Blizzard har stora prylförändringsplaner för Diablo III
När du idag ser ett legendariskt föremål falla på marken tänker du säkerligen: "Hoppas det inte är helt värdelöst". Målet är att du ska tänka: "Åh, hur grymt blir inte det här?!".
Jo, men Blizzard verkar ju vara ett gäng retards.
Aldrig mer ett Blizzard-spel efter den hutlöst dåliga releasen på Diablo 3 och det faktum att spelet sög apballe.
Så de är ett gäng retards för att de vill fixa till spelet? Hur tänker du där?
Själv hade jag skoj när spelet släpptes, även om jag inte tyckte att det infriade alla mina förväntningar. Spelet har blivit oerhört mycket bättre sedan dess och alla deras tankar kring förändring tycker jag verkar gå i en god riktning.
Jag ser fram emot att prova spelet mer ingående igen en dag, men kommer troligtvis vänta till expansionen. Det hade jag inte känt om de inte fortsatt arbeta för förbättring, utveckling och förändring.
Det hade varit en mer konstruktiv debatt om folk inte tog sin besvikelse så extremt personligt och istället arbetade framåt. Senaste åren har väl om något lärt oss att spel har mer potential än någonsin förr att förändras och utvecklas, inte minst när de ofta släpps i lite halvdassigt putsade varianter. Diablo 2 var verkligen inte lika bra när det släpptes som några år senare, och prylarna blev där inte riktigt skoj förrän expansionen kom.
Varför inte krama om och uppskatta möjligheterna som kommer med den informationsteknologiska tidsåldern?
Med det sagt ska man inte blunda för skräpig behandling av konsumenter. I Diablo III:s fall verkade det som om Blizzard i sanning drabbades av hybris, men jag tycker att de tagit emot käftsmällen och är på bättringsvägen. Tabbar de sig på liknande sätt i framtiden rekommenderar jag dock att de råkar ut för en digital fläskläpp igen.
By deciding what is right you ultimately end up blind.
Tror faktiskt inte Blizzard kan muta tillbaka sina spelare från Path of Exile och Torchlight 2.
Path of Exile som är i beta än(?) känns redan nu bättre än vad Diablo 3 gör, nu ett år efter releasen.
Diablo 3 floppade, Blizzard vet om det och försöker genast att få tillbaka sina kunder.
Path of Exile's end game verkar ju hur bra som helst, endless dungeons där du själv får bestämma svårigheten.
Vad är meningen med att man ska tänka "Åh, hur grymt kommer inte det här bli?!" om ett vapen när det endå bara teleporteras till ryggen när man attackerar. iaf monk och wizard. Spelet är idiotiskt redan från grunden både storymässigt, art style-mässigt och gameplaymässigt.
Haha, det där kan jag relatera till starkt, om än lite annorlunda än det du säger! Minns vid släppet när jag och några polare körde. Vi kom upp oss en bit, plockade bara på oss vapen som skulle "passa med klassen". På något sätt försvann hela känslan när vår Wizard i gruppen blev sanslöst bra genom att bära ett jävla armborst.
Jakten på DPS var/är sannerligen överdriven.
By deciding what is right you ultimately end up blind.
Tror faktiskt inte Blizzard kan muta tillbaka sina spelare från Path of Exile och Torchlight 2.
Path of Exile som är i beta än(?) känns redan nu bättre än vad Diablo 3 gör, nu ett år efter releasen.
Diablo 3 floppade, Blizzard vet om det och försöker genast att få tillbaka sina kunder.
Path of Exile's end game verkar ju hur bra som helst, endless dungeons där du själv får bestämma svårigheten.
Kan bara hålla med. Jag har ingen som helst anledning att lira Diablo 3 nu när path of exile finns och gör saker bra mycket bättre.
I min mening är Path of exile bra mycket mer "Diablo" än vad Diablo 3 var.
Tycker det är skitbra att de insett att auktionshuset inte fungerar som de tänkt sig, men samtidigt tycker jag det är lite för sent. (Detta hade jag kunnat gå med på om de ordnade en till server dock, så alla får en nystart.)
Dessutom finner jag ingen direkt lust att springa igenom områden i Diablo 3 om och om igen på jakt efter ny utrustning. Jag har verkligen ingenting emot att farma i åratal, problemet är det att Diablo 3 känns korridorsaktigt vilket inte riktigt passar den här typen av spel. Områden är inte ens slumpmässiga, men det är precis samma plats om och om igen.
