Nyversion av Little Big Adventure på väg
Och gänget bakom Twinsens äventyr nämner även att det kan bli tal om ett Little Big Adventure 3.
#little-big-adventure, #little-big-adventure-2
Sjukt gott med en remake och en fortsättning! Finns ingen spelserie som ligger mig så varmt om hjärtat som Little Big Adventure. Jag har spelat spelen minst en gång om året sedan jag var liten och de behåller fortfarande sin charm varje gång! Fyfan vad glad jag blir, blev nästan tårögd när jag läste detta!
Hurra har både ettan och tvåan i orginal och spelar fortfarande ibland
ÅHHHHHHHH Vad jag har längtat!!
Bästa nyheten i år, även fast det bara har gått 4½ timme av detta år!
En remake på ettan var gött att höra, spelade igenom LBA1 och 2 för några månader sen när de släpptes på gog. men jag skulle inte hålla andan för en tredje del i serien riktigt än. Jag har hängt på magicballnetwork (http://www.magicball.net/) som haft kontakt med killarna bakom Adline, och det är en drös med äganderättigheter och personliga disputer som blockar projektet. Allt finns att läsa på forumet eller en mer sammanfattande version på infosidan för LBA3, och det de säger i intervjun är samma sak de sagt de senaste 5-6 åren.
Med det sagt, ser fram emot LBA1 remaken
Säkert har någon redan nämnt detta men första spelet går att få tag på gratis och det funkar ypperligt med Windows. Körde igenom det här spelet när FZ hade sin "tävling" och det var fortfarande lika kul (om än aningen irriterande ibland) som det var när jag spelade det första gången då det kom ut. Rekommenderas varmt till de som vill ha ett ganska annorlunda spel=).