Age of Conan: Hyborian Adventures
För ett par månader sedan var Age of Conan ett relativt ointressant spel för mig. När jag först hörde talas om att ett onlinespel baserat på Conan The Barbarian var på gång dömde jag ut det direkt.
Bra recenserat. Ni anpassar er syn efter branschnormen och vad som gäller för MMOs. Minns att när jag läste en hel del WoW-recensioner när det kom ut så behandlade de spelet som om det var ett SP-RPG.
Det enda jag hade kunnat önska är lite längre recension då spelet är så pass stort.
Bra recension
Blev lite sugen på att köpa det nu nästan, ni borde ha tagit upp att det är väldigt instancierat dock
Ni nämner att vissa klasser är obalanserade, vilka om man får fråga och på vilket sätt?
Några exempel (blandade på egna erfarenheter och observationer): Jag tycker assassins har för låg DPS. I global klagas det frenetiskt på necromancern. Den är tydligen alldeles för svag i +20. Personligen har jag mest spelat som Ranger och jag är rätt nöjd som den är.
För det första så finns det TOLV klasser, inte fyra.
De fyra ni nämner är säkerligen ärketyperna Rogue, Soldier, Mage och Priest, inom dessa ärketyper finns det i sin tur tre klasser som skiljer sig grovt från varandra, det enda de har gemensamt är ett av tre feat(talent)-träd.
För det andra så sätter ni inte en enda combo under hela videon utan står och slår på en och samma sida hela tiden, vilket även råkar vara den sida som mob'sen blockar på.
Det här är inte en bra recension av flera anledningar, framförallt pga felaktig information men även pga otrovärdiga filmsnuttar, sådär spelas inte spelet, det är betydligt mer blandade animationer då du sällan slår från samma håll två gånger.
Mvh, Shobo of Dagon
För det första så finns det TOLV klasser, inte fyra.
De fyra ni nämner är säkerligen ärketyperna Rogue, Soldier, Mage och Priest, inom dessa ärketyper finns det i sin tur tre klasser som skiljer sig grovt från varandra, det enda de har gemensamt är ett av tre feat(talent)-träd.
För det andra så sätter ni inte en enda combo under hela videon utan står och slår på en och samma sida hela tiden, vilket även råkar vara den sida som mob'sen blockar på.
Det här är inte en bra recension av flera anledningar, framförallt pga felaktig information men även pga otrovärdiga filmsnuttar, sådär spelas inte spelet, det är betydligt mer blandade animationer då du sällan slår från samma håll två gånger.
Mvh, Shobo of Dagon
Så din poäng är alltså att spelet är ännu bättre än vad recensenten säger att det är?
När du slutligen når maxlevel, som i detta fall är 80, tar spelet inte slut. Age of Conan är väldigt spelarstyrt. Så småningom kan du bland annat ta del i siege combat, det vill säga anfall med murbräckor och trebuchetliknande pjäser. Mycket utlovat high level-innehåll kommer släppas i framtiden, så i nuläget är det tyvärr omöjligt att göra en vidare bedömning av det.
Kan någon utveckla vad exakt det spelarstyrda innebär och hur dessa sieges fungerar?
För det första så finns det TOLV klasser, inte fyra.
De fyra ni nämner är säkerligen ärketyperna Rogue, Soldier, Mage och Priest, inom dessa ärketyper finns det i sin tur tre klasser som skiljer sig grovt från varandra, det enda de har gemensamt är ett av tre feat(talent)-träd.
Från recensionen: "Klasserna kan delas in i fyra större grupper: rogue, priest, soldier och mage." Precis som du nämner finns det ytterligare klasser, men de är ändå indelade i de större klasserna.
För det andra så sätter ni inte en enda combo under hela videon utan står och slår på en och samma sida hela tiden, vilket även råkar vara den sida som mob'sen blockar på.
Det här är inte en bra recension av flera anledningar, framförallt pga felaktig information men även pga otrovärdiga filmsnuttar, sådär spelas inte spelet, det är betydligt mer blandade animationer då du sällan slår från samma håll två gånger.
Filmen är tagen under mina första spelminuter i Conan så jag var ingen expert. Jag hade ingen aning hur systemet fungerade. Filmrecensionen är ett komplement till textrecensionen och handlar mer om att visa upp spelet i rörelse.
Citat-funktionen verkar trasig, så ni får räkna ut själva vem jag svarar på.
Först, ja, spelet är sjukt mycket bättre än vad recensenten uttrycker att det är, det enda han egentligen säger som stämmer är ungefär vad man kan läsa på baksidan av kartonger tbh.
Angående sieges och high-end content så kommer här min syn på det.
Jag nådde level 80 som en av världens första spelare Lördagen den 24e Maj och som ensam spelare på 80 så finns det INGET att göra, det finns en riktigt 6-mannainstans och sen två lite mindre utan drops men med lite quests i som är designade för 75-80. Då dessa kräver fler spelare vid 80 så har jag inte hunnit göra dom än då vår server fortfarande, en vecka efter jag dingade, saknar en level 80 tank. Det kommer att finnas tre stycken raidinginstanser och raiding sker med 25personer åt gången.
Sieges: Det finns 3 stycken player city-zoner där guilds kan bygga sina egna städer, detta kräver väldigt mycket guld och alla i guildet behöver poola ihop för att få ihop en Tier 3-stad.
När guildet har en tier 3-stad så kan man gå ut i en av de tre Border Kingdoms-zonerna, det finns tre sådana zoner och kan aldrig komma fler. I varje zon så finns det tre stycken platser där du kan bygga Battle Keeps, detta resulterar i att en server max kan ha 9 stycken Battle Keeps, vilket skapar prestige i att äga en sådan tomt.
När ett guild väl har byggt ett sådant Battle Keep så måste dom göra det här keepet sårbart för attack två gånger i veckan, två timmar åt gången. Man gör detta enligt ett schema som alla kan se så att folk kan se när just ditt keep går att attackera.
Städerna byggs av spelare med yrket Architect och dessa spelare kan även bygga siege weapons som används för att attackera battle keeps.
Ungefär så.
Shobo of Dagon