är gjort.
Menar du att de inte borde ha sagt någonting nu utan väntat tills ändringarna är gjorda?
Menar du att de inte borde ha sagt någonting nu utan väntat tills ändringarna är gjorda?
Man kan vända och vrida på vad folk säger för att lägga ord i mun lite som man vill. Nej, jag liksom flera andra i tråden påpekar bara att dom har lovat saker förr och lite har hänt. Dags att gå från ord till handling.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Shroud teamade upp med en hacker så fick man se vad som är möjligt. det är ju inte bra gjort då det kanske säljer hack å han blev bannad. men på en annan sida så kanske det visar hur löjligt det kan vara med hack i spelet. alltså ska ens spelmotorn tillåta flygande bilar 1,5 år in i spelet? borde det inte kviteras mot spelmotorn vad som faktist är fysiskt möjligt typ.
https://www.youtube.com/watch?v=ukssb3m4_oo
annars det jag stör mig mest på är serverdelen å hoppas verkligen att de får iordning på detta. man kan ju dö i bland bakom cover. så ser man på reprisen att man inte var bakom cover för den andra spelaren.