Dayz-skaparens nästa: ett till stort multiplayer-spel
Dean Hall påminner mig om en person jag känner, en person som påbörjar massa nya arbeten och aldrig avslutar dom för glöden tar slut. Jag kan inte hjälpa att tolka detta uttalade som ett bevis på att han bara pratar om det för han har intresset uppe just nu .... i slutändan kommer det nog inte bli något utav det.
Det står inget om det i artikeln men VR-spelet Out of Ammo (som fortfarande är i early access) är också ett spel från Dean Hall och Rocketwerkz.
Jag vill minnas att FZ har skrivit om det tidigare.
Har hört att det är ett Unity store asset flip spel :/ Om det stämmer så är Dean Hall fan på minuspoängskalan
Game long and prosper
Det står inget om det i artikeln men VR-spelet Out of Ammo (som fortfarande är i early access) är också ett spel från Dean Hall och Rocketwerkz.
Jag vill minnas att FZ har skrivit om det tidigare.
Har hört att det är ett Unity store asset flip spel :/ Om det stämmer så är Dean Hall fan på minuspoängskalan
En asset flip är när man tar ett spelgrund från asset-store som är tänkt att man ska bygga vidare på och istället säljer den rakt av.
Out of ammo har en mer giltig förklaring:
https://www.reddit.com/r/Vive/comments/4f2v3w/out_of_ammo_is_...
Jag har inga som helst problem med att köpa nåt som Dean Hall gjort. Ja jag är skiiitsur för att DayZ går så långsamt/inte blir något av men i min bok har han absolut noll med det fiaskot att göra.
Jag förstår inte varför folk är sura på honom personligen, han gjorde något väldigt bra (som han la en massa tid på utan betalning...modden alltså) så lämnade han över stafettpinnen. Sen tappade dom stafettpinnen och nu sparkar dom den bara framåt, sorgset och långsamt.
Jag sätter Dean Hall mer i uppfinnar-facket än som spelutvecklare. Om jag var en sån där filur som hade massa grymma idéer åsså kom jag på det ultimata (bluetooth-osthyvel med elmotor TILL EXEMPEL ta inte den är min), inte fan skulle jag nöja mig med att spendera nästa fem åren på förbättra den, jag skulle vilja komma på nya fräsiga idéer.
Då dean gärna lägger bena på ryggen så fort kritik kastas mot honom så lär det bli samma sak igen, spelet sätts förmodligen i early access och som aldrig blir klart. När han fått in tillräckligt med pengar så lämnar han skeppet och börjar nya project som aldrig blir klart.
Den här mannen på är riktigt djupt vatten
Varför gör du inte klart spel du påbörjat först Dean Hall.
Haha
Tror aldrig det blir klart ärligt talat, det är väl det som Dean Hall förstod också och det var därför han lämnade.
DayZ: Standalone var uppbyggt på en alldeles för skakig grund för att kunna bli något mer än det redan var från början.
Det som gör DayZ omöjligt att göra klart är ArmA 2 motorn men det som gör spelet så bra är samtidigt att det är uppbyggt på ArmA 2 motorn. Den är wonky som fan men den har också de bästa mest realistiska landskapen i spelvärlden samt realistiska rörelser och fysik. Detta bidrog till att DayZ känns "på riktigt" och mer än bara ett spel. Jämför med kalle-anka fysiken och den väldigt speliga spelvärlden i H1Z1.
Folk glömmer tyvärr att Dean Hall revolutionerade vårt förstapersonspelande helt med sin mod till ARMA II. Vi har honom att tacka för i stort sett alla sandbox survival-spel med eller utan zombies som existerar idag.
Han lämnade DayZ när det blev för populärt och pressen från massorna att göra ett spel som skiljde sig från hans egna vision blev för stor.
Jag vet inte hur många som minns, men ett alla-mot-alla PvP-spel var inte alls vad han försökte skapa, tvärtom jobbade han mycket på att hitta ett system för att begränsa pk'ing och få folk att samarbeta mot zombiehotet men när mainstreamspelarna flödade in krävde de något helt annat och Bohemia, som ökade sin försäljning enormt, styrde sannolikt mot pengarna. Det är inte troligt at Rocket, som var anställd som kartdesigner, hade jättemycket att säga till om på den punkten.
Har Dayz gått in i beta ännu?? Första och sista early access spelet jag köpt. Aldrig mer igen.
Nope. Hittills i år har de lyckats släppa en enda uppdatering, version 0.60, som introducerade en ny renderingsmotor och gav spelet bättre prestanda. Det var tal om att gå in i betastadiet innan 2017, men de ligger fortfarande sorgligt långt efter sin roadmap. Jag har gett upp hoppet för skiten, men åtminstone fick jag ut ett par hundra timmars nöje tillsammans med vänner.
Varför gör du inte klart spel du påbörjat först Dean Hall.
Haha
Tror aldrig det blir klart ärligt talat, det är väl det som Dean Hall förstod också och det var därför han lämnade.
DayZ: Standalone var uppbyggt på en alldeles för skakig grund för att kunna bli något mer än det redan var från början.
Det som gör DayZ omöjligt att göra klart är ArmA 2 motorn men det som gör spelet så bra är samtidigt att det är uppbyggt på ArmA 2 motorn. Den är wonky som fan men den har också de bästa mest realistiska landskapen i spelvärlden samt realistiska rörelser och fysik. Detta bidrog till att DayZ känns "på riktigt" och mer än bara ett spel. Jämför med kalle-anka fysiken och den väldigt speliga spelvärlden i H1Z1.
DayZ: Standalone har aldrig använt sig av ARMA2-motorn. Du kanske tänker på DayZMod?
Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games
Folk glömmer tyvärr att Dean Hall revolutionerade vårt förstapersonspelande helt med sin mod till ARMA II. Vi har honom att tacka för i stort sett alla sandbox survival-spel med eller utan zombies som existerar idag.
Han lämnade DayZ när det blev för populärt och pressen från massorna att göra ett spel som skiljde sig från hans egna vision blev för stor.
Jag vet inte hur många som minns, men ett alla-mot-alla PvP-spel var inte alls vad han försökte skapa, tvärtom jobbade han mycket på att hitta ett system för att begränsa pk'ing och få folk att samarbeta mot zombiehotet men när mainstreamspelarna flödade in krävde de något helt annat och Bohemia, som ökade sin försäljning enormt, styrde sannolikt mot pengarna. Det är inte troligt at Rocket, som var anställd som kartdesigner, hade jättemycket att säga till om på den punkten.
Det enda revolutionerade han uppnått är halvfärdiga spel och all early access skit som dominerar steam just nu.