Detta är Titanfalls lanseringstrailer
Skulle detta vara nytt?, känns som E3s klipp bara att någon har klippt om det.
En trailer skall visa vad spelet går för, inte snygga CGI sekvenser och pålagt ljud.
Nej detta var B
Så roligt, såg precis innan denna artikel live action trailern på youtube där en gnällde på att om man inte visar saker in-game så är spelet kasst.
Sedan kommer man hit där de visar scener från spelet och så gnälls det på det istället. ^^
Dagens gamers blir aldrig nöjda känns det som.
Pluspoäng för att de skippade Dubstepen.
Minuspoäng för auto aim, bottar och endast 12 spelare.
autoaim? vilken värld lever du i? Det är ingen autoaim i spelet förutom att smartpistolen till assasin klassen registrerar flera gubbar på en gång som man kan döda på tre skott
Pluspoäng för att de skippade Dubstepen.
Minuspoäng för auto aim, bottar och endast 12 spelare.
Minus för autoaim på pistolen? Den är inte alls så uber som folk tkr.. bottar, sure kunde ha skippat dessa men det är inte så att de stör direkt då de bara stirrar på en.. 12 spelar.. önskar det var max 8, som gamla goda tiden i quake.. så som ett riktigt fps ska vara med skills.
Jag gillar speeden i spelet, påminner om quake.. och inte tråkiga slöa bf spelen med för mlt spelare.. kan aldrig bli en esport när det är för många spelare.. fler 4vs4, 5vs5, 6vs6 för esportens skull. Äntligen någon som har fattat poängen, hoppas på quake 5 i eller ngt liknande framtiden så man kan följa riktiga esport matcher på tvn..
Skulle detta vara nytt?, känns som E3s klipp bara att någon har klippt om det.
En trailer skall visa vad spelet går för, inte snygga CGI sekvenser och pålagt ljud.
Nej detta var B
Uhm, nu är jag -långt- ifrån ett fan av detta spel men allt i denna trailer är in-game. Det enda renderade var logos i början. Sedan var det ju en del klipp från cut-scenes, men de var också i realtid. Det mesta var (regisserad) gameplay som nog var inspelat i hög FPS, på PC, för att kunna göra "balla" slo-mo scener av det till denna trailer.
Lead 3D Artist, Sweden
+ Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24GB + NVLink, 191GB ECC RAM
+ HP Zbook Fury 16 G11 Workstation, i9-14900HX, RTX 5000 16GB Ada-Gen, 128GB RAM
Tycker denna tv reklamen är bättre
Japp, helt klart bättre.
Lead 3D Artist, Sweden
+ Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24GB + NVLink, 191GB ECC RAM
+ HP Zbook Fury 16 G11 Workstation, i9-14900HX, RTX 5000 16GB Ada-Gen, 128GB RAM
Pluspoäng för att de skippade Dubstepen.
Minuspoäng för auto aim, bottar och endast 12 spelare.
Minus för autoaim på pistolen? Den är inte alls så uber som folk tkr.. bottar, sure kunde ha skippat dessa men det är inte så att de stör direkt då de bara stirrar på en.. 12 spelar.. önskar det var max 8, som gamla goda tiden i quake.. så som ett riktigt fps ska vara med skills.
Jag gillar speeden i spelet, påminner om quake.. och inte tråkiga slöa bf spelen med för mlt spelare.. kan aldrig bli en esport när det är för många spelare.. fler 4vs4, 5vs5, 6vs6 för esportens skull. Äntligen någon som har fattat poängen, hoppas på quake 5 i eller ngt liknande framtiden så man kan följa riktiga esport matcher på tvn..
Kan se vitsen med få spelare, är skitroligt om man är ett tajt gäng och lirar Ut/Cs. Men hur kan ett spel med Bottar och auto aim (eller aim assist) bli ett esport spel? Ser absolut ingen skill i det när spelet håller en i handen.
Pluspoäng för att de skippade Dubstepen.
Minuspoäng för auto aim, bottar och endast 12 spelare.
Minus för autoaim på pistolen? Den är inte alls så uber som folk tkr.. bottar, sure kunde ha skippat dessa men det är inte så att de stör direkt då de bara stirrar på en.. 12 spelar.. önskar det var max 8, som gamla goda tiden i quake.. så som ett riktigt fps ska vara med skills.
