Är det något bett i draktänderna?

Medlem
Är det något bett i draktänderna?

Ja det är väl den stora frågan idag när det fjärde DLC:et till Battelfield 4 släpptes. Jag har under lunchen (ja en något förlängd sådan kan tyckas) haft möjligheten att hinna lira igenom tre av de fyra banorna som släpptes idag. Mitt spontana första intryck är inte alltigenom positivt men inte heller negativt. Det är mer av samma.

Nya banor är alltid roligt, det är lite klurigt att hitta, det finns massvis med möjlighet att bli förnedrad från alla tänkbara och för mig otänkbara vinklar.

Otänkbara vinklar är något som älskas av en viss typ av spelare, de som helst lägger sig på tryggt avstånd från samtliga flaggor och enbart bryr sig om sitt KD. Ungefär som Göran Hägglund alltså.

De nya banorna bjuder nämligen upp till en veritabel snajperfest. Det är troligen ett övergående problem men för mig som aktiv spelare är det så tråkigt att kämpa mot andra infanterister, ofta har man bara någon procent liv kvar efter att ha avslutat två motståndare, en hygglig medic slänger ut en låda sen pang. Det känns så ovärdigt på något sätt.

Med den nya uppdatering verkar den gamla trasiga netcoden återintroduceras. Jag kan ha haft otur med hög ping (hos mina medspelare och motspelare) eller servrarna, men trots allt så blev jag skjuten bakom väggar av personer utan fri siktlinje efter att hörn hade rundats och en hel del rubberbanding upplevdes också, samt leviterande likt som inte kunde återupplivas.

DICE och EA överraskar således inte, de har givit oss precis mer av samma, som lättmjölk istället för mellanmjölken vi precis vant oss vid.

#blogg

1
Skriv svar