Helgdiskussion – Vad spelar du helst i jul?
Blir nog en hel del PUBG pga 1.0 release men annars har jag som tradition att dra genom några Half Life och Torchlight.
Har själv ingen tradition som så, inte mer än att jag spelar bärbara spel när familjen gått och lagt sig. I år blir det nog att komma igång med Xenoblade Chronicles 2 till Switch, spela klart Metroid: Samus Returns och starta upp Yomawari: Night Alone till PS Vita om jag hinner.
Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.
Blir nog en hel del PUBG pga 1.0 release men annars har jag som tradition att dra genom några Half Life och Torchlight.
Vet inte varför men jag blev också sugen på Torchlight nu när vintern smygit sig på.
@Rackaren: Har du tvåan också, finns ju coop?
För mig som bor i skåneland så blir det spel med snö och förbannad kyla (då vi saknar just detta) för att mysa ner sig.
Fahrenheit och The long dark står högt i kurs.
Lagom till julen släpps episod 3 till Life is strange: before the storm som såklart ska spelas.
Även "uppföljaren" till To the moon (som för övrigt är sjukt bra), "Finding paradise" är också ett måste i år.
WoW var en stänkare jag alltid drog igång runt jul. Bodde lite varstans men landade alltid med bredband hos päronen runt jul. Så kunde passa på någon månad. Drog faktiskt igång det för någon vecka sedan, mest för att. Spelade som mest en kvart eller så...
Den nya traditionen skulle kunna bli Sea of Thieves, rört om i Alphan lite. Sjukt gött häng.
Jag köpte en tidig julklapp åt mig själv i Torsdags. Det blev en Nintendo Switch från NetOnNet för 2500:-. Det var en tillbakalämnad konsol med en liten pytte repa i displayen som inte stör mig. Därav priset. Köpte till spelet Super Mario Odyssey som spelas nu under julen som framkallar trevliga minnen från förr. Färgglada 3D plattforms lir är perfekt under den mysiga julen för att komma in i rätt stämning. Så charmigt det går.
Annars kan man lira Ratchet & Clank, Jak & Daxter, Sly Cooper. Eller det nyligen lanserade A Hat in Time som finns till alla format och är väldigt likt Mario spelen.
Köpte förra veckan Euro Truck Simulator 2 med alla DLCn och American Truck Simulator med DLCn som jag torskat dit kraftigt på efter att ja testade demo till de båda spelen. Trodde aldrig de va så här pass roliga men vad fel man fick. Beroendeframkallande att dra en sträcka med lastbilen från Västerås, Sverige ner till någon fin sommar stad i Italien.
Merry X-mas.
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ ||
Det blir nog att mysa lite med The Witcher 3: Blood and Wine. Om jag hinner klart med det så ska jag fortsätta med Horizon. Om jag inte hittar Assarssons Creed Origins billigt till Xbox One.
Det är trevligt med lite RPG under ledigheterna, då finns det tid att sjunka in i en annan värld.
Det kommer såklart bli Overwatch och Battlegrounds också.
Niet.