Dragon Age III: Inquisition tillkännagivet

Robot

Bioware röjer idag nästa del i den omdiskuterade Dragon Age-serien. Bygger på en helt ny spelmotor där Frostbite 2-motorn agerar grund.

#nyhetstips, #dragon-age-origins, #bioware, #dragon-age-iii-inquisition, #dice

Medlem

Hmm, det här kan verkligen gå hur som helst.

Skall man vara försiktigt positiv kanske? Det är ju så jobbigt i längden att vara negativ.

signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

*skriker som en liten flicka av glädje*

Medlem

Jag är helpositiv.
Ta det bästa från 2an och 1an (typ allt) och gör de här bra nu!

signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Håller tummarna, ser fram emot detta

signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

positiv! den här konsolgenerationen går ut med ett bang

Medlem

Personligen så tyckte jag att DA2 var överlägsett Origins ur underhållningssynpunkt och storymässigt. Min enda tanke när jag klarade DA2 var "jag vill ha en trea nu"

men efter finalen på en viss rymdopera så vet jag inte om Bioware går att lita på

Medlem

Dice Frostbite II motorn låter intressant. Inget konsolanpassat spel nu, tack. Gör som ni gjorde med första dragon age. Att de läser forum å tänker lyssna på feedback från sina fans låter ju som ett steg i rätt riktning.

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Medlem

Tappade lusten för DA franchisen när tvåan kom ut. Snacka om en besvikelse på alla plan. Förhoppningsvis så blir trean så lik DA: Origins som möjligt.

Medlem

Förutom att de återanvände lite mkt scenerier var ju Dragon Age 2 bra grejjer, fast om man älskade Dragon Age origins så kan jag förstå att man kanske blev besviken på 2:an för att man ville ha en fortsättning på den spelmekaniken.
Gillade 2an starkt som ett nytt spel i Dragon age världen, gillade verkligen art direction och designen på rustningar etc. Mycket välgjort.
En 3 känns väldigt välkommet! Sugen

Wow! Något som verkligen gjorde min dag.

I didnt expect that. wait for it...

signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Hoppas de har lärt sig av DA:II,

Tar det bästa från DaO å förbättrar det flerfaldigt. så har du 10talets bästa RPG spel..

Medlem

Hoppas de kan göra det bättre än DA2 var. Hatade att fiender spawnade mitt i striderna och kunde dyka upp lite var som helst. Även att de återanvände lite väl mycket grottor och miljöer genom spelets gång. Blev lite uttjatat efter ett tag.

Men de kanske lyckas, vem vet! Bara att hoppas som sagt!

Medlem

DA: O tog mig med storm. DA II var mer som en vardaglig vindpust. DA III orsakar förhoppningsvis en orkan.

Medlem
Skrivet av Xzander:

DA: O tog mig med storm. DA II var mer som en vardaglig vindpust. DA III orsakar förhoppningsvis en orkan.

DA2 var lugnet före den riktiga stormen? ;D

Medlem

Lite trist bara att man lirade Origins, Awakenings och var lyrisk. Sen testade man DA II och stängde efter en kort spelsession. Man har väl antagligen missat en hel del story. Trist att man ska behöva missa men gör man ett sånt spel när man förväntar sig ett Origins II så att säga, får man ta det. Hoppas DA III blir mer åt Originshållet så man åtminstone kan få fortsätta i DA-världen.

Inaktiv

Orkade inte ta mig igenom DA2. Det skall nog mycket till om jag skall återgå till den spelserien. Eller Bioware överhuvudtaget faktiskt. Kul för konsollfolket måhända.

Inaktiv
Skrivet av Ztreek:

Tar det bästa från DaO å förbättrar det flerfaldigt. så har du 10talets bästa RPG spel..

Sorry, men har svårt att tro att de lyckas slå Witcher 2. Som RPG-fan tycker jag att det vore toppen om de gör men de var på väg åt helt fel håll med DA2.

Medlem

Låter riktigt lovande.

Medlem
Skrivet av North:
Skrivet av Ztreek:

Sorry, men har svårt att tro att de lyckas slå Witcher 2. Som RPG-fan tycker jag att det vore toppen om de gör men de var på väg åt helt fel håll med DA2.

Min åsikt är att DaO är bättre än Witcher 2, men men..

DA:II var ju en katastrof på alla fronter, inte undra på att spelet blev sönderpiratat, jag spelade spelet 2 timmar sedan tröttnade jag..

AW8
Medlem

Låter inte så dumt.

signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Inte ett nytt mass effect 3 nu för sjutton... Annars kan det bli hur bra som helst!

signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Back to the roots please!

Medlem

Dragon Age: Origins var (och är!) en riktig fullträff, till skillnad från besvikelsen som är Dragon Age 2. Förhoppningsvis skippar Bioware toppisarna den här gången och knåpar ihop ett fullfjädrat rollspel igen.

Medlem

Har inte riktigt kommit in i Dragon Age. Köpte dock 1:an och 2:an för inte så länge sedan och passade då även på att köpa Mass Effekt 1-3. Får se när man kommer till skott med att spela dessa spelen.

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

"Gänget som utvecklar och har sig"

FZ:s fackspråk når nya höjder!

Medlem

Kan de inte bara göra ett NWN aniversary edition eller klå upp Atari så de får göra ett nytt NWN, ett riktigt NWN. Spelar fortfarande NWN... xD

Medlem

Enda problemet jag hade med Dragon Age 2 var att det kallades för Dragon Age 2. Hade det kallats någonting helt annat hade jag tyckt det var OK. Dock efter alla sköna companions i DragonAge: Origins blev jag helt enkelt besviken på 2:an och tror nog nu att jag väntar tills Dragon Age III är på en rea istället för en pre-purchase. Hoppas dock att jag har helt fel och Dragon Age III blir en suverän success, Bioware har dock inte träffat full pott sistone.

Inaktiv

Jag hoppas innerligt att de lyckas den här gången. Tvåan var en sådan oerhörd besvikelse efter att ha spelat mästerverket Origins.

Hmm, tja, varför inte, om det nu blir ett riktigt finlir.

signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

12
Skriv svar