Flatout 4: Total Insanity
Bilspel går inte att spela i 30fps, punkt. Gjorde många tappra försök att spela Driveclub som annars är ett fantastiskt spel, framför allt grafiskt. Det gick bara inte, tyvärr.
Tråkigt att det inte verkar vara någon vidare kompetens bakom spakarna för spelet, en ny arkadracer hade verkligen varit något jag hade anammat. Får hoppas att PC-porten bjuder på något bättre.
Kommer ni göra en uppdatering när PC-varianten släpps?
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Längtar efter Wreckfest. Gillade verkligen FO 1 o 2.
Next Car Game: Wreckfest lanserades ju som Early Access under början av 2014. Sist jag spelade det (vilket var den 27 oktober förra året), var spelet fungerade och otroligt bra. Jag ser det som ett komplett spel redan nu. Så bra är det
Spelet kostade 439.20 kr på releasen digitalt.
Frameraten är högre än t.ex Assassins creed Unity (konsol)
Sen ser jag inte varför man skulle klaga på grafiken...
Riktpriset signalerar att det är ett fullprisspel, vilket mycket av innehållet talar emot.
I mitt tycke är det stor skillnad på ostabila 30 fps i Assassin's Creed och bilspel. Det senare är mer beroende av exakt timing: om Flatout hackar fel tiondels sekund kör man av vägen. Personligen tycker jag 30 stabila fps i många fall funkar, även om stabila högre alltid är bättre.
Next Car Game: Wreckfest lanserades ju som Early Access under början av 2014. Sist jag spelade det (vilket var den 27 oktober förra året), var spelet fungerade och otroligt bra. Jag ser det som ett komplett spel redan nu. Så bra är det
Kul att höra. Kommer skaffa det så snart det kommer till One. Är det framflyttat eller kommer det snart?
Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen
Äger också det till Steam. Tycker magin saknas i spelet. Det känns för stelt, imo. Har lirat 1 timma sedan jag köpte det förra sommaren som "Early Access". Tycker det går för sakta jämfört med FlatOut 1 o 2. Hoppas de kan fixa det. Nu har det legat ute som EA länge. Dags att snickra ihop spelet fan...
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ ||
Äger också det till Steam. Tycker magin saknas i spelet. Det känns för stelt, imo. Har lirat 1 timma sedan jag köpte det förra sommaren som "Early Access". Tycker det går för sakta jämfört med FlatOut 1 o 2. Hoppas de kan fixa det. Nu har det legat ute som EA länge. Dags att snickra ihop spelet fan...
Bigbear Entertainment satsar på realism med Next Car Game: Wreckfest. Därför är det lite långsammare och mindre arkadaktigt, än FlatOut 1 och 2.