Jag gillar speeden i spelet, påminner om quake.. och inte tråkiga slöa bf spelen med för mlt spelare.. kan aldrig bli en esport när det är för många spelare.. fler 4vs4, 5vs5, 6vs6 för esportens skull. Äntligen någon som har fattat poängen, hoppas på quake 5 i eller ngt liknande framtiden så man kan följa riktiga esport matcher på tvn..
om nu quake 5 skulle komma i framtiden hoppas jag dom satsar på mp delen så den ine blir förstörd som i quake 4. Förstår att det knappt var folk som spelade q4 på internet.
Pluspoäng för att de skippade Dubstepen.
Minuspoäng för auto aim, bottar och endast 12 spelare.
Minus för autoaim på pistolen? Den är inte alls så uber som folk tkr.. bottar, sure kunde ha skippat dessa men det är inte så att de stör direkt då de bara stirrar på en.. 12 spelar.. önskar det var max 8, som gamla goda tiden i quake.. så som ett riktigt fps ska vara med skills.
Jag gillar speeden i spelet, påminner om quake.. och inte tråkiga slöa bf spelen med för mlt spelare.. kan aldrig bli en esport när det är för många spelare.. fler 4vs4, 5vs5, 6vs6 för esportens skull. Äntligen någon som har fattat poängen, hoppas på quake 5 i eller ngt liknande framtiden så man kan följa riktiga esport matcher på tvn..
Kan se vitsen med få spelare, är skitroligt om man är ett tajt gäng och lirar Ut/Cs. Men hur kan ett spel med Bottar och auto aim (eller aim assist) bli ett esport spel? Ser absolut ingen skill i det när spelet håller en i handen.
Menade att de framtida fps spelen med mindre spelare hade varit bra för fps esporten..
Håller med om att verken bottar eller autoaim inte tillhör esport. Om de har gjort spelet tillräckligt bra så bör det finnas options för att stänga av vissa vapen, bottar osv.. som man kunde göra i q3.. men vilket fall som helst så tycker jag spelet går åt rätt riktning och hoppas andra tillverkare börjar fokusera på 4vs4, 5vs5 osv..
Kanske bara min egen åsikt, men trött på sc, lol, dota spelen.. så mkt roligare att se på fps matcher.. så mer fps i framtiden tack
Pluspoäng för att de skippade Dubstepen.
Minuspoäng för auto aim, bottar och endast 12 spelare.
Minus för autoaim på pistolen? Den är inte alls så uber som folk tkr.. bottar, sure kunde ha skippat dessa men det är inte så att de stör direkt då de bara stirrar på en.. 12 spelar.. önskar det var max 8, som gamla goda tiden i quake.. så som ett riktigt fps ska vara med skills.
Jag gillar speeden i spelet, påminner om quake.. och inte tråkiga slöa bf spelen med för mlt spelare.. kan aldrig bli en esport när det är för många spelare.. fler 4vs4, 5vs5, 6vs6 för esportens skull. Äntligen någon som har fattat poängen, hoppas på quake 5 i eller ngt liknande framtiden så man kan följa riktiga esport matcher på tvn..
Kan se vitsen med få spelare, är skitroligt om man är ett tajt gäng och lirar Ut/Cs. Men hur kan ett spel med Bottar och auto aim (eller aim assist) bli ett esport spel? Ser absolut ingen skill i det när spelet håller en i handen.
Menade att de framtida fps spelen med mindre spelare hade varit bra för fps esporten..
Håller med om att verken bottar eller autoaim inte tillhör esport. Om de har gjort spelet tillräckligt bra så bör det finnas options för att stänga av vissa vapen, bottar osv.. som man kunde göra i q3.. men vilket fall som helst så tycker jag spelet går åt rätt riktning och hoppas andra tillverkare börjar fokusera på 4vs4, 5vs5 osv..
Kanske bara min egen åsikt, men trött på sc, lol, dota spelen.. så mkt roligare att se på fps matcher.. så mer fps i framtiden tack
se bottarna som lite av creeps i dota när man ska få lit extra xp och cash. Dom är inte till där för att ge dig ett motstånd.
