Call of Duty: Black Ops
Hur ofta framkallar en förstapersons-shooter aha-upplevelser egentligen? Nya Call of Duty vågar gå lite annorlunda vägar, men hur kul blir det?
#call-of-duty, #call-of-duty-black-ops, #treyarch, #infinity-wards, #call-of-duty-4-modern-warfare
Jag vill nog se en PC recension först.. Det skiljer för mycket mellan hur spexbox och cp3 spelarna upplever sådana här spel. Ni är alldeles för snälla. "Auto-aim".. spare me.. please.
Men hur äckligt är det inte med auto-aim då? Om det är två fiender i en något rak linje och man siktar på dem, då dras auto-aim åt den andra fienden för mig hela tiden, den fienden som jag inte vill skjuta först.
PSN: Zynox92
När ska ni börja med pc recensioner av shooters? Alltid dom förbannade konsolerna.
Det är utgivarna som beslutar sånt. Vill vi släppa snabba recensioner (och det vill vi, liksom de flesta av er läsare) får vi ta det som bjuds, i detta fall recension av konsolversionen. Det har överhuvudtaget inte släppts någon pc-recensionskod (vad jag känner till), så ingen har kunnat testa på pc innan release.
Tråkigt att ni aldrig testar FPS-spel på PC. Ett sånt här test ger ju nada. Fina bilder, men det är allt... Helt värdelöst att lira FPS på konsoler. Som att påstå att man testkört en bil, men bara lagt i backen och åkt ur garaget. Visst, du har suttit bakom ratt och åkt några meter, men har du verkligen testat ordentligt. Knappast.
Jag tror nog också på PC-versionen, där har Call Of Duty alltid varit överlägset.
Tråkigt att ni aldrig testar FPS-spel på PC. Ett sånt här test ger ju nada. Fina bilder, men det är allt... Helt värdelöst att lira FPS på konsoler. Som att påstå att man testkört en bil, men bara lagt i backen och åkt ur garaget. Visst, du har suttit bakom ratt och åkt några meter, men har du verkligen testat ordentligt. Knappast.
Intressant jämförelse...
Nej, snarare är det här en betydligt bättre recension än vad man kan göra till PC där betydligt fler faktorer spelar in. Jag kan aldrig få ut en komplett bild av recensioner på PC eftersom min dator inte är en klon av recensentens.
Den här recensionen är utmärkt för de personer som köper spelet till Xbox och PS3 och det är väldigt många.
För att hjälpa dig med din jämförelse så är en PC-recension som att recensenten sitter i en bil, utrustad med alla möjliga olika saker och du sitter i en bil med basutbudet. Det som han upplever som fantastiskt rent grafiskt kan du inte se eftersom din bil inte är utrustad med teknologin för att visa det. O s v.
Att du sedan finner det värdelöst att spela FPS på PC är helt ok, det finns det många som gör. Inte så många som gör det, men ändå.
Jag tyckte Modern Warfare 2 var skräp, kommer jag ha någon behållning av det här spelet?
Troligtvis inte. Treyarch har närmat sig Infinity Ward mer här än mellan CoD4 och WaW.
Skillnaderna är inte enorma och tyckte du att MW2 var skräp tycker du sannolikt att BLOPS i bästa fall är riktigt dåligt.
När ska ni börja med pc recensioner av shooters? Alltid dom förbannade konsolerna.
Det är utgivarna som beslutar sånt. Vill vi släppa snabba recensioner (och det vill vi, liksom de flesta av er läsare) får vi ta det som bjuds, i detta fall recension av konsolversionen. Det har överhuvudtaget inte släppts någon pc-recensionskod (vad jag känner till), så ingen har kunnat testa på pc innan release.
Precis, det är upp till utgivarna att ge ut testexemplar, och dessa hamnar oftast på konsoll. Så gnäll på utgivarna och inte FZ.
Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.
Jag vill nog se en PC recension först.. Det skiljer för mycket mellan hur spexbox och cp3 spelarna upplever sådana här spel. Ni är alldeles för snälla. "Auto-aim".. spare me.. please.
Men hur äckligt är det inte med auto-aim då? Om det är två fiender i en något rak linje och man siktar på dem, då dras auto-aim åt den andra fienden för mig hela tiden, den fienden som jag inte vill skjuta först.
Självklart måste man ha med auto-aim för de som inte kan spela fps spel på konsoler. Personligen hatar jag auto-aim då den förstör headshot känslan. Bättre med alternativ än inget.
Då kan ni ju skriva till utgivarna att dom flesta vill se PC recensioner på FPS spel, det är bara att läsa kommentarerna.