"Det är ingen som köper andra FPS-spel än Call of Duty"
Free Radical-grundaren Steve Ellis säger att det är extremt svårt att tjäna pengar på nya FPS-spel idag, om spelet inte heter Call of Duty eller Battlefield.
#free-radical, #timesplitters, #timesplitters-4, #call-of-duty-black-ops-2-2, #treyarch
Ni kanske skulle ta och utveckla spel till andra genrer. Det finns nog en hel drös med spelare (jag till exempel) som är urless på FPS och vill ha andra sorters spel. Ta 3D-plattformare till exempel, det är min favoritgenre, men det görs knappt ett enda spel i den kategorin längre...
Crysis 2 var väl när man gick runt och sköt Nordkoreaner + Aliens i bästa B-filmsstil? Saknas bara zombies, ondskefulla vikingar, ryssar och monster för att spelet skulle bli komplett.
Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.
Det är den här skolan av spelbranschen som får mig att vilja sluta med spel. Folk som tycker att Counter-Strike är tidernas bästa spel och att Crysis är höjden av innovation...
Har Steve Ellis ens hört talas om FPS som Thief, Deus Ex eller System Shock? Han ser antagligen Call of Duty: Modern Warfare 2 som en klassiker...
Imperator
Det senaste fps spel som jag köpte var.. Borderlands....
men.. i Cod serien.. hm, Cod2 kanske?
FPS spel är inte kul till att börja med.
bara om det är singleplayer only eller har LAN stöd så man kan lira på lan med polare, men för det mesta så är det tråkigt
och COD?, det är ett spel för folk som inte vet bättre, sorry, men måste säga det, Mainstream folk, och korkade personer.
är det överflödigt att använda hjärnan nowadays eller?. börjar se ut som det.
Yes, I said it.
"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"
Men för i helvete, 4 cod nyheter på 30 minuter, jag orkar inte lägga en kommentar i varje jävla nyhet, detta är löjligt. Bunta ihop dom eller lägg ner, jag behöver inte veta om någon anställd på Activision byter sin blöja
Det är ju faktiskt ingen som tvingar dig att varken kommentera eller klicka på nyheterna, så du behöver inte bli så upprörd.
Som sagt tidigare, spel failar pga "omöjligt att få någon utgivare att våga satsa på ett FPS-spel som går ifrån Call of Duty-normen"
Men om dem bara vågar göra COD Rip offs så kmr ju ingen att köpa det -.-
Gör något nytt, chansa, kanske blir det succé.
Jag håller med, det vore skoj om vi kunde få tillbaka lite mer mångfald i FPS-genren. Framförallt saknar jag de snabba pc-centrerade FPS-titlarna av Quake-stuk. Jag gillar visserligen dagens lite långsammare spel med, men det vore som sagt kul med variation.
jag hörde talas om spel som hette Tribes Ascend, Team Fortress 2 och Counter Strike
Jag vet inte riktigt, men jag tror dessa spel är jävligt stora?
Visst är de poppis, men när det gäller just kommersiell sprängkraft så är det inga FPS-konkurrenter som är i närheten av CoD och BF. Möjligtvis CS back in the day.
jag hörde talas om spel som hette Tribes Ascend, Team Fortress 2 och Counter Strike
Visst är de poppis, men när det gäller just kommersiell sprängkraft så är det inga FPS-konkurrenter som är i närheten av CoD och BF. Möjligtvis CS back in the day.
Jag tycker inte man ska mäta spel i antal sålda exemplar, utan genomsnittig spelarbas utöver hur många år som spelet har varit ute.
TF2 har över en miljon spelare, vilket det har haft bra många år.. vilket gör det till ett av de bästa FPS spelen ute just nu,
Tänk bara på alla hattar å skit folk köper via Steam också, dragit in flertal miljoner på det.
Se bara CoD, ingen spelar något CoDspel förutom CoD4 och det nuvarande spelet som är ute.. finns anledningar till det.
Som sagt tidigare, spel failar pga "omöjligt att få någon utgivare att våga satsa på ett FPS-spel som går ifrån Call of Duty-normen"
Men om dem bara vågar göra COD Rip offs så kmr ju ingen att köpa det -.-
Gör något nytt, chansa, kanske blir det succé.
Jag håller med, det vore skoj om vi kunde få tillbaka lite mer mångfald i FPS-genren. Framförallt saknar jag de snabba pc-centrerade FPS-titlarna av Quake-stuk. Jag gillar visserligen dagens lite långsammare spel med, men det vore som sagt kul med variation.
Personligen önskar jag för riktigt långsamma spel.
Var ingen dator spelare på tiden Quake kom (kom liksom 1 år efter jag föddes ) så har aldrig riktigt fått uppleva dessa "snabba fps".
Har dock spelat en hel del Unreal Tournament, om nu det räknas in i kategorin?
Hursomhelst föredrar jag långsamma spel, gäller i princip varenda genre, gillar att få använda hjärnan och tänka lite strategiskt, ist för snabba reflexer.
Och snälla misstolka inte det, jag har inget emot "fast phased spel" i sig (även fast det kanske låter så, beroende på hur man läser föregående mening)
Men jag gillar verkligen att spela Men of war: AS och sitta och bygga upp en försvars linje eller planera en "ambush" och noggrant placera ut minor, taggtråd, vart och hur mina enheter ska stå etc för att på bästa sätt utnyttja de resurser jag innehaver och slå ut så många fiende enheter som möjligt, samtidigt som jag slösar så få av mina enheter som möjligt.
Rwa?
Jag tycker inte man ska mäta spel i antal sålda exemplar, utan genomsnittig spelarbas utöver hur många år som spelet har varit ute.
TF2 har över en miljon spelare, vilket det har haft bra många år.. vilket gör det till ett av de bästa FPS spelen ute just nu,
Tänk bara på alla hattar å skit folk köper via Steam också, dragit in flertal miljoner på det.
Du har en poäng där så klart, det är svårt att avgöra vilka kriterier som är bäst för att mäta vilka spel som är "störst". Man kan mäta det på flera olika sätt, men just försäljningen/betygen är väl kanske det vanligaste. Att TF2 är "ett av de bästa FPS-spelen just nu" baserat på att det haft många spelare under en längre tid är ju också ett sätt att se på saken.
Se bara CoD, ingen spelar något CoDspel förutom CoD4 och det nuvarande spelet som är ute.. finns anledningar till det.
För att vara rättvis så spelas alla CoD från 4:an och uppåt ganska konstant.
Det är inget "Proffsen spelar CoD4 och nabsen spelar det som kom ut senast och när ett nytt kommer dör det gamla herp derp ^^"
Rwa?