Nintendos egna lilla clown
Har spelat Mario and Luigi: Bowser's inside Story sedan julafton, ett rätt givande spel med mycket humor. Själv tycker jag synd om Luigi som alltid görs narr av, han är som Nintendos egna lilla clown. Under spelets gång får Luigi för sig att härma, dansa och testa knäppa saker. Detta sker oftast under dialoger, vilket gör att det blir ännu mer konstigt när en liten filur någonstans i ens synfält hoppar runt. Uppmärksamheten dras genast till den punkten och tankarna far runt i skallen på en och jag undrar ibland vad Nintendo teamet tänkt. Tycker de själva att detta är roligt? Många saker är rätt roliga men en del känns lite lätt överdrivet. Jag undrar även varför Mario alltid tycks vara den mer seriösa brodern? I film och tv är det oftast den korta tjockisen som görs narr av än den långa smala. Kanske vill Nintendo lägga beslag på detta område också och vara unika i sin humor? Eller så är det bara så att någon måste bli "slagpåsen" och Luigi fick mest röster.
Är inte klar än med spelet och väntar med stor spänning på la grande finale, där Luigis största humornummer bör äga rum.