Omröstning - är FZ:s rubriker bu eller bä?
Färgerna är ok.
Ikonerna är ju trevliga att de går i sajtens färgtema men de smälter in för mycket, så mycket att man förbiser de helt. Jag hade hellre sett en färg och/eller formanpassad xbox 360-ikon på de nyheterna och en snygg liten PC-ikon för PC-nyheter osv.
Vant mig sen dag 2 ungefär, väldigt lätt o kunna hoppa över ointressanta nyheter, såsom Wii spel exc.
Det känns som om du försöker poängtera något, hmmm...
Ang. färger och ikoner så fungerar det bra, även om det bara är färgen man tittar efter, ikonerna orkar man ändå inte memorera.
Kanske skulle ni ha samma ikoner som i speldatabasen så att man lätt kan lista ut vad ikonen betyder utan att behöva en lista med definitioner.
I allmänhet så fungerar FZ väldigt bra nu när man skaffat AdBlocker plug-in till Firefox. Innan så var reklamen på nyhetssidan helt outhärdlig där den satt till höger, precis bredvid hela nyhetsspalten, blinkandes och allmänt distraherande.
Mellanare
[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]
Tanken är bra men jag som ändå besöker FZ varje dag har ingen pejl på vad som är vad. Att ha färgkodning och fibbliga ikoner känns helt onödigt. Antingen lär ni oss färgkodningen ordentligt och kör enbart på det eller så lägger ni in ikoner som faktiskt beskriver på ett användbart sätt. Varför tar ni inte bara det ikonset ni redan har i speldatabasen och använder det?
Håller med de flesta.
Rent estetiskt ser det kanske snyggt och coolt ut med lite fräcka ikoner och olika färger. Typiskt designertänkande.
Sett ur användarvänlighetsperspektiv så finns det ingen intuitiv och logisk sammankoppling mellan en färg och en typ av nyhet och definitivt inte en hemlig kryptisk prick-kod och en nyhet.
En bra figur eller kod behöver ingen förklaring. När man ser något ska man direkt fatta vad det betyder.
Håller med föregående talare. Färgerna kan vara kvar, mest för syns skull, men de tillför absolut ingenting till informationen. Ikonerna är enbart förvirrande. Använd dem som finns i speldatabasen, och om nyheten inte gäller en plattform så ta fram ett par nya i samma stil så de passar in.
Mycket gnäll kanske men för det bättre :heart:
Athlon64 3200+, 1GB RAM, GeForce 6800GT 256MB
Personligen förstår jag inte hur man kan tycka att ikonerna är störande, de syns ju knappt.
Färgerna är trevliga men jag tänker inte speciellt på dem då jag läser alla nyheter.
Däremot skulle jag vilja ha färgkodning på länkarna INUTI nyheten, så man vet när "Läs mer" tar en till en utökning av nyheten eller till en extern sida. Stör mig oerhört att jag måste kolla var länken går för att veta var jag kommer att komma.
Vi har gjort en snabbfix på rubrikerna nu. Håll över en rubrik på löpsedeln så ser du samma alt-text som om du håller över ikonen. Bra för er som glömmer bort vad färgen betyder.
Vi har gjort en snabbfix på rubrikerna nu. Håll över en rubrik på löpsedeln så ser du samma alt-text som om du håller över ikonen. Bra för er som glömmer bort vad färgen betyder.
Bra. Ni serverar allt på ett guldfat.
Det är ju egentligen inte särskilt många färger att hålla reda på.