God is dead
Tänk om alla spel var lika coola som deras trailers. JÄVLAR vilka spel vi fått då
Jag tycker ändå att en väldigt stor del av trailern reflekterade spelupplevelsen på ett mycket bra sätt.
Jag tycker man får en bra bild av hur tempofyllt och snabbt spelet verkligen är.
Tänk om alla spel var lika coola som deras trailers. JÄVLAR vilka spel vi fått då
Jag tycker ändå att en väldigt stor del av trailern reflekterade spelupplevelsen på ett mycket bra sätt.
Jag tycker man får en bra bild av hur tempofyllt och snabbt spelet verkligen är.
Håller med. Blev ständigt i trailern påmind om saker som hände mig när jag spelade beta. Det överraskade mig och flera vänner när vi spelade Titanfall att spelupplevelsen faktiskt motsvarade den hype som genererats. Jag var så säker på att det inte skulle kunna göra det att jag egentligen inte tänkte prova betan först. Glad att jag gjorde det ändå.
Skönt att man har olika synsätt på positiva spelupplevelser.
"Dethändernågothelatiden"/clusterfuck-spel ger mig inget!
MEN smaken är som baken.
Pluspoäng för att de skippade Dubstepen.
Minuspoäng för auto aim, bottar och endast 12 spelare.
Minus för autoaim på pistolen? Den är inte alls så uber som folk tkr.. bottar, sure kunde ha skippat dessa men det är inte så att de stör direkt då de bara stirrar på en.. 12 spelar.. önskar det var max 8, som gamla goda tiden i quake.. så som ett riktigt fps ska vara med skills.
Jag gillar speeden i spelet, påminner om quake.. och inte tråkiga slöa bf spelen med för mlt spelare.. kan aldrig bli en esport när det är för många spelare.. fler 4vs4, 5vs5, 6vs6 för esportens skull. Äntligen någon som har fattat poängen, hoppas på quake 5 i eller ngt liknande framtiden så man kan följa riktiga esport matcher på tvn..
Kan se vitsen med få spelare, är skitroligt om man är ett tajt gäng och lirar Ut/Cs. Men hur kan ett spel med Bottar och auto aim (eller aim assist) bli ett esport spel? Ser absolut ingen skill i det när spelet håller en i handen.
Menade att de framtida fps spelen med mindre spelare hade varit bra för fps esporten..
Håller med om att verken bottar eller autoaim inte tillhör esport. Om de har gjort spelet tillräckligt bra så bör det finnas options för att stänga av vissa vapen, bottar osv.. som man kunde göra i q3.. men vilket fall som helst så tycker jag spelet går åt rätt riktning och hoppas andra tillverkare börjar fokusera på 4vs4, 5vs5 osv..
Kanske bara min egen åsikt, men trött på sc, lol, dota spelen.. så mkt roligare att se på fps matcher.. så mer fps i framtiden tack
se bottarna som lite av creeps i dota när man ska få lit extra xp och cash. Dom är inte till där för att ge dig ett motstånd.
De är bara ett irritationsmoment och något som röjer din position på kartan för riktiga spelare som får chansen att få en gratiskill.
Nej, bottarna är endast till för att värdelösa spelare ska ha en chans att få en titan som de sen får använda i 30 sekunder innan de dör.
I övrigt så tillför bottar absolut ingenting i ett multiplayer-FPS. Hellre färre riktiga spelare än hjärndöda bottar överallt.
Tänk om alla spel var lika coola som deras trailers. JÄVLAR vilka spel vi fått då
Jag tycker ändå att en väldigt stor del av trailern reflekterade spelupplevelsen på ett mycket bra sätt.
Jag tycker man får en bra bild av hur tempofyllt och snabbt spelet verkligen är.
Jag har testat betan och kan ju inte påstå att det är högre tempo än något annat "close quarter shoot em up" typ Cod. Nu vill jag inte påstå att det skulle vara som cod (Det vore ju en rätt rejäl förolämpning ) utan tar det bara som ett exempel i tempo. Hela grejen med att springa på väggar och använda Titans var rätt cool i sig. Kommer nog avvakta lite att se hur det håller i långa loppet.
Det jag dock menade var att allt ser mycket coolare, låter mycket coolare i trailers utan att säga att Titanfall är ett dåligt spel.