The Walking Dead: Season Two – All That Remains
Inledningen till den svåra andra säsongen av The Walking Dead är som en kniv i hjärtat. Om och om igen. Hur kan en döende värld vara så full av liv?
#telltale-games, #the-walking-dead-season-two-episode-1-all-that-remains
Ingen sänker humöret som en episod av Walking Dead
Om Telltales får en att få tårar i ögonen av första episoden är jag osäker på om jag vill fortsätta med de resterande
"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/
Jag är så nära att trycka på "purchase" knappen på Steam men jag vill inte spela ut det på 1 timme och sen vänta flera veckor itll nästa avsnitt.
När kommer nästa avsnitt? Kommer de komma mer tätare inpå varandra?
Vad har Telltale sagt??
All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!
Vad fan är cliffhanger?
Hur... aa nää, ännu en gång där jag är glad att jag inte går efter erat betyg.
Nästan lika illa som filmkritiker ju.
Vad menar du? Att 4/5 betyget de har satt är för lågt? Menar du att du inte skulle spela ett spel som fått 4/5 i betyg om du gick efter rescensioner?
Synd att typ alla som förbeställt spelet på telltalegames.com inte kan spela.
Det finns en workaround för den efterblivna buggen där det står att man inte kan ansluta till servern. Kommer inte ihåg vart jag hittade lösningen, men det går ganska snabbt att googla, det handlar om att ta bort inloggningen i registret.
Nu vet man i alla fall att aldrig lita på hundar i postapokalyptiska tider.
Hade samma sak hänt om man hade nekat hunden maten?
Jag nekade hunden maten, vilket den blev skitarg över och bet en, men vad var anledningen att hunden bet en om man gav den mat?
En helt OK recension, men jag saknar ändå mer info såsom hur ens beslut från tidigare spelet påverkar innehållet här och gärna hur telltale har tänkt sig lägga upp den här säsongen av spelserien (hur många episoder, när, etc.).
Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games
En helt OK recension, men jag saknar ändå mer info såsom hur ens beslut från tidigare spelet påverkar innehållet här och gärna hur telltale har tänkt sig lägga upp den här säsongen av spelserien (hur många episoder, när, etc.).
Fem episoder kommer det att vara. Släppdatum har inte getts. Ens beslut från säsong 1 har ingen påverkan i denna episod vad jag kan dra mig till minnes. Eventuellt några småsaker. Episoden funkar mest som en introduktion till det nya.
MEN HERREGUD DITT RECENSENTSPÅN!
Vad det NÖDVÄNDIGT att ingressen ska innehålla en SPOILER?! "HAN HETTE LEE"! Jag som inte spelat klart första spelet än - jag kan bara anta att han DÖR?! Må julens tre andar hemsöka dig!
Man ska väl våga läsa recensionerna på FZ?!
så spela klart 1an innan du läser en reccension om 2an som är enbart KAN består av en spoiler?