God of War-regissören tror stenhårt på konsoluppgraderingar
Gör spel till pc så slipper du det bekymmret
Ps4 är en sopkonsol som bara råkar vara poppis
Gör spel till pc så slipper du det bekymmret
Ps4 är en sopkonsol som bara råkar vara poppis
Anledningen till att Sony äger är att de släpper mycket bra spel regelbundet. År efter år. Som det ser ut nu börjar tredjepart i allt större utsträckning snappa upp detta och göra helt exklusiva titlar till PS4. De har insett att en spelutvecklare skrattar hela vägen till banken när de släpper spel till Sonys kundbas. Ta Witcher 3. Sålde 31% till PC första året. 48% till PS4. Av GTA V är bara 5% sålda på steam och det är nu sålt i 90 miljoner exemplar. Där har Sony fått en ännu större del av kakan. Förmodligen varför Rockstar inte har panik med släpp till PC.
Förra året stod Sony för 41% av nya Ip där MS, EA och Activision hade 0% vilket också kan förklara varför PS4 "råkar vara poppis"
Personligen har min PS4 gått varm och en extra Pro till 4K-TV:n har jag inte ångrat en sekund. PSN har vart fantastiskt i år och det kombinerat med Sonys feta AAA-titlar håller mig upptagen med det allra bästa en gamer kan önska. Kanske en slump, men jag tror inte det!
Nu när vi sett att Sony är bäst blir valet nästa generation mycket enkelt. PS5 hela vägen. Det är nog spelutvecklarna med på från start. Ser bra ut för Sony och för oss som köper konsolerna och spelen. Frågar man GoW-teamet håller nog alla med.
@Star Lord: ja så är det väll men själv måste jag alltid svära för mig själv.när jag måste spela på ps4 spel som skulle fungera lika bra eller bättre på pc.
Jag måste krångla till för att kunna spela med en xbox 360 kontroll för sony vägrar alternativa kontroller med annan knappuppsättning (trådlöst iaf) utan man måste amvända deras förlegade från ps1 tiden när analog inte var standard.
Ps4 äger inte utan är ett nödvändigt ont just för att kunna spela spelen
@Star Lord: ja så är det väll men själv måste jag alltid svära för mig själv.när jag måste spela på ps4 spel som skulle fungera lika bra eller bättre på pc.
Jag måste krångla till för att kunna spela med en xbox 360 kontroll för sony vägrar alternativa kontroller med annan knappuppsättning (trådlöst iaf) utan man måste amvända deras förlegade från ps1 tiden när analog inte var standard.
Ps4 äger inte utan är ett nödvändigt ont just för att kunna spela spelen
Prisjakt listar power.se som billigast inklusive frakt. Den är godkänd av Sony som gör reklam om den här.
Kanske inte perfekt, men har du vant dig "fel" så kanske den kan underlätta lite?
I övrigt är jag tacksam att jag slipper köpa ny dator nästa generation. Den hobbyn blev lite för dyr för mig. Så jag är tacksam för vad Sony gör för gamers, tycker spelen idag ser helt fantastiska ut. Men har man gott med flis och sitter på en kalasmaskin så förstår jag vad du menar, men tänk på att de flesta med PC sitter på grejer som knappt motsvarar minimumkraven. Utan Sony skulle väldigt mycket spelglädje gå förlorad, därför jag stödjer dom helhjärtat. Har jag gjort sedan 1994 hehe!
Så, nödvändigt "gott" skulle jag säga.
@Star Lord: ja den där kontrollen har jag sett tidigare.
Den kom efter jag införskaffade mig min speciallösning med adapter, usb hubb. Trådlös xbox360 mottagare + kontroll för att kunna köra på ps4
Men hade jag skaffat idag hade jag nog testat med den kontrollen.
Minimikraven tror jag dom flesta klarar på pc.
Man kan spela dagens spel med en plattform som är 10år gammal bara man bytt upp sig lite på grafikkortssidan och då ofta med bättre flyt än spel på ps4
Jag kör med Playstation4pro + Switch! Så jag drunknar i bra spel. Och kan köpa vissa bara för att dom är skönare att spela i bärbart läge. Vill inte spela på PC pågrund av att det är lite bökigare. För mig som är pc allergisk. Köpte en bärbar för räkningar och lyckades installera norska på den efter viss förvirring ha ha! Att man lyckas! Så nu får jag leva med att datorn är på Norska med engelskt och svenskt tangentbord. För dom vet jag hur man byter men inte huvud språket.
Av GTA V är bara 5% sålda på steam och det är nu sålt i 90 miljoner exemplar.
Sen tillkommer alla Rockstar Social Club-versioner också, som gick att köpa mycket billigare än Steam-versionen.