Minimala skillnader om något. Torchlight 2 har bra med slumpmässiga områden. Path of Exile vad jag vet har det också? Kanske har fel. Diablo 2 hade ganska dåliga men de kändes betydligt mer slumpmässiga än i Diablo 3 i alla fall. Åtminstone inte lika korridorsaktigt. Sacred hade inte värst slumpmässigt men det var en så pass enorm värld att det fungerade, det var rena motsatsen av korridorer här(det var ett äkta äventyr!)
Men som sagt, det är skitbra att de verkligen försöker ändra på hela den där grejen med auktionshuset, men de borde patcha in fler slumpmässiga kartor också.
Så de är ett gäng retards för att de vill fixa till spelet? Hur tänker du där?
De må hända försöka fixa spelet, dock för sent, jag har t.ex. spelat klart spelet och kommer troligtvis aldrig spela det igen, det var kul de gånger jag spelade men när man reflekterar tillbaka så handlade bara om att farma guld så man kunde köpa bättre saker på AH. Faktum är att jag inte använt ettt enda drop i spelet som droppat självt förutom några få saker i början, vart liksom inte värt det.
Sedan saknade jag svårighets grader som inte hade med vilken gear man hade så man inte insta dog utan faktiskt något som var svårt oavsett vad för gear man har.
Spelet var svårt på helt FEL sätt.
Motsatt vad många andra tycker anser jag själv att spelet var som bäst första veckan (+2a kanske).
Det fanns i princip ingen som använde AH då allt som lades ut som var bra var i fantasisummor (För den tiden) och således köptes inget.
Inferno var svårt som utav bara helvete, om man bortser från act 1+2 (När du väl hade hell gear farmad).
Hur mycket dom än fixar och donar med hur legendaries ska funka osv så kvarstår problemet; AH. Finns ingen glädje med att farma items när du bara vill åt guldet för att köpa något annat.
Jag har ätit pannkaka!
alla legendaries som jag får är rena skitet.. säljer för små summor, fattar inte hur länge man måste spela för att få nåt som säljer för stora summor, rätt trist när man inte tjänar mycket pengar så man kan köra högre MP levels utan man är fast för man hittar inte mycket som man kan sälja för större summor.. blir trist i längden när looten är så dålig.
Det inte är utan att man undrar hur det gick så fel, men bra att de rättar till mer och mer, med ett släpp av en rejäl expansion så skulle de kanske kunna vinna tillbaka en del av spelarna. Tyvärr så innebar spelets allt för många designbrister att varumärket Blizzard fått sig en rejäl törn. Visst, spelet är ganska hyfsat på många plan men samtidigt långt ifrån vad man hade förväntat sig av ett företag som har stått för kvalité och genomtänkt spelarupplevelse.
Förstår inte meningen med o säga* det är försent o fixa spelet* Det är väl aldrig försent med och fixa det egentligen? vill ni inte spela det, fine skit i de då men vi som faktikst tycker om diablo3 tycker nog inte det är försent med förbättringar.
Och förövrigt tyckte inte jag PoE va särskilt underhållande.
Diablo 3 var ett spel som var uselt från början till slut. Den kostanta strömmen av dåliga designval som t.ex. auktionshuset fick mig att höja på ögonbrynet redan från start.
Jag tror fortfarande att auktionshuset var implementerat som ett test inför deras nya MMO titel Titan. Nu har de alla kontakter, avtal och den "kompetens" som krävs att föra över detta till MMO värden. De vet att folk är dumma nog att lägga pengar på saker som endast existerar virtuellt och nu är frågan om de anser att systemet är bra nog för att göra Titan FTP (med PTW) eller monthly fee.
Det har blivit klart bättre sedan release. Men det finns fortfarande en del designfel som är så djupt rotade att de aldrig kan fixas.
Ett exempel i mängden:
Att införa en extra svårighetsgrad (inferno) var helt onödigt och det har jag tyckt sedan dag 1.
Vem vill köra igenom det linjära spelet 4 gånger per karaktär?
Särskilt nu märks det hur överflödigt det är med en extra svårighetsgrad eftersom inferno blivit mycket enklare. Så allt deras snack om att inferno är för hardcore-lirarna faller ganska platt nu. Precis samma sak som att ha en gitarrförstärkare som går till 11 istället för 10.