Monster Hunter: World är Capcoms bäst säljande spel – någonsin!
Riktigt sugen på det här spelet, men blir att vänta tills det kommer till PC.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Personligen ser jag inte nöjet i att banka på ett monster i 30min
Håller med, och det jag sett av streams o så ger intrycket av att combat verkar janky som fasen. (jag säger inte att det är så, men det verkar så för mig).
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett
@Zymac: combat i monster hunter spelen har alltid varit speciell, det finns ingen "auto focus, mash keys" funktion som nästan alla spel har..
Det känns konstigt i början att själv behöva sikta slaget med sin jätte yxa, och missar man det slaget så kan det straffa en enormt för det tar tid att slå nästa.
Det som gör det hela så roligt.
Men många gillar ju den mer lätta varianten med auto focus och "spam x" spel.
Personligen ser jag inte nöjet i att banka på ett monster i 30min
Håller med, och det jag sett av streams o så ger intrycket av att combat verkar janky som fasen. (jag säger inte att det är så, men det verkar så för mig).
Vad är storheten i detta spel? Banka ner monster, för att få bättre gear så man kan banka ner större monster så att man kan få gear för att banka ner större monster för att få gear....
@WarpGuN Det gjorde inte jag heller första gången jag hörde om det. "orka wipea efter 25 min..". Vad jag inte visste var att striderna innehåller väldigt mkt "luft". Du har det sjukt hetsigt och stressigt och till slut flyr monstret till ett annat ställe. Då får man möjlighet att andas ut (då det kan va jävligt stressigt), slipa om sina vapen, fylla på pots och crafta etc. Sen letar man rätt på monstret igen och fortsätter. Med tiden så blir man ju bättre och försöker stoppa monstret från att fly men i början var det en blessing att få andrum.
@Zymac Olika vapen är olika janky. Finns snabba vapen eller pilbåge. Tror inte detta kommer upplevas som ett problem för många om man testar runt lite och hittar rätt. Men så kommer man ju från olika håll med referensramar med... Jag har exempelvis sällan spelat beat em up eller spectacle fighters som som ofta satsar på fluid och snabb combat.
@Dralion Kort och gott ja. Men många, inklusive jag, upplever att striderna är så kul och så mkt ligger i att "spela bra" och strategiskt. Jag är en "loot-whore" men i detta spelet är det gameplay/combat som gör att jag vill lira mer och mer och mer. Man kan få enorma clusterfucks med 3-4 monster som hamnar på samma plats. Fullständig kaos och jättekul.
Vad är storheten i detta spel? Banka ner monster, för att få bättre gear så man kan banka ner större monster så att man kan få gear för att banka ner större monster för att få gear....
Tja. Vad storheten är vet jag inte meeeen....
"As of August 29, 2001, Diablo had sold 2.5 million copies worldwide"
"11 million users still played Diablo II and StarCraft over Battle.net in 2010"
"As of June 30, 2015, the [Diablo 3+expansion] had sold, along with Reaper of Souls, 30 million units."