Detta innehåller Minecraft 1.8.2
Om några veckor släpps en ny Minecraft-patch via Xbox Live Arcade – se vad den innehåller redan nu!
Förstår inte riktigt varför man vill spela Minecraft på Xbox... det är ju knappast ett krävande spel?
Kan någon vänlig själ upplysa mig?
Nice att spela i soffan med 3 andra kompisar på samma tv?
Precis, luta sig tillbaka och bara knappra runt lite i boxvärlden. Konsoller e ganska gött ibland ändå.
Förstår inte riktigt varför man vill spela Minecraft på Xbox... det är ju knappast ett krävande spel?
Menar du att det bara ska spelas krävande spel på xbox som är en urgammal konsoll från 2005?
Det är väl snarare så att på PC ska det köras krävande spel och på den 7 år gamla konsollen ska det köras spel som är mindre krävande....
MVH Milky
AMD Ryzen 7 7800X3D, AMD 7900XTX, 2 x 16 GB DDR5 6000 MHz
Spelas det krävande spel på Xbox?
Tror jag formulerade mig något illa, det jag menade var att man oftast spelar en konsollversion av ett spel eftersom att man inte har en tillräckligt stark dator för att klara av det spelet.
Nog för att jag gillar minecraft men på xbox 360 blir det nej tack, snacka om sömnpiller.
Tror jag formulerade mig något illa, det jag menade var att man oftast spelar en konsollversion av ett spel eftersom att man inte har en tillräckligt stark dator för att klara av det spelet.
Eller för att många spel gör sig bättre i en soffa med handkontroll? För att konsolspel oftast är bättre anpassade för casual-multiplayer? För att det är enklare för "dumma" användare att använda en konsol än en PC? (o.s.v.)